Vuggestue - hvornår skrev I jeres op til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2010

Malene84

misslea skriver:

eeeej - jeg forstår virkelig godt, at du har haft en presset periode... puha, sikke meget at se til!!! Flot at du har kunne klare det hele

Og helt sikkert en god idé at starte lidt før - især dit travle program taget i betragtning.... for hold da op  

Jeg blev færdig som pædagog i slutningen af januar... så det er heller ikke så længe siden

jamen jeg har termin d. 4 okt - så jeg er på vej ind i 25. uge!!! Glæder mig helt vildt til hun kommer ud til os!!!!

Smørhullet - er det "kun" vuggestue??? Jeg gør mig nemlig overvejelser om hvorvidt det skal være en vuggestue eller en int. inst. med børnehave også!! Indtil videre hælder jeg mest til det sidste, men er SLET ikke afklaret endnu....

Åh ja... det skal man selvfølgelig også lige været afklaret med. hehe. Ja det er kun vuggestue - kan ikke begrunde mit valg - men sys bare der er noget hyggeligere over "rene" vuggestuer og ikke intergrerede institution. Men jo jo... der er sgu altid et eller andet man kan finde en fejl ved.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2010

misslea

Malene84 skriver:

Åh ja... det skal man selvfølgelig også lige været afklaret med. hehe. Ja det er kun vuggestue - kan ikke begrunde mit valg - men sys bare der er noget hyggeligere over "rene" vuggestuer og ikke intergrerede institution. Men jo jo... der er sgu altid et eller andet man kan finde en fejl ved.

ja - nemlig!!

Er meget i tvivl om, jeg skal vælde det ene eller andet!!! Tror dét, der kommer til at afgøre det for mit vedkommende er, hvilket sted, jeg taber mit hjerte til!!! For jeg er nok ret kræsen med, hvor mine unger skal gå (en erhvervsskade tror jeg... hahah), så derfor tror jeg, at det vigtigste blir, hvordan atmosfæren, pædagogikken, modtagelsen, førstegangsindtrykket, menneskene som arbejder der osv osv virker på mig

for ja - der er nemlig både for-og imod ved begge typer institutioner!!!

mange

Anmeld

13. juni 2010

L.J.L

Malene84 skriver:

uh ja for søren da - starter I på arbejde der eller?

Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre. Jeg vil jo gerne have dem hjemme så lang tid som muligt, og jeg starter først på arbejde pr. 15/6 - men tør ikke tage chancen og tro på jeg får plads til tiden, når min venindes datter (samme sted) startede 1½ måned senere.

Nej jeg starter heldigvis først 24 oktober så har et par mdr. at køre ham ind hvis han starter d. 1 sep. og hvis ikke han får plads, håber jeg så han når at få inden jeg starter på job igen, ellers må jeg også forlænge min barsel med det ferie jeg har, bare surt at skulle bruge sine feriedage på det, men nu må vi se, håber ihvertfald

Pasningsmulighederne er sgu ikke lige supermange her i KBH selvom det vrimler med vuggestuer rundt omkring!

Anmeld

13. juni 2010

SpunkenJo

Skriv op med det samme, og sæt din behovsdato en måned til to før du reelt har brug for det. Så skulle det hele gå nogenlunde....

Ellers ender du med at skulle vente til de er både 13-14 og 15 måneder....
- Min tvillingeveninde ku ikke få plads før de var 14 måneder, fordi de jo var to!!!!

Så skynd dig, at få dem skrevet op, og pres dem. (De stakler, der arbejder på pladsanvisningen....)

Knus Jo 

Anmeld

13. juni 2010

businesstigger

Vi bor i Kbh kommune og i vores omgangskreds har det været meget forskelligt hvor heldige vi har været med at få institutionsplads til vores børn.

Man skal jo skrive dem op inden de bliver 4 mdr. Inden for de 4. mdr er det ligegyldigt om du gør det når de er 1 dag gammel eller 4 mdr pånær en dag. Man får samme ancinitet på listen.

Vi fik det råd at skrive behovsdatoen lidt før vi egentlig havde det og vi var så derudover ekstremt heldige at få tilbudt plads til vores søn 1 mdr. før den dato vi havde skrevet. Så han var 8 mdr. da han startede, men var fuldt ud klar til det så det kunne ikke have været bedre.

Flere af vores venner i kommunen har dog været lagt mindre heldige. 2 par har både måtte bruge egen ferie og ud i privat pasning af deres børn for at dække det hul der var mellem endt barsel og vuggestue start.

Et par var datteren næsten 2 år før hun fik en plads. Det skal siges de havde fået tilbudt en plads til hende da hun var 1,5 men der var fra den ene ydrekant af København til den anden i transport hvilket bare ikke duede med deres jobs.

Så det kan som sagt være meget forskelligt hvor heldig eller uheldig man er. Håber det lykkes for jer.

Anmeld

13. juni 2010

Halbschön

Malene84 skriver:

OH NOOO  din stakkel, det må da have været stressende. Øv, at det skal være sådan - lige præcis det jeg frygter.

Ja, det har været ret frustrerende.. Vi kontaktede lederen af pladsanvisningen flere gange for at høre, om det ikke var muligt at få noget dispensation til en plads, nu når man var studerende og var nødsaget til at starte igen... Alternativet var jo, at jeg skulle droppe ud af studiet(mangler kun min bacheloropgave) og så gå på kontanthjælp, og det ville da være endnu dyrere for kommunen, end at give mig en dp-plads..

Held i uheld blev svigermor fyret fra sit job i februar, så hun kunne tage ham da jeg startede i marts.. Men vi har jo aldrig været sikker på om hun kunne, for når man er på dagpenge, kan man jo hurtigt blive sendt ud i noget arbejde..

Anmeld

13. juni 2010

Livas mor

Vi bor i Københanvs kommune og har egentlig ikke haft andet end problemer med den kære Pladsanvisning.. Jeg har sendt dem 2 mails om ugen plus ringet en gang, for at rykke for en plads.. Og søreme så om vi ikke fik et brev i fredags at vi nu har fået en plads pr. 9. august (havde søgt fra d. 16. august, men vuggestuelederen sagde i telefonen at Liva bare kan starte når hun har lyst i august måned).. Så det betaler sig åbenbart at være irriterende, da jeg i teorien stadigvæk står nr. 11.

Men sæt din behovsdato en måned før du behøver den, så har du jo også masser af tid til at køre børnene ind, så de ikke skal køres ind på kun en uge eller to..

Anmeld

13. juni 2010

Unalisa

jeg står i samme situation men hvordan kan man se hvilken  nr man har i ventelisten

Anmeld

13. juni 2010

Malene84

Livas mor skriver:

Vi bor i Københanvs kommune og har egentlig ikke haft andet end problemer med den kære Pladsanvisning.. Jeg har sendt dem 2 mails om ugen plus ringet en gang, for at rykke for en plads.. Og søreme så om vi ikke fik et brev i fredags at vi nu har fået en plads pr. 9. august (havde søgt fra d. 16. august, men vuggestuelederen sagde i telefonen at Liva bare kan starte når hun har lyst i august måned).. Så det betaler sig åbenbart at være irriterende, da jeg i teorien stadigvæk står nr. 11.

Men sæt din behovsdato en måned før du behøver den, så har du jo også masser af tid til at køre børnene ind, så de ikke skal køres ind på kun en uge eller to..

Ja det har jeg faktisk hørt om før -vildt at man kan brokke sig og komme før frem. men smart at dig - kan godt forstå dig. Jeg ringer i morgen og får flyttet behovsdatoen en måned frem, jeg tør simpelthen ikke andet

Anmeld

13. juni 2010

Malene84

Limya skriver:

jeg står i samme situation men hvordan kan man se hvilken  nr man har i ventelisten

Hvilken kommune bor du i? i københavns kommune kan man se det på hjemmesiden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.