Lactulose og forstoppelse :o(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.593 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. juni 2010

Frejasmor

Hejsa med jer

Er der nogen af jeres unger, der har eller har haft problemer med forstoppelse??

Min datter er snart 10 mdr og vi er blevet nødt til at begynde på lactulose, selvom jeg ikke har vært meget for det..

Hvordan har i gjort med udtrapning??? Folk siger nemlig forskellige ting ang hvor lang tid hun skal være på det og om der skal trappes ned eller om man bare stopper..

Hvordan gjord I? Og hjalp det på jeres børn, for her hjælper det ikke rigtigt, efter 9 dage med 10 ml...

Håber nogen kan svare på mine spørgsmål

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2010

saxa

Vores datter har ofte maveproblemer - og det startede dengang hun  begyndte på fast føde - og har nu i en alder af 2 lige haft en omgang mere.. Vi gav hende indtil hendes afførring var normal i et par dage og er faktisk bare stoppet med det, uden nedtrapning og det funker fint her Fik at vide af min læge og sp (og lægen fra børneafd.) at de ikke kan tage skade af Lactulose og at maven ikke kan vænne sig til den mere, som den kunne førhen.. Så ingen frygt for at bruge det.. Hellere bruge det så snart afførringen bliver hård og udebliver, end at de holder igen på den fordi det gør ondt..

Anmeld

13. juni 2010

Mor til Frederic og Freya

Frejasmor skriver:

Hejsa med jer

Er der nogen af jeres unger, der har eller har haft problemer med forstoppelse??

Min datter er snart 10 mdr og vi er blevet nødt til at begynde på lactulose, selvom jeg ikke har vært meget for det..

Hvordan har i gjort med udtrapning??? Folk siger nemlig forskellige ting ang hvor lang tid hun skal være på det og om der skal trappes ned eller om man bare stopper..

Hvordan gjord I? Og hjalp det på jeres børn, for her hjælper det ikke rigtigt, efter 9 dage med 10 ml...

Håber nogen kan svare på mine spørgsmål

Da frederic started op med grød begyndte han at få hjemmelavet sveskemos i sin grød

Efter nogle mdr fik vi også lactulose og vi fik en høj dosis at give ham til at starte med og så trappe ned til en dosis der virked for ham og blev der i et stykke tid. Vi fik at vide vi skulle trappe ham gravidst ned.

Vi havde så en del mdr uden nogen form for hjælp til hans mave.

Da han var omkring 13 mdr tabte han sig over 1 kg på en mdr og han er slank nok. Og vi har været tilknyttet børne amb siden da for udredning - kontrol - test mm.

Vi har siden januar været på movicol - pulver der hjælper ham. Men pyh, det er først nu vi har fundet en dosis der virker for ham. Hver gang vi trapped blot lidt ned, stopped det til igen og vi måtte sætte ham op og få ham tømt ud.

Og det var bare at blive ved for det snyder helt vildt. Mange tror at nu er der hul fordi de har tynd mave - men det er fordi de tynde flyder ved siden af selve forstoppelsen. Her kunne det være tyndt tyndt i 1-2 dage før at selv forstoppelsen kom ud som små hårde knolde blandet i det tynde.

Men frederic er også svær at få mad og væske i, da han ingen sult føler.

Anmeld

13. juni 2010

Frejasmor

saxi skriver:

Vores datter har ofte maveproblemer - og det startede dengang hun  begyndte på fast føde - og har nu i en alder af 2 lige haft en omgang mere.. Vi gav hende indtil hendes afførring var normal i et par dage og er faktisk bare stoppet med det, uden nedtrapning og det funker fint her Fik at vide af min læge og sp (og lægen fra børneafd.) at de ikke kan tage skade af Lactulose og at maven ikke kan vænne sig til den mere, som den kunne førhen.. Så ingen frygt for at bruge det.. Hellere bruge det så snart afførringen bliver hård og udebliver, end at de holder igen på den fordi det gør ondt..

Okay ja for lægen sagde vi skulle give hende det i en uges tid og så trappe ud og nede på apoteket siger de at man ikke behøver at trappe ud.

Så synes det er lidt svært at finde ud af hvad man skal tro på..

Anmeld

13. juni 2010

charlottekri

jeg ville simpelthen droppe lactulosen og så begynde på noget andet!!! vi brugte lactulose fra vores datter var 5 mdr til hun var 1½ år uden den store virkning. derefter fandt vi ud af at en enkelt kiwi om dagen hjalp på maven hvis det var slemt, og ellers en halv om dagen, og nu behøver vi kun give det engang imellem... bare sørg for at den er godt moden, for ellers kan den godt være for sur for den lille. der er også andre ting der virker for nogle, f.eks. hørfrø eller sveskemos...

Anmeld

13. juni 2010

Frejasmor

charlottekri skriver:

jeg ville simpelthen droppe lactulosen og så begynde på noget andet!!! vi brugte lactulose fra vores datter var 5 mdr til hun var 1½ år uden den store virkning. derefter fandt vi ud af at en enkelt kiwi om dagen hjalp på maven hvis det var slemt, og ellers en halv om dagen, og nu behøver vi kun give det engang imellem... bare sørg for at den er godt moden, for ellers kan den godt være for sur for den lille. der er også andre ting der virker for nogle, f.eks. hørfrø eller sveskemos...

Hejsa hun får en halv kiwi om dagen nu, det hjælper ikke rigtigt...

Sveskemos vil hun ikke spise, men vil da prøve hørfrø, hvordan skal jeg gøre med dem??

Anmeld

13. juni 2010

LivasMor

Frejasmor skriver:

Sveskemos vil hun ikke spise, men vil da prøve hørfrø, hvordan skal jeg gøre med dem??

Råd fra vores læge:

Du kan snyde den lille lidt ved, at blande sveskemosen i noget andet mad... æblemos er også godt... rosiner og massere af dem - helst jumbo-rosiner. Æblejuice, masser af væske/vand.

INTET hvidt brød og få mælkeprodukter og IKKE bananer, de stopper maven....

Anmeld

13. juni 2010

charlottekri

Frejasmor skriver:

du kan putte dem på morgengrøden eller bare blande dem i maden... det me at give dem ren trror jeg ikke der er nemt

Anmeld

14. juni 2010

Barbamama

Igen igen vil jeg lige anbefale zoneterapi og du kan selv give dit barn det. Masser lige over hælen med din tommeltot i 5-10min om dagen. Det har hjulpet min datter HVER gang hun ikke har kunne komme af med sin afføring. Et par timer efter behandling har hun skidt. Du skal massere der hvor den nederste streg er lige over hælen

Anmeld

14. juni 2010

Frejasmor

Tak for jeres svar, vil helt klart prøve dem af, så hun ikke skal lide mere..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.