Hvad tror du på? (religion)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

606 visninger
13 svar
0 synes godt om
12. juni 2010

BimBamBusse

.. Og hvad tror du absolut ikke på? Hvad kan du godt se logikken i? Og hvad kommer du ALDRIG til at tro på? Hvad forarger dig? Og hvad videregiver du til dine børn?

Kom så, de damer! - Fortæl lidt om jeres forhold til religion..

Denne tråd er lavet, så vi kan få en diskussion/debat op at køre - og IKKE til mudderkastning! Håber I vil diskutere kontruktivt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2010

karina1980

jeg tror ikke rigtig på noget synes blot det er nogle fantastiske historier de fleste "hellige" bøger bygger på,

men religion handler jo reelt om tolkning af det skrevne

Anmeld

12. juni 2010

slettet_7530

Jamen jeg synes da du skal ligge ud

Anmeld

12. juni 2010

Koen.

BimBamBusse skriver:

.. Og hvad tror du absolut ikke på? Hvad kan du godt se logikken i? Og hvad kommer du ALDRIG til at tro på? Hvad forarger dig? Og hvad videregiver du til dine børn?

Kom så, de damer! - Fortæl lidt om jeres forhold til religion..

Denne tråd er lavet, så vi kan få en diskussion/debat op at køre - og IKKE til mudderkastning! Håber I vil diskutere kontruktivt!

uhh synes den er svær, for ved faktisk ikke hvad jeg tror på et eller andet sted vil jeg gerne tror på at der er et bedre sted foroven når jeg dør, men alt det med adam og eva er de første mennesker på jorden, passer jo ikke sammen med dino`erne og aberne så er meget i tvivl

Anmeld

12. juni 2010

Svei

Min tro er noget i mig...det er ikke defineret og det står ikke til diskussion, jeg skal ikke overbevise andre om det jeg tror er rigtigt og der er ej heller noget jeg skal ofre for at være en del af...men jeg har min tro og jeg respekterer at andre har deres.

For mig er tro som politik...det er op til den enkelte og ikke noget man skal prædike, bebrejde eller anklage andre. Spændende at diskutere og interessant at høre om.

Anmeld

12. juni 2010

BimBamBusse

albertesmor skriver:

Jamen jeg synes da du skal ligge ud

Det kan jeg da sagtens!

I forbindelse med Jehova-snakken i den anden tråd, så synes jeg at det er dybt underligt at de fravælger blodtranfusion selvom det måske kan betyde døden!

Jeg kan til gengæld godt forstå at man i Islam ikke må spise kød fra dyr der er døde af sig selv, da det jo kan betyde at dyret har været sygt eller andet har været årsag til døden..

Det var lige hvad min trætte hjerne kunne komme i tanke om nu, men der kommer sikkert mere

Anmeld

12. juni 2010

slettet_7530

Yrsa skriver:

Min tror er noget i mig...det er ikke defineret og det står ikke til diskussion, jeg skal ikke overbevise andre om det jeg tror er rigtigt og det er ej heller noget jeg skal ofre for at være en del af...men jeg har min tro og jeg respekterer at andre har deres.

For mig er tro som politik...det er op til den enkelte og ikke noget man skal prædike, bebrejde eller anklage andre. Spændende at diskutere og interessant at høre om.

Jeg siger det igen igen, DU ER EN MEGET KLOG KVINDE

Anmeld

12. juni 2010

BimBamBusse

Yrsa skriver:

Min tror er noget i mig...det er ikke defineret og det står ikke til diskussion, jeg skal ikke overbevise andre om det jeg tror er rigtigt og det er ej heller noget jeg skal ofre for at være en del af...men jeg har min tro og jeg respekterer at andre har deres.

Præcis! Jeg synes også at det er interessant hvor mange forskellige meninger g holdninger der er til dette emne!

Anmeld

13. juni 2010

BimBamBusse

Og så vil jeg lige for god ordens skyld sige at denne tråd er IKKE for at træde nogen over tæerne! Vi har alle vores meninger og vi har alle ret til dette! Bare så der ikke sidder nogen og føler sig trådt på..

Anmeld

13. juni 2010

IAH

Hej allesammen.

Spændende diskussionsemne!

Det er svært at forklare, hvad jeg tror på, når jeg er opfostret med troen.

Min familie er rimelig reigiøs. De er kristne på den stille og rolige måde. Mine bedsteforældre er stærkt indremissionske. Dette tog min mor helt-helt afstand fra og flyttede til den anden ende af landet.

Så jeg er opfostret med kristen religion. Jeg kalder mig selv for  "handlingskristen" (ud fra apostlen Paulus). Det vil sige at min religion er hvad jeg gør, ikke at jeg absolut skal tro på skrifternes ordlyd. 

Jeg beder ikke bordbøn eller går i kirke hver søndag, men jeg tror på at der er en Gud, en profet, et form for liv efter døden og højere mening. Denne højere mening/Gud virker som en ledetråd og principperne om tilgivelse og næstekærlighed vil jeg gerne give videre til mine børn en dag - på den blide måde, jeg selv har lært det.

Og hvis, der skete forfærdelige ting i mit liv, ville jeg ikke undvære religionen og kirken

G´nat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.