Skal jeg have en kæmpe baby??!?!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

963 visninger
15 svar
0 synes godt om
11. juni 2010

BJL2010

Hejsa derude,

Sidder her og er glad men også en smule skræmt samtidig. Har lige været til en vækstscanning (fordi de mente at Bebs var for lille) og der gemmer sig åbenbart en 1800 grams Bebs inde i mig (er 30+1). Det var ifølge lægen 11 % over gennemsnittet... Hvad sker der for det?! Jeg tør slet ikke tænke tanken om at min stakkels krop skal belastes med det, he he...

Vil meget gerne høre jeres erfaringer, ender man med en stor baby hvis de på nuværende tidspunkt allerede er store?

KH Louise

P.S. Jeg er selvfølgelig så lykkelig over at han følger godt med derinde......meeen han må da også godt lige tage en slapper, ha ha.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2010

millesofie

BJL2010 skriver:

Hejsa derude,

Sidder her og er glad men også en smule skræmt samtidig. Har lige været til en vækstscanning (fordi de mente at Bebs var for lille) og der gemmer sig åbenbart en 1800 grams Bebs inde i mig (er 30+1). Det var ifølge lægen 11 % over gennemsnittet... Hvad sker der for det?! Jeg tør slet ikke tænke tanken om at min stakkels krop skal belastes med det, he he...

Vil meget gerne høre jeres erfaringer, ender man med en stor baby hvis de på nuværende tidspunkt allerede er store?

KH Louise

P.S. Jeg er selvfølgelig så lykkelig over at han følger godt med derinde......meeen han må da også godt lige tage en slapper, ha ha.

jeg kan ikke huske hendes vægt præcist i uge 30 men jeg var også til en scanning i den uge og fik af vide at hun var stor nok til at komme ud om nogle dage dvs at hun vejede mere end nok og lægen var meget inponeret over hendes vækst hun var lang og tung!! hjælp tænkte jeg bare for jeg tænkte jo på mig jeg er ikke særlig høj og viste så ikke om min krop kunne klare en kæmpe baby!!!

men hun kom i uge 39 (d 10 dec-09) og vejede 3720g 51cm og det var slet ikke så slemt som jeg gik og frygtede hun var jo slet ikke SÅ stor igenog jeg blev kun syet lidt

Anmeld

11. juni 2010

hc=k

Jeg vil bare lige sige at man ikke altid kan regne med de scanninger og skøn fra læger osv. Min søn blev skønnet og scannet flere gange og hver gang sagde de at jeg godt kunne forberede mig på at han ville veje omkring 3800-4000 g og blob ud kom en lille tynd unge der vejede 3080 g. Man skal passe på med at lægge for meget i det med de skøn.

Anmeld

11. juni 2010

Svei

Som der bliver skrevet behøver det jo ikke at være den faktiske vægt og 11 % over lyder da ikke som meget....hvad tager de på tilsidst...200-250g? så er det jo kun omkring 4 kg når du har gået tiden ud.

Min nummer to lå omrking 50% over gennemsnittet også da han kom ud..

Anmeld

11. juni 2010

BJL2010

Tak for jeres tanker og erfaringer. Det er altid så rart at høre om andre!

Yrsa: WOW, så kan jeg godt se at mine 11 % er ingenting!!!

Lægen sagde godt nok i dag at man ikke kan stole helt på deres beregninger, men hun sagde dog at scanningerne kun svinger med 200 gram. MEN man kan jo hverken gøre til eller fra, og det er jo kun skønt at de vokser så fint

Det er jo også mest fordi jeg straks frygter det værste i forhold til fødsel osv. Har jo hørt om kvinder, som bliver fuldstændig ødelagt og aldrig bliver helt normalt fungerende dernede igen. Og som bliver anbefalet KS fremover.

Jeg håber at lægen tog bare lidt fejl, he he...

KH

Anmeld

11. juni 2010

wamse

Lærke blev ved scanning vurderet til at veje 1800 i uge 28 og ved fødslen vejede hun 4350, og jeg fik ingen rifter, syninger eller lignende. Synes ikke det var værre at føde hende end hendes bror på 2900 g.

Anmeld

11. juni 2010

SHERO

BJL2010 skriver:

Tak for jeres tanker og erfaringer. Det er altid så rart at høre om andre!

Yrsa: WOW, så kan jeg godt se at mine 11 % er ingenting!!!

Lægen sagde godt nok i dag at man ikke kan stole helt på deres beregninger, men hun sagde dog at scanningerne kun svinger med 200 gram. MEN man kan jo hverken gøre til eller fra, og det er jo kun skønt at de vokser så fint

Det er jo også mest fordi jeg straks frygter det værste i forhold til fødsel osv. Har jo hørt om kvinder, som bliver fuldstændig ødelagt og aldrig bliver helt normalt fungerende dernede igen. Og som bliver anbefalet KS fremover.

Jeg håber at lægen tog bare lidt fejl, he he...

KH

Tror slet ikke du  behøver at være bekymret.. :-)

Scanningerne behøver SLET ikke være rigtige... Jeg var til scanning i uge 35, fordi min JM troede min søn var alt for stor. Der blev han scannet til 3050 g. Fik af vide der var en 10% fejlmargin... MEN MEN... 7 uger senere fødte jeg en lille bitte søn på 2670 g. Han var skudt til 3900-4100 g af 3 forskellige JM'er-.. :-) Så både JM og vægtscanning kan tage meget fejl... :-)

Anmeld

11. juni 2010

Muffinmus

for det første er der op til ca 10% fejlmargin i de scanninger og for det andet er 11 % over g-snittet ikke unormalt:-)

Du får højst sansynligt en baby på 3500-3700 g eller deromkring, intet stort over det overhovedet.

En i min terminsgruppe fik pks i uge 36 og der vejde barnet 4600 g..så du kan nok se at de sølle 11 % du bekymrer dig om ikke er noget at være bange for...nogle er lidt over og nogle lidt under.

Anmeld

11. juni 2010

Bebsen

Hihi, det lyder som min dreng, sidst jeg var ved JM, der var jeg 29+6, og hun skønnede ham til at veje 1800-2000g

Og hun gættede på han ved fødsel vil veje over 4kg

Jeg var os sådan helt   , men hun skyndte sig at berolige mig med at ved fødslen vil det ikke gøre nogen forskel for mig, om han vejer 3 eller 4 kg, for som hun sagde, så er det jo ikke hovedet der tager det sidste kg på, at det vil være ca lige så stort ved 3, som ved 4 kg, og at så længe jeg har fået hovedet ud, så sku kroppen jo gerne bare "svuppe" ud, hihi

Må jeg være så fræk og spørge hvor meget du indtil videre har taget på? Jeg har nemlig allerede taget knap 20kg på (er 32+0 idag), så hverken jeg eller bebsen har jo tydeligt vis manglet mad

Anmeld

11. juni 2010

Halbschön

BJL2010 skriver:

Hejsa derude,

KH Louise

Hmm.... Jeg kan ikke helt huske det i 30+..Men da jeg var 33+, altså 3 uger senere blev han scannet til 3,1kg...

Han er født 42+1 og vejede 4570g og 56cm ved fødslen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.