altså...det er lidt klamt og meget plat at jeg ikke har reageret på det her for laaaang tid siden, men det er først for alvor blevet et problem indenfor de sidste uger. okay måske den sidste måned...
sagen er den, at mens vi var i barnløshedsbehandling mærkede jeg tilfældigt at jeg havde fået en stor knop (den kom og gik) på den ene skamlæbe. den var egentlig ikke irriterende eller noget og fertilitetslægen kommenterede den ikke, selvom den har været helt tydelig at se til undersøgelserne osv., så jeg tænkte ikke videre over det.
den knop har så under graviditeten udviklet sig til at bløde en gang imellem - bare sådan et par dråber når jeg tørrer mig...og jeg tørrer mig jo meget nu fordi jeg tisser meget mere, men jeg kommer også til at tørre mig hårdt. sådan en ting jeg har fra jeg var barn. i hvert fald kan jeg godt få tørret mig så hårdt at det svider i huden dernede bagefter, men nu betyder det desuden at den knop "revner"...eller i hvert fald bløder og svider. igår kiggede Søren så ned i dybet og kunne konstatere at det så smertefuldt ud med den knop, som han nærmere betegnede som en rift, men at jeg havde en mindre knop på den anden skamlæbe (som jeg ikke selv har mærket noget til) som lignede at den var væskefyldt og egentlig bare kunne klemmes
(hvilket jeg venligst frabad mig!!).
altså...knopperne er een ting. men her under graviditeten har jeg haft øget udflåd - helt normalt, I know - men også ændret lugt af udflåd. det har fået en lugt som jeg slet ikke selv bryder mig om. ikke råddent eller noget og Søren kan ikke lugte det sådan med mindre han stikker hele hovedet ned mellem benene på mig, men...er det normalt at få ændret lugt dernede? jeg ved det er normalt at få ændret smag...altså...for manden (at damen smager anderledes ved oralsex ved graviditet).
og hvad med knopperne? jeg skal selvfølgelig bare nosse mig sammen til at komme til lægen, men jeg har alverdens undskyldninger lige nu, fx at der er eksamener for både mig og Søren og at jeg er afhængig af ham for at kunne KOMME til lægen (det er meget besværligt at komme til hende uden bil). jeg læste lidt om knopper på skamlæberne og der er et væld af kønssygdomme med den sideeffekt, men jeg har ikke været seksuel aktiv siden vi lavede babyen (dvs snart 5 måneder) og jeg har ikke haft feber eller noget der ligner, som der står man skal have ved fx herpes.
okay...for at gøre et meget langt indlæg kort: er der andre der har prøvet at få knopper dernede ved graviditet?? og hvad ER det?
Anmeld