Frejasmor skriver:
Hejsa med jer
Er der nogen af jeres unger, der har eller har haft problemer med forstoppelse??
Min datter er snart 10 mdr og vi er blevet nødt til at begynde på lactulose, selvom jeg ikke har vært meget for det..
Hvordan har i gjort med udtrapning??? Folk siger nemlig forskellige ting ang hvor lang tid hun skal være på det og om der skal trappes ned eller om man bare stopper..
Hvordan gjord I? Og hjalp det på jeres børn, for her hjælper det ikke rigtigt, efter 9 dage med 10 ml...
Håber nogen kan svare på mine spørgsmål 
Da frederic started op med grød begyndte han at få hjemmelavet sveskemos i sin grød
Efter nogle mdr fik vi også lactulose og vi fik en høj dosis at give ham til at starte med og så trappe ned til en dosis der virked for ham og blev der i et stykke tid. Vi fik at vide vi skulle trappe ham gravidst ned.
Vi havde så en del mdr uden nogen form for hjælp til hans mave.
Da han var omkring 13 mdr tabte han sig over 1 kg på en mdr og han er slank nok. Og vi har været tilknyttet børne amb siden da for udredning - kontrol - test mm.
Vi har siden januar været på movicol - pulver der hjælper ham. Men pyh, det er først nu vi har fundet en dosis der virker for ham. Hver gang vi trapped blot lidt ned, stopped det til igen og vi måtte sætte ham op og få ham tømt ud.
Og det var bare at blive ved for det snyder helt vildt. Mange tror at nu er der hul fordi de har tynd mave - men det er fordi de tynde flyder ved siden af selve forstoppelsen. Her kunne det være tyndt tyndt i 1-2 dage før at selv forstoppelsen kom ud som små hårde knolde blandet i det tynde.
Men frederic er også svær at få mad og væske i, da han ingen sult føler.
Anmeld