Hvor længe..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.816 visninger
21 svar
0 synes godt om
11. juni 2010

smokin

... sover et nyfødt barn i gennemsnit?

Malou har svært ved at falde i dyb søvn og sover ofte kun 1 - 2 timer i træk. Hun tager dog i løbet af eftermiddagen 1 ordenlig lur på 3-4 timer, men ellers er det kun smålure der bliver plads til i det lille menneskes liv...

Er det normalt? Jeg forestillede mig måske at hun kunne komme op på 5 timer ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2010

Laulund87

Det er meget forskelligt hvor meget og hvordan de små sover..Da min datter var helt lille kunne hun godt sove 3-4 timer af gangen.

Så man kan vist ikke sige hvad der er normalt

Anmeld

11. juni 2010

smokin

Laulund87 skriver:

Det er meget forskelligt hvor meget og hvordan de små sover..Da min datter var helt lille kunne hun godt sove 3-4 timer af gangen.

Så man kan vist ikke sige hvad der er normalt

Jeg finder blot tændstikkerne frem så.. det er jo sjovt nok om natten vi skal være vågne!

Anmeld

11. juni 2010

L.J.L

Lauritz sov meget lidt da han var helt lille. Maks 2-3 timer i træk, og var vågen i mange timer i træk. Lægen kaldte ham et aktivt barn, hmm...

Idag har han dog lært at sove noget bedre og mere, han sover næsten igennem om natten og sover gerne 2 lure af ca. 3 timer i løbet af dagen.

Men som Laulund skriver så er det meget forskelligt hvor meget babyer sover. Nogle sover kun 10 timer i døgnet og andre sover måske 20 timer i døgnet.

Anmeld

11. juni 2010

Laulund87

Zette skriver:

Jeg finder blot tændstikkerne frem så.. det er jo sjovt nok om natten vi skal være vågne!

Øv så må vi håbe hun snart sover igennem..

Når du giver hende mad om natten kan du gøre det kedeligt for hende og lære hende at man sover om natten.

Dæmpet lys, ingen øjenkontakt og kun hviske til hende

Det råd fik vi på sygehuset og vupti så sov hun igennem!

Anmeld

11. juni 2010

smokin

Laulund87 skriver:

Øv så må vi håbe hun snart sover igennem..

Når du giver hende mad om natten kan du gøre det kedeligt for hende og lære hende at man sover om natten.

Dæmpet lys, ingen øjenkontakt og kun hviske til hende

Det råd fik vi på sygehuset og vupti så sov hun igennem!

haha hendes mor sover sku når der bliver givet mad om natten. Nicolai fortalte mig at han var vågnet op i nat og vupti lå jeg med åben mund og snorkede med det arme barn suttende på babsen...

Så det bliver ikke til så meget snak når jeg er RIGTIG træt! Prøver at holde mig vågen, men kan simpelthen ikke.

Anmeld

11. juni 2010

Laulund87

Zette skriver:

haha hendes mor sover sku når der bliver givet mad om natten. Nicolai fortalte mig at han var vågnet op i nat og vupti lå jeg med åben mund og snorkede med det arme barn suttende på babsen...

Så det bliver ikke til så meget snak når jeg er RIGTIG træt! Prøver at holde mig vågen, men kan simpelthen ikke.

Haha ja okay

Altså det er jo forskelligt, men jo ældre hun bliver jo bedre sover hun nok og i længere stræk. Så der er forhåbentlig håb forude

Anmeld

12. juni 2010

Ranarupta

Zette skriver:

... sover et nyfødt barn i gennemsnit?

Malou har svært ved at falde i dyb søvn og sover ofte kun 1 - 2 timer i træk. Hun tager dog i løbet af eftermiddagen 1 ordenlig lur på 3-4 timer, men ellers er det kun smålure der bliver plads til i det lille menneskes liv...

Er det normalt? Jeg forestillede mig måske at hun kunne komme op på 5 timer ?

Puh, det lyder hårdt... Vågner hun, fordi hun er sulten?

Indtil videre sover Albert meget. Også om natten. Han vågner nok max 3 gange, men mest almindeligt 2 gange.
Dette skriver jeg ikke for at gnide salt i såret, men for at sige, at jeg tror, at det er meget forskelligt.
Sygeplejerskerne på neonatal fortalte, at spædbørn sover omkring 20 timer i døgnet...

Hvis du føler, at der er noget, der generer hende, så synes jeg, at du skal tage en snak med jeres sundhedsplejerske. 

Kram

Anmeld

12. juni 2010

smokin

Ranarupta skriver:

Puh, det lyder hårdt... Vågner hun, fordi hun er sulten?

Indtil videre sover Albert meget. Også om natten. Han vågner nok max 3 gange, men mest almindeligt 2 gange.
Dette skriver jeg ikke for at gnide salt i såret, men for at sige, at jeg tror, at det er meget forskelligt.
Sygeplejerskerne på neonatal fortalte, at spædbørn sover omkring 20 timer i døgnet...

Hvis du føler, at der er noget, der generer hende, så synes jeg, at du skal tage en snak med jeres sundhedsplejerske. 

Kram

Først - tillykke! jeg så billederne på facebook! Sikke en charmebøf

Hendes mave generer hende og vores sundhedsplejeske kommer først på mandag der er hun 14 dage.  hun havde ikke tid før? 

Efter hun får bryst kun, er det blevet meget bedre. Hun fik MME på sygehuset fordi hun var SÅÅÅÅ sulten og jeg intet mælk havde.. 

Efter den er løbet til så går det rigtig fint igen med maven, men hun trækker benene op og græder når hun skal af med det store Vi overvejer kiopraktor, men venter med at ringe efter en til på mandag.

I nat har hun kun været vågen 2 gange og ellers bare sovet. Ej grædt.. det plejer hun ellers.. Men vi har også helt droppet vuggen og nu sover hun op af mine bryster.. 

Hov nu græder hun, så jeg løber. 

Anmeld

12. juni 2010

Corn

Min den store tog kun lure af ca. 30 minutters varighed, så super glad mor, da SP sagde at han skulle sove mere Det vidste jeg ligesom godt, men hvordan

Nr. 2 sov to rigtig gode lure i løbet af dagen....

Så nu afventer vi spændt hvad nr. 3 kan præstere af søvnmønster

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.