Mærke liv..., Hvornår??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.354 visninger
12 svar
0 synes godt om
11. juni 2010

Josesmor

Jeg er 20+2 og venter og venter på at mærke liv fra den lille derinde i hulen.

Til MD scanningen fik jeg at vide at moderkagen lagde foran mod maven og det var derfor jeg intet kunne mærke endnu.. Men hvornår kan jeg så mærke det?? Er der andre der havde en moderkage der også lage lidt dumt??

I alle bøger jeg læser i, står der man skal kunne mærke liv ved uge 20...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2010

marhemor

Hej!

Jeg har det på fuldstændig samme måde, jeg er 21+1 uger henne, og kan stadig ikke mærke den lille. Jeg var til MD-scanning i mandags og fik at vide at moderkagen lå fint foran ved maven, og at jeg kan forvente at der går nogle uger endnu før jeg kan mærke liv derinde fra... Derudover har jeg lidt ekstra på sidebenene, som også kan "forringe kvaliteten"...

Har dog mærket nogle små "sidestik", som også kunne tolkes som små spark, men dette er kun sket 3 gange, så ved ikke om det har været spark fra "den" derinde!

Men kæmper også en lille smule med utålmodigheden for at mærke liv derindefra ;-)

Så tålmodighed er vist det vi begge skal kæmpe med

Anmeld

11. juni 2010

Josesmor

marhemor skriver:

Hej!

Jeg har det på fuldstændig samme måde, jeg er 21+1 uger henne, og kan stadig ikke mærke den lille. Jeg var til MD-scanning i mandags og fik at vide at moderkagen lå fint foran ved maven, og at jeg kan forvente at der går nogle uger endnu før jeg kan mærke liv derinde fra... Derudover har jeg lidt ekstra på sidebenene, som også kan "forringe kvaliteten"...

Har dog mærket nogle små "sidestik", som også kunne tolkes som små spark, men dette er kun sket 3 gange, så ved ikke om det har været spark fra "den" derinde!

Men kæmper også en lille smule med utålmodigheden for at mærke liv derindefra ;-)

Så tålmodighed er vist det vi begge skal kæmpe med

omggg.... et PAR uger.. Så graver jeg mig lige ned imens

Ja jeg har også sådan lidt stikkende fornemmelse, og især hvis jeg går hurtigt når jeg lufter mine hunde... men tror ik det er det... Nå men.., vente vente...

Skriv lige når du mærker noget

Anmeld

11. juni 2010

Low

Hej. Jeg mærkede først noget i uge 20. Få dage inden jeg skulle til MD scanning. det fortalte jeg så damen da jeg blev scannet og hun sagde at det var fordi min moderkage lå foran

Anmeld

11. juni 2010

Josesmor

Low skriver:

Hej. Jeg mærkede først noget i uge 20. Få dage inden jeg skulle til MD scanning. det fortalte jeg så damen da jeg blev scannet og hun sagde at det var fordi min moderkage lå foran

jamen jeg er jo 20+2.., og kun lidt utålmodig kan du nok fornemme

Anmeld

11. juni 2010

misslea

Sama skriver:

Jeg er 20+2 og venter og venter på at mærke liv fra den lille derinde i hulen.

Til MD scanningen fik jeg at vide at moderkagen lagde foran mod maven og det var derfor jeg intet kunne mærke endnu.. Men hvornår kan jeg så mærke det?? Er der andre der havde en moderkage der også lage lidt dumt??

I alle bøger jeg læser i, står der man skal kunne mærke liv ved uge 20...

hejsa...

Det er åbenbart meget forskelligt, hvornår man mærker liv for første gang!!

Min moderkage ligger også fortil, og derfor fik vi også at vide, at der muligvis ville gå lidt tid!!!

Jeg var ca. i 14. uge, da jeg begyndte at mærke små bobler derinder.... på det tidspunkt var jeg stadig usikker på om det var liv eller luft jeg mærkede... hehe

I 17. uge mærkede jeg for første gang RIGTIGT liv hvor jeg ikke længere var i tvivl... sådan 2 små "banke-banke-på" følelser!!

Der gik så et par uger før jeg mærked enoget igen men til gengæld var det osgå meget kraftige spark, der kom!! Siden uge 19 har jeg mærket liv hver eneste dag - mange gange om dagen... især når jeg ligger stille på ryggen eller sidder stille i sofaen!!!

Siden uge 20 kunne min mand mærke sparkene uden på maven også!!

Da min moderkage ligger foran mod maveskindet, så mærker jeg sparkene meget voldsomt indefra... altså det føles som om hun sparker direkte i mine involde... ikke sådan super behageligt - men alligevel ret hyggeligt

Det skal lige siges, at jeg til alle scanninger har fået at vide, at jeg har en SÆRDELES aktiv lille pige ind ei maven, og det kan selvfølgelig være derfor at jeg har mærket/mærker sååå meget til hende !!!

Meeen mon ikke at der går meget kort tid før, du også mærker din lille guldklump derinde.... det er jeg sikker på

Mange fra Lea

Anmeld

11. juni 2010

Josesmor

misslea skriver:

hejsa...

Det er åbenbart meget forskelligt, hvornår man mærker liv for første gang!!

Min moderkage ligger også fortil, og derfor fik vi også at vide, at der muligvis ville gå lidt tid!!!

Jeg var ca. i 14. uge, da jeg begyndte at mærke små bobler derinder.... på det tidspunkt var jeg stadig usikker på om det var liv eller luft jeg mærkede... hehe

I 17. uge mærkede jeg for første gang RIGTIGT liv hvor jeg ikke længere var i tvivl... sådan 2 små "banke-banke-på" følelser!!

Der gik så et par uger før jeg mærked enoget igen men til gengæld var det osgå meget kraftige spark, der kom!! Siden uge 19 har jeg mærket liv hver eneste dag - mange gange om dagen... især når jeg ligger stille på ryggen eller sidder stille i sofaen!!!

Siden uge 20 kunne min mand mærke sparkene uden på maven også!!

Da min moderkage ligger foran mod maveskindet, så mærker jeg sparkene meget voldsomt indefra... altså det føles som om hun sparker direkte i mine involde... ikke sådan super behageligt - men alligevel ret hyggeligt

Det skal lige siges, at jeg til alle scanninger har fået at vide, at jeg har en SÆRDELES aktiv lille pige ind ei maven, og det kan selvfølgelig være derfor at jeg har mærket/mærker sååå meget til hende !!!

Meeen mon ikke at der går meget kort tid før, du også mærker din lille guldklump derinde.... det er jeg sikker på

Mange fra Lea

Ihh hvor er du heldig Men jeg håber snart der ske lidt, så man ved det er liv derinde

Anmeld

11. juni 2010

Low

Sama skriver:

jamen jeg er jo 20+2.., og kun lidt utålmodig kan du nok fornemme

Det kan jeg skam godt forstå

Anmeld

11. juni 2010

misslea

Sama skriver:

Ihh hvor er du heldig Men jeg håber snart der ske lidt, så man ved det er liv derinde

Jaaaah kan virkelig godt følge dig!!! Det er også blevet min sikkerhed for, at hun har det godt derinde... at jeg kan mærke, at hun bevæger sig og rumsterer rundt derinde... heheh!!

Meeen igen, lige pludselig så er du SLET ikke i tvivl.... fra den ene dag til den anden, er det bare SÅ tydeligt, at det er spark og ikke alt muligt andet....

Mange hilsner fra Lea 23+4

Anmeld

14. juni 2010

marhemor

Sama skriver:

omggg.... et PAR uger.. Så graver jeg mig lige ned imens

Ja jeg har også sådan lidt stikkende fornemmelse, og især hvis jeg går hurtigt når jeg lufter mine hunde... men tror ik det er det... Nå men.., vente vente...

Skriv lige når du mærker noget

Hej igen

Ja, det er urimeligt lang tid at vente på at mærke noget fra vidunderet, andet end ligamentsmerter og andre gener...

Jeg føler mig nu ret sikker på at jeg mærkede den lille sparke igår, midt i det aller mest pladder romantiske i Sex & the City 2 i biografen igår, hvor jeg sad sammen med min veninde, som er 8 uger længere fremme end mig... DET FØLTES BARE SÅ GODT!!

Så var der lidt flere bitte små spark derinde fra under køreturen hjem, så var bare så lykkelig på vej hjem

Så altså hvis det så passer så vil det sige at jeg mærkede de første små spark da jeg var i 21+2 uger henne.

Håber snart at du også  mærker denne vidunderlige følelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.