Hvad tror du på? (religion)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2010

slettet_7530

Det kan jeg da sagtens!

I forbindelse med Jehova-snakken i den anden tråd, så synes jeg at det er dybt underligt at de fravælger blodtranfusion selvom det måske kan betyde døden!

Jeg kan til gengæld godt forstå at man i Islam ikke må spise kød fra dyr der er døde af sig selv, da det jo kan betyde at dyret har været sygt eller andet har været årsag til døden..

Det var lige hvad min trætte hjerne kunne komme i tanke om nu, men der kommer sikkert mere

Jeg er også træt og gør det derfor kort.

Adam og Evas søn Kian slog  hans bror Abel ihjel.

Efter dette måtte de gerne nedlægge dyr og spise dem, de havde ellers levet af plater og rødder og andre vegetarlignende ting indtil da,de fik et eneste forbud og det var at indtage dyrenes blod, så når de havde nedlagt et dyr skulle de ligge det på jorden så blodet kunne løbe fra dette skulle de så tildække med sand, og herefter måtte de indtage det døde dyr.

Det blev herefter besluttet af de intet blod måtte indtage hverken igennem føden eller på anden vis, derfor må de ikke tage imod blod.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2010

TbCp

Godt spørgsmål....

Jeg er på ingen måde religiøs.

Hvis der findes en Gud er han er værre satan!!!!

Med de ting jeg har oplevet i mit liv, de mennesker der er blevet taget fra mig, så tror jeg på ingen måde at der sidder en almægtig gud et sted som bestemmer. Og hvis der gør så har jeg ingen respekt for ham.
Det er måske lidt hårdt sagt, men det er sagt med et glimt i øjet.

Tilgengæld tror jeg på at der findes mere mellem himmel og jord end man lige tror og hvad øjet lige kan se

Anmeld

13. juni 2010

B&J

TbCp skriver:

Godt spørgsmål....

Jeg er på ingen måde religiøs.

Hvis der findes en Gud er han er værre satan!!!!

Med de ting jeg har oplevet i mit liv, de mennesker der er blevet taget fra mig, så tror jeg på ingen måde at der sidder en almægtig gud et sted som bestemmer. Og hvis der gør så har jeg ingen respekt for ham.
Det er måske lidt hårdt sagt, men det er sagt med et glimt i øjet.

Tilgengæld tror jeg på at der findes mere mellem himmel og jord end man lige tror og hvad øjet lige kan se

den hopper jeg på jeg siger også hvis der findes en gud burde han sku skamme sig med alt det der sker på denne jord og alle de ting jeg har været ude for, så hvis han findes burde han sku ha hjulpet mig bare engang hvor han ikke har så han kan lige så godt fise af og griner ja satan ja der skal jo altid være en der er ond mon ikke det er ham der styre verden så med alt det der sker

jeg kan bare ikke tro på noget jeg ikke har set jeg kan da ikke tro på gud satan budda osv når jeg aldrig ser dem eller de giver et tegn de er der... kan heller ikke tro på ånder osv når de ikke er her

Anmeld

13. juni 2010

Lunae

Hej der!
Snakken om religion kan være en svær og ubarmhjertig debat! Det lader til, at folk på denne side formår at vise hinanden respekt og det er virkelig en egenskab at have! Nå, nok ros for i dag

Jeg er agnostiker! Jeg tror på, at der er mere mellem himmel og jord, men jeg tror ikke på nogle af de skrevne eller nuværende fortolkninger af dette!

Alligevel har jeg valgt, at skulle giftes i kirke og mine børn skal også døbes. Der er selvfølgelig en lang tradition for ovenstående ting og det er naturligvis en del af mit valg, men egentlig så vil jeg sige, at selvom at jeg ikke tror på, at Jesus lavede vand til vin og blev korsfæstet, genopstod osv, så tror jeg stadig på en lang række af budskaberne i Biblen.

Man kan sige, at de 10 bud er grundlæggende for vores samfund. Vi tror på, at det er de rigtige værdier at videregive til vores børn, samt det at vi lever i et samfund, hvor vores regler og love siger det samme!

Endvidere synes jeg begrebet næstekærlighed er noget som også fylder meget i mit liv! Specielt i denne tid, hvor det bliver mere og mere moderne, at være egoistisk og selvcentreret! Jeg tror det er vigtigt, at man reflekterer over hvor godt man har det i sit liv og så forsøger ar hjælpe andre til at opnå samme livsglæde (hvis altså man har resurserne til det)

det var min mening - jeg glæder mig til at høre flere af jer andres!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.