Skal jeg have en kæmpe baby??!?!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2010

Halbschön

Renée88 skriver:

Hmm.... Jeg kan ikke helt huske det i 30+..Men da jeg var 33+, altså 3 uger senere blev han scannet til 3,1kg...

Han er født 42+1 og vejede 4570g og 56cm ved fødslen...

Vægtscanning viste sig i mit tilfælde at være ret præcis.. Jeg blev scannet 5 dage før jeg fødte... Og der scannede de ham til 4504g... Og da han blev født vejede han 4570g

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2010

BJL2010

Lidt ekstra (og måske unødigt) bekymret er man vel altid når man er førstegangsgravid!

Bebsen: Ja, det må du godt For man er nødt til at spørge ellers holder jeg det absolut for mig selv, he he. Jeg har taget ca 11 kg på...var normalvægtig før graviditeten. Jeg synes også det er rigeligt, men kan godt se at jeg måske ikke når helt op på siden af dig i løbet af de næste to uger...eller måske?! Hvem ved? Var du også normalvægtig før og er noget af din vægt nu væske? 

Med det vil vel altid virke skræmmende at tage på i de mængder man gør som gravid, når man altid har haft en stabil vægt og aldrig tidligere har været så meget som i nærheden af så høj vægt som nu

Knus

Anmeld

11. juni 2010

Bebsen

Hihi, jeg havde ifl min læge "perfekt" BMI, 22,5, da jeg blev gravid, så vægten var helt normal der, men i de første knap 20 uger gad jeg ikke andet end spise, sove og knalde   Min appetit var HELT vild, kunne slet ikke styre det, så den første halvdel af graviditetn var faktisk der jeg tog mest på, de sidste par måneder har jeg kun taget 2-3kg på Så bare rolig, tror ikke du når op på min kampvægt, hehe

Havde lige op til jeg blev gravid tabt 25kg, så var på slankemad, eller ihvertfald xtrem sund mad, og da jeg så sku lave et skift om til mere normal mad, hvor der os var næring til bebsen, ja, det var sgu svært, specielt også fordi mine omgivelser var meget efter mig med at jeg sku SPISE SPISE SPISE... Og det oveni min glubende appetit, ja, det blev til alt for mange ekstra kg   Tror desværre, eller hvad jeg lige skal sige, ikke at særligt meget af min ekstra vægt er væske

Er selvf træt af de alt for mange ekstra kg, men glæder mig til prinsen er ude og jeg kan gå igang med at smide kg´ene igen

til dig

Anmeld

11. juni 2010

Mor til Frederic og Freya

BJL2010 skriver:

Hejsa derude,

Sidder her og er glad men også en smule skræmt samtidig. Har lige været til en vækstscanning (fordi de mente at Bebs var for lille) og der gemmer sig åbenbart en 1800 grams Bebs inde i mig (er 30+1). Det var ifølge lægen 11 % over gennemsnittet... Hvad sker der for det?! Jeg tør slet ikke tænke tanken om at min stakkels krop skal belastes med det, he he...

Vil meget gerne høre jeres erfaringer, ender man med en stor baby hvis de på nuværende tidspunkt allerede er store?

KH Louise

P.S. Jeg er selvfølgelig så lykkelig over at han følger godt med derinde......meeen han må da også godt lige tage en slapper, ha ha.

Syntes da ikke det lyder vildt for meget...

Frederic blev i 30+4 målt til 1500 g

I uge 37+2 blev han målt til 3000-3200 og han kom ud ved pks i 38+2 med en vægt på 3200 og var 52..

Men havde de ikke også sat fødselsvægten op? At 'normal' vægt var blevet flyttet...

Anmeld

11. juni 2010

BJL2010

Uuuuh, men så ved du at du kan smide dem igen Bebsen! Hvor flot at have smidt 25 kg. Krydser fingre for at min vægt også går lidt i ro den sidste tid Jeg tænker tit på hvor meget jeg glæder mig til at komme af med kiloene igen bagefter...VÆK med dem, he he...

Jo, jeg har i hvert fald læst en eller anden artikel hvor der stod at der er et stigende antal børn, der vist vejer over 4 kg ved fødsel end tidligere...

Anmeld

11. juni 2010

Bebsen

Tak skal du have Ja, jeg er nu heller ikke bekymret for at skulle smide kg´ene igen, men det er jo træls så længe de sidder der

Men ja, jeg glæder mig godt nok os til at smide dem igen, glæder mig HELT vildt endda, hehe

Tror "bare" man skal huske at tænke på at babyen nok skal tage den næring den har brug for, så er det bare en selv der kommer til at "mangle", og det gør man jo egentligt ikke... Men det har ihvertfald hjulpet mig at min JM har sagt at babyen sørger for at få først, siden da har jeg ikke været så panikken over om han sku få nok næring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.