Fælles økonomi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.108 visninger
17 svar
0 synes godt om
19. juni 2008

Doktor Doolittle

Har I fælles økonomi derhjemme?
Vi er ikke gift, og Michael har været under uddannelse al den tid, vi har kendt hinanden. Vi har fælles økonomi, alt foregår på een konto, og det fungerer fint :))
(H) fra Tina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2008

Anja

Ja, vi har fælles økonomi. Alt går ind på een konto. Men vi er så også gift.

Anmeld

19. juni 2008

Doktor Doolittle

Anja skriver:

Ville du da helst ikke have fælles økonomi hvis I ikke var gift?
:) Tina

Anmeld

19. juni 2008

Astrid P

Alt er fælles her og har været det al den tid vi har boet sammen (10 år). I løbet af den tid har vi begge været under uddannelse på forskellige tidspunkter og jeg er det stadigvæk. Vi blev gift for 1½ måned siden, så for mig har fællesøkonomi og ægteskab intet med hinanden at gøre...

Jeg kunne ikke forestille mig at gøre det på andre måder, så tror jeg vi ville komme til at bruge for meget negativ energi på det økonomiske.

KH Astrid

Anmeld

19. juni 2008

3rollinger

Vi har vel i grunden hverken eller.

Vi har hver vores konto, men derudover deler vi som det nu er noedvendigt. Jeg betaler nogen udgifter og min mand betaler andre, men det er saadan lidt tilfaeldigt delt, som det nu lige er passet i det oejeblik. Hvis jeg har flest penge til raadighed en maaned giver jeg min mand og omvendt.

Saa den er saadan set faelles, bare adskilt :D Og saadan kan vi godt lide det og det fungerer for os.

At vi saa bare ikke har nogen penge for tiden at rutte med er en helt anden sag :(

Anmeld

19. juni 2008

Anja

Doktor Doolittle skriver:

Anja skriver:

Ville du da helst ikke have fælles økonomi hvis I ikke var gift?
:) Tina

Nej, vi havde allerede fælles økonomi inden vi blev gift. Jeg synes det er det lettest. Kan godt se, at det kan give problemer hvis man ikke giver hinanden rum til at bruge penge på egen hånd uden at der er en der brokker sig.

Vi har endnu aldrig haft en uenighed over penge, men det afhænger jo også ofte af, hvor godt/dårligt ens økonomi ser ud.

Anmeld

19. juni 2008

Stumpen

Til en start vil jeg pointere at vores økonomi ikke er en af de bedste.. men den er blevet bedre efter at Karsten ikke længere skal køre til Ikast hver dag (bor i Videbæk) og jeg har praktik plads i Videbæk, men holder til på pæd sem i Ikast..

Vi har hver vores konto.. VI smider ind på budgetten, så Karsten har 2000 på hans konto til hele måneden og jeg har 4500 på min til hele måneden -de 2500 er til mad, toiletpapir, bleer osv.

De 4000 til os selv er til benzin (som I jo nok kan se har taget et stort indhug, da vi begge lå og kørte til Ikast i hver vores bil. Men skønt at K har fundet arbejde her i byen) Derudover tøj, sko, legetøj til den bette -og os selv..

Vi er ikke gift.. Det fungere fint med hver vores konto, så sådan fortsætter det nok, selvom vi i bund og grund har fælles økonomi..
(H) Anja..

Anmeld

19. juni 2008

Jan9e D

Ja vi har fællesøkonomi her hjeme, for Mathine tjener intet, men hun er som enhver anden kvinde, bruger løs af penge som hun ikke har. Og den eneste indtækt der er er jo min :))

Go dag til jer alle

(H) Jannie

Anmeld

19. juni 2008

Anja

Stumpen skriver:

Til en start vil jeg pointere at vores økonomi ikke er en af de bedste.. men den er blevet bedre efter at Karsten ikke længere skal køre til Ikast hver dag (bor i Videbæk) og jeg har praktik plads i Videbæk, men holder til på pæd sem i Ikast..

Vi har hver vores konto.. VI smider ind på budgetten, så Karsten har 2000 på hans konto til hele måneden og jeg har 4500 på min til hele måneden -de 2500 er til mad, toiletpapir, bleer osv.

De 4000 til os selv er til benzin (som I jo nok kan se har taget et stort indhug, da vi begge lå og kørte til Ikast i hver vores bil. Men skønt at K har fundet arbejde her i byen) Derudover tøj, sko, legetøj til den bette -og os selv..

Vi er ikke gift.. Det fungere fint med hver vores konto, så sådan fortsætter det nok, selvom vi i bund og grund har fælles økonomi..
(H) Anja..

Dvs at I har 6500 kr ialt hver mdr til benzin, tøj, mad, hygiejne, fornøjelser osv ???

Anmeld

19. juni 2008

Christinahr

Her har vi også fælles økonomi, det har vi haft de sidste 3 år og det fungere fint. Min kæreste tjener penge og jeg bruger dem :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.