Hvordan kører i langt med jeres større børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2010

Majbriteriksen

Znuzke skriver:

Vi kørte til Italien forrige år da Lukas var 3 år. Han sidder i en Römer Kid Plus, og det var ikke noget problem. Vi kørte selvfølgelig heller ikke om natten, men han fik nogle gode lange lure i den.

Jeg ville ikke forvente at mit barn sov 8 timer i træk på en bilferie, og hvis han vågner når i holder pauser, så får han jo lige bevæget hovedet lidt.

Måske i kan købe eller sy en lille pude til ham, som i kan tale om skal med på ferie, som han så har lyst til at bruge i bilen

Den autostol du taler om, er det ikke kun til 18 kg? Rasmus vejer nemlig 20 kg og er 108 cm.

God ide med puden, desværre er han en meget selvstændig herre som kun gør som han vil. Og vi har prøvet at rette hans hovede når han er faldet i søvn, men i søvne flytter han det vi har lagt ved ham-stædige lille mand

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

Mathilde

Majbriteriksen skriver:

Er der slet ingen som har kørt langt langt med deres børn feks på ferie? Er der nogen som har denne autostol:

Der står at den kan lægges/tippes lidt.  Hvor meget er det?

Mht at køre langt, kan jeg ikke svare... Men vi har den aftostol til Celina og vi er meget tilfredse med den.

Der sidder en dims nede på siden af stolen, som man kan dreje sådan at stolen løftes lidt foran og dermed ligger barnet mere ned. Det er lidt svært at forklare.. Det er ikke så meget og der afhænger også lidt af bagsædet i bilen.

Men det er en god stol

Anmeld

14. juni 2010

Majbriteriksen

mor6473 skriver:

Jeg kender ikke stolen, men var det måske en ide at køre tidlig morgen og så køre RIGTIG lang og så tage en overnatning på et motel?

Det gjorde vi for nogle år siden da vi kørte til italien og det fungere bare rigtig godt...

hjemad havde mine forældre bestilt hotel i et par dage i tyskland, og det var bare super... Det virkede ikke som om vi kørte så langt da vi havde de overnatninger..

god tur...

Ja vi har talt for og imod for at køre nat/dag, men tror vi får den bedste tur hvis vores unger sover det meste af vejen. Især den lille gider ikke køre bil for langt af gangen. Det er noget nemmere med den store-hurra for fjernsyn og dvd i nakkestøtten

Vi snakker om at køre sent eftermiddag og så spise aftensmad ved tyskland, lege en masse og så i nattøj osv. Og så tage turen i et rimeligt stræk, alt efter unger og mor her( jeg tror jeg bliver den væreste at have med)

Anmeld

14. juni 2010

Majbriteriksen

Patrick07 skriver:

Vi har den til vores store dreng og vi rejser til Italien her meget snart.. men vi snakker også meget om hvilken af vores to vi skal tage med til ham... syntes sku godt nok det er lidt svært for man vil jo gerne have de sidder godt, når de falder i søven

Ja man ønsker jo ikke at de er helt kvæstet dagene efter sådan en køretur. Skal i køre dag eller nat?

Anmeld

14. juni 2010

Patrick07

Majbriteriksen skriver:

Ja man ønsker jo ikke at de er helt kvæstet dagene efter sådan en køretur. Skal i køre dag eller nat?

Vi kører fredag omkring kl. 12.00 også forsætter vi ellers bare indtil vi er i Italien.. self med pauser osv. men vi kører hele natten.. tror lige jeg må hjem og prøve og se hvor langt jeg kan "ligge" stolen ned... for den han sidder i nu kan ligges okay meget ned.. men syntes bare den her virker lidt bløder at mærke på..

Anmeld

14. juni 2010

Majbriteriksen

Maja_4000 skriver:

Jeg har altid kørt med mine forældre sydpå da jeg var lille .. Nu kan jeg jo ikke selv huske det :p Men min mor siger , at jeg sov fint nok i den almindelige stol jeg havde .. Men vi kørte så også om dagen .. Og efter en 6 - 700 km lejede vi så et værelse , og kørte videre næste dag .. 

Hvis/når jeg engang skal sydpå med mit barn/børn , tror jeg også , at jeg vil gøre det sådan .. Ellers vil jeg flyve - så er det hurtigt overstået (;

Jeg er helt klart også mere til at flyve-og prismæssigt er der heller ikke den store forskel. Vi gjorde det også for 3 år siden, men der havde vi også kun 1 barn til 2 voksne. Problemet er at vi skal køre meget rundt når vi kommer derned- ang. bil er det ikke noget problem, de har ekstra vi kan låne, men autostolene mangler vi jo så når vi kommer derned. Vi skal jo også have barnevogn/god klapvogn til mindstemanden når han skal sove, og sidst vi fløj med barnevognen var den helt smadret da vi ankom, så vi kunne ikke bruge den ret meget under ferien.

Ang. flyvningen så kommer vi til at mellemland lige meget hvad, og hvis vi så skal tjekket ind og ud flere gange med 2 unger, barnevogn, 2 autostole og kufferter og håndbaggage- så er jeg bange for at vi bliver skilt inden vi ankommer

Anmeld

14. juni 2010

ekzunz

Majbriteriksen skriver:

Den autostol du taler om, er det ikke kun til 18 kg? Rasmus vejer nemlig 20 kg og er 108 cm.

God ide med puden, desværre er han en meget selvstændig herre som kun gør som han vil. Og vi har prøvet at rette hans hovede når han er faldet i søvn, men i søvne flytter han det vi har lagt ved ham-stædige lille mand

Hmmm - måske den hedder noget andet så, det er ihvertfald sidste nr. af puder han skal ha...:-) Nej - tjekkede lige, den går fra 15-36 kg. Men den er altså akkurat lige så lidt komfortabel som den du har i forvejen Han sov bare ikke så længe af gangen, men vi kørte også i dagtimerne og havde så 2 overnatninger på vej til Italien og 1 på vej hjem....

Anmeld

14. juni 2010

4xGreve

Majbriteriksen skriver:

Det lyder godt. Det er heller ikke for at han kan ligge helt ned, men bare for at ændre stilling. Hovedet vil nok også nemmere falde tilbage end frem hvis den bliver tippet lidt. Regner med at jeg vil ud og se den i ønskebørn for at danne mig et indtryk, og så købe den over nette-1495 det er da en rimelig pris for en sikker autostol

Lyder fornuftige og hvis han endelig falder i søvn med hovdet fremover så tag stille og roligt at skubbe hans hovede tilbage med flad hånd mod panden og gerne mens i køre så han ikke kan vågne netop fordi i holder stille, det har også virket her hjemme

Anmeld

14. juni 2010

Maja_4000

Majbriteriksen skriver:

Jeg er helt klart også mere til at flyve-og prismæssigt er der heller ikke den store forskel. Vi gjorde det også for 3 år siden, men der havde vi også kun 1 barn til 2 voksne. Problemet er at vi skal køre meget rundt når vi kommer derned- ang. bil er det ikke noget problem, de har ekstra vi kan låne, men autostolene mangler vi jo så når vi kommer derned. Vi skal jo også have barnevogn/god klapvogn til mindstemanden når han skal sove, og sidst vi fløj med barnevognen var den helt smadret da vi ankom, så vi kunne ikke bruge den ret meget under ferien.

Ang. flyvningen så kommer vi til at mellemland lige meget hvad, og hvis vi så skal tjekket ind og ud flere gange med 2 unger, barnevogn, 2 autostole og kufferter og håndbaggage- så er jeg bange for at vi bliver skilt inden vi ankommer

Haha .. Det kan jeg så godt forstå :b

Men de fleste biludlejlingsselskaber udlejer jo også autostole .. Jeg ved ikke hvordan kvaliteten er .. Kan bare huske at jeg har set det et par gange (:

Men på den anden side .. Hvis man er træt nok , kan man vel sove alle steder 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.