Børn bliver hurtig voksen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.382 visninger
23 svar
0 synes godt om
13. juni 2010

B&J

Hej

jeg var ved af få et chok i dagen danmark bliver børn alt for hurtigt voksen syntes jeg kender en pige på 10år som ikke leger mere og bruger mobil er det bar mig eller er det helt vildt???

jeg er 23 i dag og jeg legede med barbi til jeg var 13½år gammel måske er det sent men jeg kunne se det forkerte i det da jeg var dne alder... og fik min første mobil da jeg var 14... er der andre der kender til dette elle`r

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2010

Svei

Min på 7 år leger ikke så meget...eller dvs det gør han, leg er bare ikke som vi legede...nu er det meget omkring spil eller ude og hoppe trampolin.

Og ja, mobiler får børn mere, tiden er en anden end da du fik din mobil og jeg synes det er en naturlig udvikling så længe det ikke misbruges, men sådan er det jo med alt.

Min store søn fik en mobil da han startede i 3 klasse, men det er først her det senste år(han er lige blevet 13 år) at han virkelig har brugt den og husket at tage den med.

Min nummer to er 7 år og har en mobil med taletidskort og for ham er det nok bare mest legetøj...filme og tage billeder.

Anmeld

13. juni 2010

oo

jeg kan ikke huske at jeg legede da jeg var 13, og slet ikek med barbie. det var noget vi legede med da vi var 7 og under. jeg har altid læst meget og sad oftest på mit værelse og læste bøger i teenageårene og generelt efter mine forældres skilsmisse (da jeg var 10). der var ikke så god tid til at være barn efter skilsmissen, da min mor var alene med os fire børn og et fuldtidsjob som pædagog, jeg hentede mine yngre søskende i institution, læste for dem om aftenen og passede dem når der var møder. hmm...så det kommer nok meget an på hvilket miljø man er vokset op i, om man har leget til "sent" eller ej.

jeg er 28 og fik min første mobil da jeg var 19

Anmeld