Hvor længe..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2010

Corn

Og forresten sov den store også bedst hos mig, rent kængurubarn, men han kom også en måned før termin

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2010

dorthemus

Ihh blander mig lige...undskyld Zette! Men jeg har lidt det samme problem...dog kan Runa godt tage nogle meget lange lure på 5 timer om aftenen. Men hun har også nogle meget lange vågne timer midt på dagen...eller som idag, hvor hun stod op kl. syv og faktisk først nu her ved 14 tiden er faldet i søvn igen...hun har småsovet lidt ind imellem, men højst 15 min  Det er sgu´da mange timer at være vågen for sådan en lille størrelse

Runa har også rigtigt svært ved at falde i søvn. Og jeg prøver alt muligt...vugger hende i svøb/dyne, lægger hende i liften med en hånd på hende bryst så hun kan mærke jeg er hos hende, går rundt med hende, ammer hende inde i sengen..you name it! Hun ER træt og kommer med de der søvnige lyde og gaber, men hun brokker sig også højlydt, næsten vredt og græder indtil søvnen endelig overmander hende 

Om natten vågner hun og skal have mad 3-4 gange og det foregår med lyset slukket og hvisken, liggende i sengen.

JEG ER DØDTRÆT, skal jeg bare holde ud og tage en tudekiks eller kan jeg gøre noget????

Anmeld

12. juni 2010

smokin

Macaab skriver:

Min den store tog kun lure af ca. 30 minutters varighed, så super glad mor, da SP sagde at han skulle sove mere Det vidste jeg ligesom godt, men hvordan

Nr. 2 sov to rigtig gode lure i løbet af dagen....

Så nu afventer vi spændt hvad nr. 3 kan præstere af søvnmønster

hun sover rigtig godt - i sin mors arme! og jeg har jo ikke dyrket bodybuilding på forhånd så min arm er helt ødelagt

Anmeld

12. juni 2010

Koen.

Zette skriver:

... sover et nyfødt barn i gennemsnit?

Malou har svært ved at falde i dyb søvn og sover ofte kun 1 - 2 timer i træk. Hun tager dog i løbet af eftermiddagen 1 ordenlig lur på 3-4 timer, men ellers er det kun smålure der bliver plads til i det lille menneskes liv...

Er det normalt? Jeg forestillede mig måske at hun kunne komme op på 5 timer ?

Nu er lillepigen jo godt nok 2 mdr. men hun sover 3-4 timer i træk når hun sover om dagen og så er hun vågen ca. 2-3 timer os.. om nattet sover hun ca.5-6 timer

Anmeld

12. juni 2010

Corn

Zette skriver:

hun sover rigtig godt - i sin mors arme! og jeg har jo ikke dyrket bodybuilding på forhånd så min arm er helt ødelagt

Uha jeg forventer endnu én af den slags babyer.... Så jeg husker det klart og tydeligt...

Anmeld

12. juni 2010

Vidunderligeunger

dorthemus skriver:

Ihh blander mig lige...undskyld Zette! Men jeg har lidt det samme problem...dog kan Runa godt tage nogle meget lange lure på 5 timer om aftenen. Men hun har også nogle meget lange vågne timer midt på dagen...eller som idag, hvor hun stod op kl. syv og faktisk først nu her ved 14 tiden er faldet i søvn igen...hun har småsovet lidt ind imellem, men højst 15 min  Det er sgu´da mange timer at være vågen for sådan en lille størrelse

Runa har også rigtigt svært ved at falde i søvn. Og jeg prøver alt muligt...vugger hende i svøb/dyne, lægger hende i liften med en hånd på hende bryst så hun kan mærke jeg er hos hende, går rundt med hende, ammer hende inde i sengen..you name it! Hun ER træt og kommer med de der søvnige lyde og gaber, men hun brokker sig også højlydt, næsten vredt og græder indtil søvnen endelig overmander hende 

Om natten vågner hun og skal have mad 3-4 gange og det foregår med lyset slukket og hvisken, liggende i sengen.

JEG ER DØDTRÆT, skal jeg bare holde ud og tage en tudekiks eller kan jeg gøre noget????

lige i dag har jeg faktisk opdaget noget - som måske kan hjælpe på dig??

Når jeg malker ca 100 ml. ud i en flaske og giver hende det, så bliver hun træt og sover i hvert fald 3 timer bagefter (hun sover nu <3) førhen kunne jeg sidde med hende i 1½-4 timer hvor hun spiste, sov lidt, pludrede, spiste lidt osv, i dur med Runa, men nu får hun de 100 ml. og sover, for så når hun ikke at blive sulten igen med det samme. er det forståeligt?? Før når det tog så lang tid fik hun mad i små mængder og hele tiden - så nåede hun at blive sulten og fik ikke nogen god lang lur, men nu bliver hun mæt hurtigt - og sover  

Anmeld

12. juni 2010

dorthemus

BlyViol skriver:

lige i dag har jeg faktisk opdaget noget - som måske kan hjælpe på dig??

Når jeg malker ca 100 ml. ud i en flaske og giver hende det, så bliver hun træt og sover i hvert fald 3 timer bagefter (hun sover nu <3) førhen kunne jeg sidde med hende i 1½-4 timer hvor hun spiste, sov lidt, pludrede, spiste lidt osv, i dur med Runa, men nu får hun de 100 ml. og sover, for så når hun ikke at blive sulten igen med det samme. er det forståeligt?? Før når det tog så lang tid fik hun mad i små mængder og hele tiden - så nåede hun at blive sulten og fik ikke nogen god lang lur, men nu bliver hun mæt hurtigt - og sover  

Ja det kan godt være at det er en løsning for os. Men må jeg spørge hvorfor du malker ud og forstyrrer det ikke amningen? Runa kan godt blive mæt af min mad og så tage lange lure...ihh det er svært at forklare, men vores problem er at hun ikke sover om dagen men om aftenen..så måske er det mest mit problem da jeg så må flytte min rytme ogsåog så sove om aftenen også?? Hun tager godt på, vejer 4 kg nu og har fyldte tisse og lortebleer flere gange i døgnet og virker også tilfreds, lige på nær ulvetimen/timerne midt på dagen..

Jeg skal have SP besøg torsdag så vil jeg tale med hende om det og også nævne det med at malke ud

Anmeld

12. juni 2010

XXSS

Zette skriver:

... sover et nyfødt barn i gennemsnit?

Malou har svært ved at falde i dyb søvn og sover ofte kun 1 - 2 timer i træk. Hun tager dog i løbet af eftermiddagen 1 ordenlig lur på 3-4 timer, men ellers er det kun smålure der bliver plads til i det lille menneskes liv...

Er det normalt? Jeg forestillede mig måske at hun kunne komme op på 5 timer ?

Det er sååå forskelligt! - Olivia sov for det meste 3-4 timer af gangen hele dagen og de første 3 måneder om natten derefter sov hun hele natten og stadig de 2-4 timer om dagen..

Anmeld

13. juni 2010

Vidunderligeunger

dorthemus skriver:

Ja det kan godt være at det er en løsning for os. Men må jeg spørge hvorfor du malker ud og forstyrrer det ikke amningen? Runa kan godt blive mæt af min mad og så tage lange lure...ihh det er svært at forklare, men vores problem er at hun ikke sover om dagen men om aftenen..så måske er det mest mit problem da jeg så må flytte min rytme ogsåog så sove om aftenen også?? Hun tager godt på, vejer 4 kg nu og har fyldte tisse og lortebleer flere gange i døgnet og virker også tilfreds, lige på nær ulvetimen/timerne midt på dagen..

Jeg skal have SP besøg torsdag så vil jeg tale med hende om det og også nævne det med at malke ud

jeg malker bl.a. ud for at stimulere mælkeproduktionen da jeg jo bruger suttebrikker, og det stimulerer ikke ret meget. når jeg har "tømt" begge bryster har jeg malket 100 ml. ud - og det er kun lige nok så jeg skal ha sat prod. op

held og lykke med sp på torsdag! 

Anmeld

13. juni 2010

Svei

For lidt... eller det gjorde mine, syntes jeg...især Konrad, han sov kun smålure hele dagen igennem og havde brug for så meget kontakt...high need baby...og jeg syntes det var hårdt og så med de to andre også

Så ja, det er forskelligt og der er intet system i det desværre med sådanne små bebser.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.