Inviteret i sommerhus en uge...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.038 visninger
17 svar
0 synes godt om
11. juni 2010

Anonym trådstarter

Jeg er ano og det må I liiiige bære over med!!

Jeg står i den situation at jeg har planlagt ferie en uge i Juli og 14 dage i August!!

Men men... Jeg er på kontanthjælp og de betaler de første tre uger. Nu er jeg så blevet inviteret i sommerhus med kæresten og hans forældre.  Meeen.... Hvad gør man så lige der.!? Jeg har planlagt ferien, i betragtning af min datter og dagplejen's ferie.

Jeg bliver jo nød til at snakke med min sagsbehandler på jobcentret om hvordan og hvorledes. Kan de finde på at sige, at jeg så kun må holde 14 dage ud af de 3 uger i Juli/August?

Eller sige at invitiationen er på egen regning?

Håber nogen kan hjælpe! Ja Sommerhuset er i uge 27!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2010

Anonym trådstarter

11. juni 2010

Anonym trådstarter

opsedasse

Anmeld

11. juni 2010

Mikkelmusen

I princippet så er det vel for egen regning, men det kommer vidst an på hvordan sagsbehandleren er. Det er meget forskelligt. Helt præcist hvordan reglerne er ved jeg ikke. Jeg ville ringe til sagsbehandleren og forespørge hvordan man gjorde i sådan en situation.
God ferie

Anmeld

11. juni 2010

Anonym trådstarter

Mikkelmusen skriver:

I princippet så er det vel for egen regning, men det kommer vidst an på hvordan sagsbehandleren er. Det er meget forskelligt. Helt præcist hvordan reglerne er ved jeg ikke. Jeg ville ringe til sagsbehandleren og forespørge hvordan man gjorde i sådan en situation.
God ferie

Ja eller snakke med min Job kontakt person jeg ser hver dag evt? Håber da så inderligt på at hun vil gå med til det, og det så er på egen regning. Lidt sent svigerfamilien kommer og invitere...

Anmeld

11. juni 2010

Summer

Du må jo altid gerne selv betale for din ferie, men det kan være mange penge selv at skulle betale i en hel uge, du skal blot huske at melde den rettidigt altså 14 dage før.

Er du pt. i noget aktivering?

Hvor langt væk fra hvor du bor skal du i sommerhus?

Grunden til at jeg spørg er at hvis du ikke er i aktivering og du ikke bor så langt væk, i hvertfald ikke længere væk end at du hurtigt at kan komme til møder osv. så kan du da blot tage afsted og skirfte adresse midlertidigt til sommerhuset eller få en du stoler på til at tjekke din post om der skulle være en indkaldelse fra din sagsbehandler.

Det er jo ikke tit at de indkalder i sommerferieperioden da de er underbemandet.

Og hvis du sørger for at komme til et møde med din sagsbehandler lige inden så går der jo lidt tid inden du skal ind til hende igen.

Håber at det hjalp lidt.

Anmeld

11. juni 2010

Anonym trådstarter

Maria... skriver:

Du må jo altid gerne selv betale for din ferie, men det kan være mange penge selv at skulle betale i en hel uge, du skal blot huske at melde den rettidigt altså 14 dage før.

Er du pt. i noget aktivering?

Hvor langt væk fra hvor du bor skal du i sommerhus?

Grunden til at jeg spørg er at hvis du ikke er i aktivering og du ikke bor så langt væk, i hvertfald ikke længere væk end at du hurtigt at kan komme til møder osv. så kan du da blot tage afsted og skirfte adresse midlertidigt til sommerhuset eller få en du stoler på til at tjekke din post om der skulle være en indkaldelse fra din sagsbehandler.

Det er jo ikke tit at de indkalder i sommerferieperioden da de er underbemandet.

Og hvis du sørger for at komme til et møde med din sagsbehandler lige inden så går der jo lidt tid inden du skal ind til hende igen.

Håber at det hjalp lidt.

Jeg er i aktivering... Vi skal kun betale til mad og vores lommepenge..

Så det burde vel også og kunne lade sig gøre? Vi skal i sommerhus ved vesterhavet..

Jeg tænker at hende jeg har som kontakt person på aktiverings stedet, må vel kunne tage en beslutning eller skal jeg igennem selve jobcentret..

Anmeld

11. juni 2010

Summer

Det kommer meget an på hvad det er for en type aktivering og hvor længe du skal være der.

Men jeg håber for dig at du kan holde ferie, og at du bor i en kommune der er til at tale med.

God ferie!

Anmeld

11. juni 2010

Anonym trådstarter

Maria... skriver:

Det kommer meget an på hvad det er for en type aktivering og hvor længe du skal være der.

Men jeg håber for dig at du kan holde ferie, og at du bor i en kommune der er til at tale med.

God ferie!

Hun er nu meget rar at snakke med... Håber jeg finder ud af et eller andet...

Anmeld

11. juni 2010

LilyMarleen

Ja hvis det var mig, så havde jeg meldt mig "syg" i den uge!..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.