Børn bliver hurtig voksen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.382 visninger
23 svar
0 synes godt om
13. juni 2010

B&J

Hej

jeg var ved af få et chok i dagen danmark bliver børn alt for hurtigt voksen syntes jeg kender en pige på 10år som ikke leger mere og bruger mobil er det bar mig eller er det helt vildt???

jeg er 23 i dag og jeg legede med barbi til jeg var 13½år gammel måske er det sent men jeg kunne se det forkerte i det da jeg var dne alder... og fik min første mobil da jeg var 14... er der andre der kender til dette elle`r

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2010

Svei

Min på 7 år leger ikke så meget...eller dvs det gør han, leg er bare ikke som vi legede...nu er det meget omkring spil eller ude og hoppe trampolin.

Og ja, mobiler får børn mere, tiden er en anden end da du fik din mobil og jeg synes det er en naturlig udvikling så længe det ikke misbruges, men sådan er det jo med alt.

Min store søn fik en mobil da han startede i 3 klasse, men det er først her det senste år(han er lige blevet 13 år) at han virkelig har brugt den og husket at tage den med.

Min nummer to er 7 år og har en mobil med taletidskort og for ham er det nok bare mest legetøj...filme og tage billeder.

Anmeld

13. juni 2010

oo

jeg kan ikke huske at jeg legede da jeg var 13, og slet ikek med barbie. det var noget vi legede med da vi var 7 og under. jeg har altid læst meget og sad oftest på mit værelse og læste bøger i teenageårene og generelt efter mine forældres skilsmisse (da jeg var 10). der var ikke så god tid til at være barn efter skilsmissen, da min mor var alene med os fire børn og et fuldtidsjob som pædagog, jeg hentede mine yngre søskende i institution, læste for dem om aftenen og passede dem når der var møder. hmm...så det kommer nok meget an på hvilket miljø man er vokset op i, om man har leget til "sent" eller ej.

jeg er 28 og fik min første mobil da jeg var 19

Anmeld

13. juni 2010

Svei

Tjuhl skriver:

jeg kan ikke huske at jeg legede da jeg var 13, og slet ikek med barbie. det var noget vi legede med da vi var 7 og under. jeg har altid læst meget og sad oftest på mit værelse og læste bøger i teenageårene og generelt efter mine forældres skilsmisse (da jeg var 10). der var ikke så god tid til at være barn efter skilsmissen, da min mor var alene med os fire børn og et fuldtidsjob som pædagog, jeg hentede mine yngre søskende i institution, læste for dem om aftenen og passede dem når der var møder. hmm...så det kommer nok meget an på hvilket miljø man er vokset op i, om man har leget til "sent" eller ej.

jeg er 28 og fik min første mobil da jeg var 19

Og jeg var 23 år....(de var vidst ikke fremme før...ikke for os dødelige...)

Anmeld

13. juni 2010

oo

Yrsa skriver:

Og jeg var 23 år....(de var vidst ikke fremme før...ikke for os dødelige...)

nej, jeg husker det også som at jeg fik - en kæmpe klods - ret hurtigt efter det kom frem.

og alligevel klarede vi os fint inden! det er ikke heeeelt til at forstå hvordan idag

Anmeld

13. juni 2010

Becks

Jeg stoppede med og lege da jeg var 10 tror jeg.. Så var man mere sammen med vennerne.. Mobilen kom rigtigt frem, da jeg blev konfirmeret (da var jeg 14) Så der fik jeg én i gave..

Barbie dukkerne og dukker, stoppede jeg med og lege med, da jeg var en 7-8 år.. Så tegnede jeg mere og læste.. Ellers spillede vi rundbold og lavede dørfis

Det der tilgængæld har ændret sig meget synes jeg, er at børnene ikke er så meget ude og lege mere, de spiller helst på konsoller og div. ting.

Anmeld

13. juni 2010

AnneBJ

Tutter skriver:

Jeg stoppede med og lege da jeg var 10 tror jeg.. Så var man mere sammen med vennerne.. Mobilen kom rigtigt frem, da jeg blev konfirmeret (da var jeg 14) Så der fik jeg én i gave..

Barbie dukkerne og dukker, stoppede jeg med og lege med, da jeg var en 7-8 år.. Så tegnede jeg mere og læste.. Ellers spillede vi rundbold og lavede dørfis

Det der tilgængæld har ændret sig meget synes jeg, er at børnene ikke er så meget ude og lege mere, de spiller helst på konsoller og div. ting.

Sådan ca. det samme her!

Anmeld

13. juni 2010

JustAnotherName

Jeg var omkring 10 år, da jeg påstod at jeg ikke gad lege mere, hehe.
Og nok cirka 11-12 år, da jeg så seriøst heller ikke legede længere.

Så stod jeg i stedet på rulleskøjter, gik i klub, tog i svømmehallen og cyklede enormt meget rundt. Vi "legede" meget udenfor og var som regel ret aktive. Men det var ikke som sådan lege, mere bare sådan noget venskabs-noget...

Det er ikke min opfattelse, at man er udenfor på samme måde idag, som man var dengang jeg var barn. Jeg kom nærmest kun lige ind for at spise og legede så ude igen til klokken var noget bestemt, hvor jeg skulle være hjemme, eller det blev mørkt (det gør det jo noget tidligere i vinter-halvåret)

Og så havde jeg alle mine hobbyes - såsom gymnastik, kor og fodbold, som jeg også passede udenfor skoletid. Og job som barnepige.

Anmeld

13. juni 2010

DK

BR har nedsat legealderen til 8 år. Det vil sige at de målretter al reklamer osv. mod børn UNDER 9 år, da alle undersøgelser viser at børn over 8 år i dag ikke længere leger!

Ret skræmmende!

Knus Ditte med barn på 6 år, som forresten ønsker sig en I-touch for sådan en fik veninden i 6 års fødselsdagsgave

Anmeld

13. juni 2010

Mor til Frederic og Freya

B&J skriver:

Hej

jeg var ved af få et chok i dagen danmark bliver børn alt for hurtigt voksen syntes jeg kender en pige på 10år som ikke leger mere og bruger mobil er det bar mig eller er det helt vildt???

jeg er 23 i dag og jeg legede med barbi til jeg var 13½år gammel måske er det sent men jeg kunne se det forkerte i det da jeg var dne alder... og fik min første mobil da jeg var 14... er der andre der kender til dette elle`r

Syntes også det er helt vildt at se så unge små piger have makeup - mini skørt osv på.

Kender en hvis pige går i 1 klasse, hun skal hele tiden have det sidste nye. Hun har profil på fb - har den nye wii - mobil - bærbar osv. Syntes bare det er for meget...

Jeg har aldrig eget en dukke - barbie - makeup o.lign. Men havde til gengæld traktore - biler - bilblade mm. Hver sommeferie pakked jeg en taske og sagde farvel - vi ses 1 dag før skole start og tog ud til faste gård jeg hjalp til på og boed hos. Et godt ægtepar vi kender.

Var omkring 18-19 før jeg selv købte mit første par cowboy bukser og bh. 19½ da jeg købte mig en alcatel farvel...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.