Sama skriver:
Jeg er 20+2 og venter og venter på at mærke liv fra den lille derinde i hulen.
Til MD scanningen fik jeg at vide at moderkagen lagde foran mod maven og det var derfor jeg intet kunne mærke endnu.. Men hvornår kan jeg så mærke det?? Er der andre der havde en moderkage der også lage lidt dumt??
I alle bøger jeg læser i, står der man skal kunne mærke liv ved uge 20...
hejsa...
Det er åbenbart meget forskelligt, hvornår man mærker liv for første gang!!
Min moderkage ligger også fortil, og derfor fik vi også at vide, at der muligvis ville gå lidt tid!!!
Jeg var ca. i 14. uge, da jeg begyndte at mærke små bobler derinder.... på det tidspunkt var jeg stadig usikker på om det var liv eller luft jeg mærkede... hehe
I 17. uge mærkede jeg for første gang RIGTIGT liv hvor jeg ikke længere var i tvivl... sådan 2 små "banke-banke-på" følelser!! 
Der gik så et par uger før jeg mærked enoget igen men til gengæld var det osgå meget kraftige spark, der kom!! Siden uge 19 har jeg mærket liv hver eneste dag - mange gange om dagen... især når jeg ligger stille på ryggen eller sidder stille i sofaen!!!
Siden uge 20 kunne min mand mærke sparkene uden på maven også!!
Da min moderkage ligger foran mod maveskindet, så mærker jeg sparkene meget voldsomt indefra... altså det føles som om hun sparker direkte i mine involde... ikke sådan super behageligt - men alligevel ret hyggeligt 
Det skal lige siges, at jeg til alle scanninger har fået at vide, at jeg har en SÆRDELES aktiv lille pige ind ei maven, og det kan selvfølgelig være derfor at jeg har mærket/mærker sååå meget til hende !!!
Meeen mon ikke at der går meget kort tid før, du også mærker din lille guldklump derinde.... det er jeg sikker på 
Mange
fra Lea