Vuggestue klar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.342 visninger
12 svar
0 synes godt om
13. juni 2010

Livas mor

Hej skønne madammer..

Vi er så heldige at Liva har fået en vuggestueplads fra 9. august, og skal dermd starte når hun er 9 måneder og 5 dage gammel (alt for lille efter sin mors mening, men sådan ville jeg også have det hvis hun var 1 ½ år tror jeg)

Så nu sidder jeg her og stresser over alle de ting jeg skal have klar og indkøbt til hun starter eks. regntøj, sutsko med navn osv. Men føler hele tiden jeg glemmer noget.. Så hvad skal jeg bruge? Kom endelig med jeres erfaringer om hvad i slæbte med i vuggestuen?

Knus Rikke..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2010

LifeIsGreat

Når hun er så lille behøver du ikke bruge penge på regntøj osv. endnu, da hun jo ofte vil sove om formiddagen, hvor man som oftest går ud i en vuggestue. Det er en god ide med noget skiftetøj til badeværelset (et par bodyer, bluser, bukser, strømpebukser) som varierer alt efter vejr og vind. Og ja, så er det en meget god ide med NAVN i ALT hendes tøj, så det er lettere at finde igen.

Men snak med personalet når du starter om, hvad de gør (om de er meget ude osv,) og så tilpas tøjet derefter. Du behøver ikke fluks rende ud og købe helt ny garderobe til hende

Held og lykke med starten

Anmeld

13. juni 2010

Malene84

Livas mor skriver:

Hej skønne madammer..

Vi er så heldige at Liva har fået en vuggestueplads fra 9. august, og skal dermd starte når hun er 9 måneder og 5 dage gammel (alt for lille efter sin mors mening, men sådan ville jeg også have det hvis hun var 1 ½ år tror jeg)

Så nu sidder jeg her og stresser over alle de ting jeg skal have klar og indkøbt til hun starter eks. regntøj, sutsko med navn osv. Men føler hele tiden jeg glemmer noget.. Så hvad skal jeg bruge? Kom endelig med jeres erfaringer om hvad i slæbte med i vuggestuen?

Knus Rikke..

Hvis du vil se dine ting igen - så skriv navn på ALT - sutter med navn er et kæmpe hit i vuggeren. Det er smart også at have ting med som hun holder af, altså en sovebamse eller noget. skiftetøj, regntøj, sutsko, osv.

Anmeld

13. juni 2010

DK

Vi skulle have flg. med:

Regntøj (uanset alder skal de med ud!) Fleece til at have under når det er koldt i vejret.

Jakke.

Udesko, gummistøvler, indesko

Skiftetøj 2 sæt. Fra inderst til yderst. + ekstra varm trøje.

Éen sut. Vi havde ikke navnesutter dengang, men alle sutter hang på hver deres krog med navn på, og de havde dem kun når de skulle sove så det var vist ikke et problem.

Jeg skrev navn i det jeg huskede, men jeg fik sjældent i alt skiftetøjet. Jeg har ALDRIG oplevet at noget er blevet væk eller stjålet. Alle børn havde hver deres rum, både ved puslebordet og ude i gangen hvor deres overtøj m.m. hang, derfor blev det ikke blandet sammen!

Kirstine elskede vuggestuen, så aflever du bare Liva med god samvittighed!

Anmeld

13. juni 2010

MorTilGustav

Hey. Gustav starter også i vuggestue i starten af august og han vil også være lidt mere end 9 mdr på det tidspunkt  Har slet ikke tænkt så langt som dig, men jeg lurer lige med her og håber på lidt gode råd

Anmeld

13. juni 2010

henh01

Jeg arbejder i en vuggestue og min erfaring fortæller mig at så snart de kan sidde selv, så er det en god idé at have regn - og fleece tøj med. (fleece er nok ikke lige så relevant i aug. mdr så det kan du evt vente med til efteråret) Hvis Liva ikke sover når de andre børn er ude, vil hun som oftes komme med ud på et tæppe i skyggen, i sandkassen, på græsset mv. Kan hun ikke sidde selv så tror jeg højt hun vil komme ud og sidde i sin barnevogn med støtte i ryggen og da er regntøj ikke nædvendigt.

Jeg kan godt følge dig I at du synes det er meget tidligt hun skal starte. Der er mange på hendes alder og endda yngre der starter i inst i dag. Min datter startede 14 dage før hun blev et år og jeg har været super glad for at have hende hjemme så længe. Venter barn nr 2 og håber det kan lade sig gøre at være hjemme til han bliver et år

Anmeld

13. juni 2010

LinLin

Frk.Sommerfugl skriver:

Når hun er så lille behøver du ikke bruge penge på regntøj osv. endnu, da hun jo ofte vil sove om formiddagen, hvor man som oftest går ud i en vuggestue.

RegnBUKSER er altså rigtigt godt at have med i vuggestue! Så kan barnet komme med ud at sidde i sandkassen eller på græsset på et tæppe - det kan godt være fugtigt.

Skiftetøj (lidt af hvert) - hjemmesko - regnbukser - sut (hvis hun bruger det) - evt bamse/sutteklud - solhat - savlesmæk?

Anmeld

13. juni 2010

Livas mor

DK skriver:

Vi skulle have flg. med:

Regntøj (uanset alder skal de med ud!) Fleece til at have under når det er koldt i vejret.

Jakke.

Udesko, gummistøvler, indesko

Skiftetøj 2 sæt. Fra inderst til yderst. + ekstra varm trøje.

Éen sut. Vi havde ikke navnesutter dengang, men alle sutter hang på hver deres krog med navn på, og de havde dem kun når de skulle sove så det var vist ikke et problem.

Jeg skrev navn i det jeg huskede, men jeg fik sjældent i alt skiftetøjet. Jeg har ALDRIG oplevet at noget er blevet væk eller stjålet. Alle børn havde hver deres rum, både ved puslebordet og ude i gangen hvor deres overtøj m.m. hang, derfor blev det ikke blandet sammen!

Kirstine elskede vuggestuen, så aflever du bare Liva med god samvittighed!

Tak for alle rådene.. Det er også alt det jeg selv har tænt på hun skal have med!

Mange tak mht. at sende hende afsted med god samvittighed, for synes godt nok selv det er lidt tidligt.. Men desværre er tingene skruet sådan sammen at jeg starter på mit studie igen 1. september, og er defor nødt til at starte der, da jeg ikke kan tage længere barsel. Men har da mest lydt til bare at have hende hjemme lidt længere, men er sikker på at de nok skal passe godt på hende derovre

Anmeld

13. juni 2010

Livas mor

henh01 skriver:

Jeg arbejder i en vuggestue og min erfaring fortæller mig at så snart de kan sidde selv, så er det en god idé at have regn - og fleece tøj med. (fleece er nok ikke lige så relevant i aug. mdr så det kan du evt vente med til efteråret) Hvis Liva ikke sover når de andre børn er ude, vil hun som oftes komme med ud på et tæppe i skyggen, i sandkassen, på græsset mv. Kan hun ikke sidde selv så tror jeg højt hun vil komme ud og sidde i sin barnevogn med støtte i ryggen og da er regntøj ikke nædvendigt.

Jeg kan godt følge dig I at du synes det er meget tidligt hun skal starte. Der er mange på hendes alder og endda yngre der starter i inst i dag. Min datter startede 14 dage før hun blev et år og jeg har været super glad for at have hende hjemme så længe. Venter barn nr 2 og håber det kan lade sig gøre at være hjemme til han bliver et år

Ja jeg ville også gerne helst have hende hjemme lidt endnu, men det er bare ikke muligt når der kun er studiestart 2 gange om året, så er bare nødt til at starte 1. september, så jeg kan færdiggøre mit studie.. Men så har jeg heldigvis et lidt fleksibelt skema det sidste år her af mit stuide, så hun ikke skal være der 8 timer om dagen..

Anmeld

13. juni 2010

Livas mor

MorTilGustav skriver:

Hey. Gustav starter også i vuggestue i starten af august og han vil også være lidt mere end 9 mdr på det tidspunkt  Har slet ikke tænkt så langt som dig, men jeg lurer lige med her og håber på lidt gode råd

Du skal være så velkommen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.