Hvordan kører i langt med jeres større børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.190 visninger
18 svar
0 synes godt om
13. juni 2010

Majbriteriksen

Vi har talt om at kører på sommerferie ved vores venner i Slovakiet (ca. 1500 km) Men er blevet i tvivl om det bliver for langt for vores ældste søn (3 år) Det bliver ikke noget problem med lillemanden (9 mdr), hans autostol kan tippes, så han ligger næsten ned, så han hviler rigtig godt på turen. Men

den ældstes autostol er denne:

Og den kan ikke tippes/vippes (hvad vi ved af). Han sidder rigtig godt i den i det daglige, og på kortere ture hvis han falder i søvn, men jeg vil ikke byde ham at sove i den en helt nat. Vi har talt om at det er bedst at køre om natten, så ungerne sover på turen. Er der nogen herinde som er vant til at køre med børn i den aldergruppe, hvornår kører i Dag/nat? Hvad sidder/ligger jeres børn i og evt andre gode råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2010

Majbriteriksen

Er der slet ingen som har kørt langt langt med deres børn feks på ferie? Er der nogen som har denne autostol:

Der står at den kan lægges/tippes lidt.  Hvor meget er det?

Anmeld

13. juni 2010

TbCp

Jeg har ingen gode råd men står lidt med samme problem.
Vi vil gerne til Normandiet og har en autostol magen til jeres, er bange for min datter ikke kan sidde og sove ordentlig i den en hel nat.
Vi vil også helst køre om natten nemlig.
Så vil da lytte med på denne tråd

Anmeld

13. juni 2010

Majbriteriksen

TbCp skriver:

Jeg har ingen gode råd men står lidt med samme problem.
Vi vil gerne til Normandiet og har en autostol magen til jeres, er bange for min datter ikke kan sidde og sove ordentlig i den en hel nat.
Vi vil også helst køre om natten nemlig.
Så vil da lytte med på denne tråd

Nej det er også det jeg tænker-at det simpelhen bliver for hårdt for især nakken på ham. Jeg ved bare når vi har kørt hjem fra svigerfamilien 100 km væk og han falder  i søvn, så er han ked og lidt stiv i nakken når vi kommer hjem. Han bruger ikke nakkestøtten, men tager hovedet frem 

Vi har købt en oppustelig "krave" i børnestr. til ham, men han nægter at have den på. Har enda forsøgt, når han har lagt sig til at sove, at give ham den på., men han vågner og går helt amok. Der må da være nogen som kan hjælpe os Jeg tager i Ønskebørn i morgen for at se den Recaro som skulle kunne lægges lidt ned, så kan jeg melde tilbage om hvad jeg syntes. Kan se den koster 1495 på nettet, og for vores vedkomne ville det være fint at få en mere, for vi har en lillebror der på et tidspunkt skal op i en større.

Anmeld

13. juni 2010

4xGreve

Majbriteriksen skriver:

Nej det er også det jeg tænker-at det simpelhen bliver for hårdt for især nakken på ham. Jeg ved bare når vi har kørt hjem fra svigerfamilien 100 km væk og han falder  i søvn, så er han ked og lidt stiv i nakken når vi kommer hjem. Han bruger ikke nakkestøtten, men tager hovedet frem 

Vi har købt en oppustelig "krave" i børnestr. til ham, men han nægter at have den på. Har enda forsøgt, når han har lagt sig til at sove, at give ham den på., men han vågner og går helt amok. Der må da være nogen som kan hjælpe os Jeg tager i Ønskebørn i morgen for at se den Recaro som skulle kunne lægges lidt ned, så kan jeg melde tilbage om hvad jeg syntes. Kan se den koster 1495 på nettet, og for vores vedkomne ville det være fint at få en mere, for vi har en lillebror der på et tidspunkt skal op i en større.

Vi har den omtalte autostol dog bare i anden farve, og det er en meget smal autostol, jeg vil sige den passer perfekt til vores lille pige men hun er også meget tynd, det er en dejlig autostol og Daniella døjer aldrig med ondt i nakken når hun falder i søvn i den det er ikke meget den kan vippes men det lidt den kan er jeg meget glad for...

Anmeld

13. juni 2010

ekzunz

Vi kørte til Italien forrige år da Lukas var 3 år. Han sidder i en Römer Kid Plus, og det var ikke noget problem. Vi kørte selvfølgelig heller ikke om natten, men han fik nogle gode lange lure i den.

Jeg ville ikke forvente at mit barn sov 8 timer i træk på en bilferie, og hvis han vågner når i holder pauser, så får han jo lige bevæget hovedet lidt.

Måske i kan købe eller sy en lille pude til ham, som i kan tale om skal med på ferie, som han så har lyst til at bruge i bilen

Anmeld

13. juni 2010

frk Jensen

Majbriteriksen skriver:

Vi har talt om at kører på sommerferie ved vores venner i Slovakiet (ca. 1500 km) Men er blevet i tvivl om det bliver for langt for vores ældste søn (3 år) Det bliver ikke noget problem med lillemanden (9 mdr), hans autostol kan tippes, så han ligger næsten ned, så han hviler rigtig godt på turen. Men

den ældstes autostol er denne:

Og den kan ikke tippes/vippes (hvad vi ved af). Han sidder rigtig godt i den i det daglige, og på kortere ture hvis han falder i søvn, men jeg vil ikke byde ham at sove i den en helt nat. Vi har talt om at det er bedst at køre om natten, så ungerne sover på turen. Er der nogen herinde som er vant til at køre med børn i den aldergruppe, hvornår kører i Dag/nat? Hvad sidder/ligger jeres børn i og evt andre gode råd

Jeg kender ikke stolen, men var det måske en ide at køre tidlig morgen og så køre RIGTIG lang og så tage en overnatning på et motel?

Det gjorde vi for nogle år siden da vi kørte til italien og det fungere bare rigtig godt...

hjemad havde mine forældre bestilt hotel i et par dage i tyskland, og det var bare super... Det virkede ikke som om vi kørte så langt da vi havde de overnatninger..

god tur...

Anmeld

14. juni 2010

Patrick07

Majbriteriksen skriver:

Er der slet ingen som har kørt langt langt med deres børn feks på ferie? Er der nogen som har denne autostol:

Der står at den kan lægges/tippes lidt.  Hvor meget er det?

Vi har den til vores store dreng og vi rejser til Italien her meget snart.. men vi snakker også meget om hvilken af vores to vi skal tage med til ham... syntes sku godt nok det er lidt svært for man vil jo gerne have de sidder godt, når de falder i søven

Anmeld

14. juni 2010

Maja_4000

Jeg har altid kørt med mine forældre sydpå da jeg var lille .. Nu kan jeg jo ikke selv huske det :p Men min mor siger , at jeg sov fint nok i den almindelige stol jeg havde .. Men vi kørte så også om dagen .. Og efter en 6 - 700 km lejede vi så et værelse , og kørte videre næste dag .. 

Hvis/når jeg engang skal sydpå med mit barn/børn , tror jeg også , at jeg vil gøre det sådan .. Ellers vil jeg flyve - så er det hurtigt overstået (;

Anmeld

14. juni 2010

Majbriteriksen

WiitrioeN skriver:

Vi har den omtalte autostol dog bare i anden farve, og det er en meget smal autostol, jeg vil sige den passer perfekt til vores lille pige men hun er også meget tynd, det er en dejlig autostol og Daniella døjer aldrig med ondt i nakken når hun falder i søvn i den det er ikke meget den kan vippes men det lidt den kan er jeg meget glad for...

Det lyder godt. Det er heller ikke for at han kan ligge helt ned, men bare for at ændre stilling. Hovedet vil nok også nemmere falde tilbage end frem hvis den bliver tippet lidt. Regner med at jeg vil ud og se den i ønskebørn for at danne mig et indtryk, og så købe den over nette-1495 det er da en rimelig pris for en sikker autostol

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.