Bryllupskage og babsekage (incl. billeder) :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2010

Mor-til-asta-09

Hold da op hvor er de flotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2010

propogberta

BabyStella! skriver:

Igen; sindsyg flotte! Hatten af for dig, at lave 3 stk. på én dag.

Tak !

Hehe...men jeg gør det godt nok heller ikke lige igen forløbigt

Anmeld

12. juni 2010

propogberta

Susan1978 skriver:

fantastiske kager Anja.  fandme smuk bryllupskage..  og boobs kagen er bare go..  har du lavet BHén med RI?

hvilke forme har du brugt til bryllupskagen ? de ser så flotte ens ud i højde osv..  og hvor mange mennesker er der til i den.

jeg har afleveret en i dag og jeg har bare måtte bruge de forme jeg har herhjemme og de passer ikke helt ind i hinanden..  sådan i højde osv...  den skulle være til 40 - men der er helt sikkert til 50. Typisk mig altid at overdrive..

Tusind tak for de søde rosende ord...det varmer !

Bh'en er lavet af fondant og RI...stropper osv er fondant og "blonderne" er RI .

Jeg har brugt Ø 25, 20 og 15 cm. Og så forsøger jeg altid når det er en etagekage at lave kagerne lige høje. Det er ikke sikkert bundene i hver kage er lige tykke men så justerer jeg med fyldet så det i sidste ende kommer til at passe .

Jeg syns ikke man går galt i byen hvis man bruger kage beregneren

Anmeld

12. juni 2010

propogberta

forældre-til-Asta skriver:

Hold da op hvor er de flotte

Tak

Anmeld

12. juni 2010

Susan1978

Anja Dahl skriver:

Tusind tak for de søde rosende ord...det varmer !

Bh'en er lavet af fondant og RI...stropper osv er fondant og "blonderne" er RI .

Jeg har brugt Ø 25, 20 og 15 cm. Og så forsøger jeg altid når det er en etagekage at lave kagerne lige høje. Det er ikke sikkert bundene i hver kage er lige tykke men så justerer jeg med fyldet så det i sidste ende kommer til at passe .

Jeg syns ikke man går galt i byen hvis man bruger kage beregneren

okay.. og uden at regne en hel masse - hvor mange er der så til i de størrelser ? fx  i din kage 30 ?

Anmeld

13. juni 2010

Dot D

Flotte flotte kager, du er nu sej

Anmeld

13. juni 2010

propogberta

Susan1978 skriver:

okay.. og uden at regne en hel masse - hvor mange er der så til i de størrelser ? fx  i din kage 30 ?

Du får da bare lige beregneren her

Man siger ofte at der skal bruges mellem 160cm 3 og 200cm 3. Hvis du går ud fra at der skal bruges 200cm 3 vil der som regel være nok uanset type og anledning. Det vil sige at hver gæst får et stykke på 5x5 cm af en kage, der er 8 cm høj. Nu er det jo ikke altid en kage er firkantet, derfor kan det være godt at gå ud fra dette lille skema:

Rund kage, 8 cm høj

Portioner

Kvadratisk kage, 8 cm høj 

Portioner 

10 cm i diameter

3

10 x 10 cm

4

15 cm i diameter

7

15 x 15 cm

9

20 cm i diameter

12

20 x 20 cm

16

23 cm i diameter

16

25 x 25 cm

25

25 cm i diameter

20

30 x 30 cm

36

28 cm i diameter

24

35 x 35 cm

49

30 cm i diameter

28

40 x 40 cm

64

35 cm i diameter

38

45 x 45 cm

81

40 cm i diameter

50

50 x 50 cm

100

Formlen til at beregne omfanget af en rund kage er radius 2  x 3,14 (pi) x højde.

Formlen for en firkantet kage er bredde x længde x højde

Har du en form der hverken er firkantet eller rund kan du beregne antallet af portioner ud fra volumen. Det gøres ved at du fylder din form med vand og måler hvor meget vand, der kan være i formen. For hver 2 dl der kan være i formen, bliver der kage til en portion. Det vil sige, hvis du har en sekskantet form, der er 4 cm høj som kan rumme 3 l vand, så vil der i en 4 cm høj kage være nok til 15 personer. Hvis den færdige kage er 8 cm høj vil der være kage til dobbelte, altså 30 personer

Anmeld

13. juni 2010

propogberta

Dot D skriver:

Flotte flotte kager, du er nu sej

Tusind tak

Anmeld

13. juni 2010

AnnePedersen

hej anja

Når du laver tal og bogstaver er det så den model udstikker der hedder noget med funky i den store model???

jeg har nemlig de små af dem og jeg synes bare de er så svære at få ud ligemeget hvor tynde jeg laver dem og hvor hårdt jeg prøver at slå rammen mod bordet.

dine ser nemlig slet ikke tynde eller lille ud.

Anmeld

13. juni 2010

KarinaIda

Anja Dahl skriver:

Så er der billeder af de sidste 2 kager fra igår.

Bryllupskagen til Ida og Peter. Ønskerne lød på blomster og der skulle indgå én rød rose ellers sku resten af blomsterne være hvide og teksten skulle stå med grøn. kagen indeholder chokoladekagebunde, 1 lag hvid tobleronecreme med groft hakket mørk chokolade og et lag hindbærmousse uden fløde.

Babsekagen er til en 50 års fødselsdag og består af chokoladekage bunde, 1 lag marabou-daim creme og 1 lag hindbærmousse

Og så lige en god gang billedspam !

Hej.. til din bryllupskage, har du da lagt nogle papstykker eller noget mellem hver etage, eller har du bare direkte sat kagerne overpå hinanden?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.