Børn bliver hurtig voksen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2010

B&J

Mor til Frederic skriver:

Syntes også det er helt vildt at se så unge små piger have makeup - mini skørt osv på.

Kender en hvis pige går i 1 klasse, hun skal hele tiden have det sidste nye. Hun har profil på fb - har den nye wii - mobil - bærbar osv. Syntes bare det er for meget...

Jeg har aldrig eget en dukke - barbie - makeup o.lign. Men havde til gengæld traktore - biler - bilblade mm. Hver sommeferie pakked jeg en taske og sagde farvel - vi ses 1 dag før skole start og tog ud til faste gård jeg hjalp til på og boed hos. Et godt ægtepar vi kender.

Var omkring 18-19 før jeg selv købte mit første par cowboy bukser og bh. 19½ da jeg købte mig en alcatel farvel...

hold da op ja jeg stod da også på rulleskøjter osv.. men jeg legede også men nok bare mig men syntes nu stadig de små bliver hurtig voksende... og som du skriver en pige i mini skørt ja hold da op...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2010

4xGreve

Hehe jeg er 21 og syntes også det er helt vildt, allerede nu er manden og jeg blevet enig om at self. skal Daniella følge med men dog med måde og respekt for sin ungdom, det er vel op til os at lære dem at være børn længe - Daniella får ikke mobil før hun er fyld 12 hvad skal hun dog bruge den til før det?? Det er ikke lege-tøj jo, det er en meget dyr voksen ting...

selv da jeg var 15 "leget" jeg og det gør jeg stadig elsker da at bygge med klodser, tegne stå på rulleskøjter, plaske i vandpytter mm.

Anmeld

13. juni 2010

Muffinmus

jamen det er helt rigtigt, børn er ikke børn mere end til 9-10 år. så er det sgu slut. De er alvorlige, atger alting så tungt, får mentale problemer osv....og det e jo netop fordi de SKAL blive tidsligt voksne for at følges med de seje der dropper dukkerne, dropper legen, ender med at sidde og drikke som 13 årige mens de snaver Calle fra 6 klasse der bare har fået den FEDESTE scooter som han jo selvfølgelig kører ulovligt på.

Hmm, nå, men back to topic. Synes det er sørgeligt at de tror de skal være så skide smarte som 8 årige for at kunne passe ind i klassen. Man skal da i hvert hvert flad ikke nævne ordet leg..nej, man ringer ikke længere og spørger om "hej, biib, kan du lege??-"

Nope, man fatter sin mobil, smider en sms " hvad har du gang i?, ligger bare og sveder på min sofa, skal vi ikke liiige få gang i noget hva???"

I øvrigt legede jeg med dukker og biler og batman til jeg blev 12, fodi JEG synes det var sjovt og hyggeligt:-)

Og endnu mere trist er at jeg åbenbart er blevet så gammel jeg er med i den her tråd som en af de nostalgiske der TYDELIGT husker at sommerne var bedre dengang, længere og sjovere. Og alle de gange man forgæves er cykles 3 km for at besøge en der MSÅKE kunne lege, men bare ikke lige tog tfl når man ringede. Så kunne man da lige cykle ned og se om hun var der alligevel. Og alle de sommerdage jeg har brugt på vores villavej med at fange bier i KASSETTEBÅNDS kassetter, samle snegle, fiske med pinde og søm ned på volden, cykle ud på et helt gemt sted i skoen eller en mark 5 km væk med madpakke og en veninde og bare hygge:-)

Man jeg er ved at blive gammel og hvordan ender det ikke???Bliver da vist som mine forædlre med alle deres gode historier

Maria- der i øvrigt har fundet en VIDEO til sine unger og købt en masse gamle gode klassikere til dem:-)

Anmeld

13. juni 2010

B&J

MariaE skriver:

jamen det er helt rigtigt, børn er ikke børn mere end til 9-10 år. så er det sgu slut. De er alvorlige, atger alting så tungt, får mentale problemer osv....og det e jo netop fordi de SKAL blive tidsligt voksne for at følges med de seje der dropper dukkerne, dropper legen, ender med at sidde og drikke som 13 årige mens de snaver Calle fra 6 klasse der bare har fået den FEDESTE scooter som han jo selvfølgelig kører ulovligt på.

Hmm, nå, men back to topic. Synes det er sørgeligt at de tror de skal være så skide smarte som 8 årige for at kunne passe ind i klassen. Man skal da i hvert hvert flad ikke nævne ordet leg..nej, man ringer ikke længere og spørger om "hej, biib, kan du lege??-"

Nope, man fatter sin mobil, smider en sms " hvad har du gang i?, ligger bare og sveder på min sofa, skal vi ikke liiige få gang i noget hva???"

I øvrigt legede jeg med dukker og biler og batman til jeg blev 12, fodi JEG synes det var sjovt og hyggeligt:-)

Og endnu mere trist er at jeg åbenbart er blevet så gammel jeg er med i den her tråd som en af de nostalgiske der TYDELIGT husker at sommerne var bedre dengang, længere og sjovere. Og alle de gange man forgæves er cykles 3 km for at besøge en der MSÅKE kunne lege, men bare ikke lige tog tfl når man ringede. Så kunne man da lige cykle ned og se om hun var der alligevel. Og alle de sommerdage jeg har brugt på vores villavej med at fange bier i KASSETTEBÅNDS kassetter, samle snegle, fiske med pinde og søm ned på volden, cykle ud på et helt gemt sted i skoen eller en mark 5 km væk med madpakke og en veninde og bare hygge:-)

Man jeg er ved at blive gammel og hvordan ender det ikke???Bliver da vist som mine forædlre med alle deres gode historier

Maria- der i øvrigt har fundet en VIDEO til sine unger og købt en masse gamle gode klassikere til dem:-)

ved jeg nu ikke måske fordi jeg boede i en lille by men jeg cyklede også tit vores 3km tur for af besøge en og spurgte om hun kunne lege... og jeg fik enda lov til af hygge med naboenes hest så der cyklede jeg også ud og red på den og når en veninde havde tid hoppede vi fra rundballer hihihihi ja det var tider smiler... og vi skulle jo lig tjekke om der var stød i hegnet hihihi men jeg boede nu i en lille by som var lidt land bag til så der for lyder det lidt som jeg boede på landet men dejlig var det eller bygge huler ind i mellem træerne

Anmeld

14. juni 2010

MoarTil4

ja det er utroligt så hurtigt børnene får lov til at lege voksne.

Jeg har selv piger på 9 og 11 år, og jeg opfordrer dem selv til at blive i legen, mit argument er at man jo er barn så kort tid, så man skal nyde at man kan få lov at lege og hygge sig. Og det er faktisk lykkes at få dem til stadig at lege.

Men rundt omkring mig ser jeg altså forældre som "pacer" deres børn til at være lidt større end de er - måske er forældrene lidt utålmodige med at børnene skal blive større. Det er fint at børn er selvhjulpne, men hvis man har den indstilling at ens barn "snart bliver XX år og nok er ved at være for stor til XX", så er det jo klart at børnene også reagerere.

Jeg tror at det er en blanding af at tiden har ændret sig drastisk (siden jeg selv var barn), og at forældre idag har lidt "konkurrence" ift. at have børn.

Det er min oplevelse ihvertfald.

Anmeld

14. juni 2010

Shibby

Hvis tlfen bare er det største problem så køl ned Så længe pigen ikke render rundt i slutty outfit og smøre sit 10 årige ansigt ind i bruncreme så går det nok

Jeg havde dukker til ens en alder Skal vi ikk bare sige at da jeg stoppede med at lege med dukker fandt jeg noget andet at lege med der var sjovere..??

Så længe det kun er tlfen..pyyyh..!

Anmeld

14. juni 2010

Malonde1985

Jeg legede da også med Barbie til jeg 11-12 år. Jeg ELSKEDE at lege med BARBIE!!!  Havde sindsygt meget af det... Jo det var sku tider! Ville ønske jeg ku gi min datter alt det Barbie jeg havde, men er desværre kommet til at gi min søs meget af det og hun bor rimelig langt væk. Det er jo slet ikke til at få fingrene i idag - der er slet ikke ligeså stort udvalg som der var for bare 20 år siden..

Jeg fik min første telefon da jeg var 13 el 14 og kunne ik engang finde ud af den.

Men altså jeg rullede da også meget, legede med shippetorv, hoppede i elastik, spillede bold, samlede meget på brevpapir/glansbilleder m.m.

Elskede at være barn og var det længe!!!

Synes børn idag har for travlt med at blive voksne, og det er en skam. Man bliver tids nok voksen, men man får ik barndommen tilbage... ærgerligt ærgerligt, men det er jo sådan det har udviklet sig - desværre

Anmeld

14. juni 2010

B&J

Malonde1985 skriver:

Jeg legede da også med Barbie til jeg 11-12 år. Jeg ELSKEDE at lege med BARBIE!!!  Havde sindsygt meget af det... Jo det var sku tider! Ville ønske jeg ku gi min datter alt det Barbie jeg havde, men er desværre kommet til at gi min søs meget af det og hun bor rimelig langt væk. Det er jo slet ikke til at få fingrene i idag - der er slet ikke ligeså stort udvalg som der var for bare 20 år siden..

Jeg fik min første telefon da jeg var 13 el 14 og kunne ik engang finde ud af den.

Men altså jeg rullede da også meget, legede med shippetorv, hoppede i elastik, spillede bold, samlede meget på brevpapir/glansbilleder m.m.

Elskede at være barn og var det længe!!!

Synes børn idag har for travlt med at blive voksne, og det er en skam. Man bliver tids nok voksen, men man får ik barndommen tilbage... ærgerligt ærgerligt, men det er jo sådan det har udviklet sig - desværre

hihihi det lyder som mig åhh ja brevpapir og jeg havd mega meget barbi også men min søn skal nu ikke lege med det hihihihih så kan man jo altid krydse finger for jeg får en pige næste gang ellers er det bare ikke noget af gøre ved....

Anmeld

14. juni 2010

Shibby

Brevpapr med duft hittede i vores klasse.. Det og trashbacks..F*ck jeg elskede det! Man smed en sæk ned i vand hvor den blev opløst i snask og ud af snasket kom et monster!

Anmeld

14. juni 2010

Malonde1985

B&J skriver:

hihihi det lyder som mig åhh ja brevpapir og jeg havd mega meget barbi også men min søn skal nu ikke lege med det hihihihih så kan man jo altid krydse finger for jeg får en pige næste gang ellers er det bare ikke noget af gøre ved....

Fniiis  ja det var sku tider dengang. Og bytte brevpapir med veninderne var da bare vildt hygge altså Har stadig ALT mit brevpapir og glansbilleder - det tror jeg aldrig jeg vil skille mig af med. Det er mine dejlige minder fra min gode barndom

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.