Fælles økonomi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2008

Stumpen

Anja skriver:

Stumpen skriver:

Til en start vil jeg pointere at vores økonomi ikke er en af de bedste.. men den er blevet bedre efter at Karsten ikke længere skal køre til Ikast hver dag (bor i Videbæk) og jeg har praktik plads i Videbæk, men holder til på pæd sem i Ikast..

Vi har hver vores konto.. VI smider ind på budgetten, så Karsten har 2000 på hans konto til hele måneden og jeg har 4500 på min til hele måneden -de 2500 er til mad, toiletpapir, bleer osv.

De 4000 til os selv er til benzin (som I jo nok kan se har taget et stort indhug, da vi begge lå og kørte til Ikast i hver vores bil. Men skønt at K har fundet arbejde her i byen) Derudover tøj, sko, legetøj til den bette -og os selv..

Vi er ikke gift.. Det fungere fint med hver vores konto, så sådan fortsætter det nok, selvom vi i bund og grund har fælles økonomi..
(H) Anja..

Dvs at I har 6500 kr ialt hver mdr til benzin, tøj, mad, hygiejne, fornøjelser osv ???

Ja, det vil det.. Vi kan sagtens eksistere for det, så det ser nok ikke så slemt ud alligevel, som jeg fik det til at lyde til, men det har som sagt været hårdt, da vi brugte mange penge på benzin..
(H) Anja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2008

SaNiNa

Ja vi har fælles konto vi har en bugets, en løn og en opsparing og alle sammen er fælles...

det er meget letter end at vi skulle side og overfører når vi ikke bruge di og mit men vores...

vi har haft et i over 2 år nu...

Anmeld

19. juni 2008

1977

Profilbillede for 1977
Nope. Vi har hver vores konti. Fælles regninger kører over hans budget (han har flere udgifter end mig). Og vi har en pung som indeholder vores madbudget. Rigtig lækkert for min konto, for jeg overfører 2800 til hans konto hver den første til de faste udgifter, og 950 til egen budget :P

Anmeld

19. juni 2008

Honningblomst

Ja, det har jeg haft i de to forhold jeg har haft...selvfølgelig vil jeg næsten sige...

Anmeld

19. juni 2008

Munder

Ja og nej....

Vi har vores egen lønkonto.....

Derudover har vi en fælles konto, hvor alle faste udgifter bliver betalt fra (PBS), en fælles opsparing og så har vi en madkonto (hvor vi begge har kort til) Disse overfører vi hver den 1. fast beløb til. Og så ender vi begge med et lille beløb på vores lønkonto til lommepenge, som vi selv kan skalte og valte over.

Denne løsning fungerer super for os, for jeg synes da det er rart at kunne give ham en gave fra mine egne penge, i stedet for det hele står sammen.(L)

:) Dorte

Anmeld

19. juni 2008

Doktor Doolittle

Jan9e D skriver:

Ja vi har fællesøkonomi her hjeme, for Mathine tjener intet, men hun er som enhver anden kvinde, bruger løs af penge som hun ikke har. Og den eneste indtækt der er er jo min :))

Go dag til jer alle

(H) Jannie

HAHAHAHAHA :)):D8D(C)(H) hvor er du som altid skøn Janne (L)

Anmeld

19. juni 2008

Katjaro

Fælles økonomi men med hver vores lønkonto.

Vi betaler i dag samme beløb ind til vores budget konto - og skulle den ene have lidt lavvande på kontoen - så overfører man bare lidt penge til lønkontoen igen.

Vi havde også fælles økonomi fra vi flyttede sammen (efter at have kendt hinanden 4 måneder) og da manden var studerende uden SU / lån - ja så var det mig der stod for pengene der kom ind i huset. (C)

Hilsen katja

Anmeld

19. juni 2008

MorCamilla

Vi har fælles budget konto og fælles lån... Men hver sin lønkonto...
Jeg ved ikke hvorfor men det har jeg det bare bedst med...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.