det gemte shoppegen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.088 visninger
15 svar
0 synes godt om
11. juni 2010

oo

så rundede jeg i onsdags 22 uger, woot woot! det går hurtigt nu hvor man er over 20, synes jeg det begynder for alvor at føles som en tyngde foran på kroppen og jeg lider skrækkeligt af halsbrand/sure opstød, så jeg har fået nogle tyggetabletter på apoteket som virker fortræffeligt - heldigvis. de er samme konsistens som sådan en druesukker pastil, så de ryger rimelig nemt ned. men det strammer ret meget i maveskindet og jeg begynder for alvor at tænke på at jeg jo endnu kun er på "hyggestadiet" af mavestørrelse  der er dog hverken linea negra'er eller udpoppede navler her, men for søren det er svært at nå benene ordentlig (fx i badet) og igår måttee Søren undersøge en rift jeg havde fået på den ene skamlæbe fordi jeg overhovedet slet ikke selv kan se dernede længere (det blev naturligvis gjort med lommelygte og det hele)

i onsdags var vi inde og aflevere min sidste skriftlige eksamensopgave inden sommerferie/barsel  jeg har liiige to mundtlige eksamener i næste uge, men nøøøøøj, jeg kan SMAGE friheden!! jeg er også kommet til at smuglæse i Herbjørg Wassmos nye "hundrede år" istedet for at læse eksamensnoter - sssccch!!

da vi alligevel var i Odense, tog vi også i Ikea for at købe de småting vi skulle have til Baby Juhl. og for at skælde og smælde over at vi bor i zone 4 m.h.t. hjemtransport fra ikea og ikke zone 3 (for det er meget dyrere og vi skal have ny sofa, seng, reol og kommode bragt hjem ). vi havde krakket turen og alting og der stod der var 39,7 km og derfor lå vi i teorien i zone 3. da vi så kommer i hjemtransportkassen og er helt ophidsede og klar på diskussion, så siger manden stille og roligt "jamen i bor i zone 3, for der er 37 km til Faaborg"...NICE!

For første gang NOGENSINDE fik Søren ikke et hysterisk anfald i ikea (altså vi har tidligere oplevet at råbe ad hinanden så meget at Karl måtte sige, at Søren skulle vente i bilen....det var da vi skulle flytte sammen for fire år siden. sidst vi var i ikea kom vi op og skændes om en lampe og jeg fik sagt noget a la "så kan du vel for helvede bruge dine lorteøjne til at SE med!" da han blev ved at sige at der kun var lampeskærm og ikke lampefod i pakken) det var ret vildt og blev en ret god tur fordi han var vildt engageret og deltagende...jeg mistænker at det var fordi det var ting til Baby Juhl Manden HAR et shoppegen, det har bare været gemt væk i alle disse år!! Jeg tror lidt det kommer til at gå helt amok når først baby kan SIGE hvad den vil have  Vi købte fx en fuldstændig unyttig bamsekat der ligner August, for "så kan babyen have ham med ALLE steder" - i teorien. at August så prøvede at pande den ned da Søren viste ham den om aftenen er en anden sag...

Om aftenen skulle Søren naturligvis ligge med sin store brede hånd på maven og fortælle babyen alt: "og så var vi i ikea og vi har købt en sengehimmel til dig og en ny madras og et gulvtæppe og og og og..."  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2010

Becks

Frk Juhl - Jeg elsker dine indlæg! Du får det virkelig til at virke som om, man har været der selv

Dejligt med hans shoppegen, men måske en anelse dyrt hvis det forbliver fremme haha..

Smuk mave du har fået - med en garanteret SKØN baby Juhl derinde, den kan jo ikke blive andet end med de forældre..

Anmeld

11. juni 2010

DK

Ihhh et dejligt indlæg! Hvor lyder det hele bare hyggeligt! Så skønt med bare sådan et "status lige nu" indlæg hvor alt bare er skønt!

Mht rifter der bliver grundigt undersøgt er jeg HELT sikker på at Mikkel ville gå til værks med samme grundighed. Han ville klart også have lyst og mærket bare fordi han måtte. Hmm... måske endda prøvet at tegne for mig bagefter hvordan det var... (øhh nej tak!) Men godt at du blev undersøgt grundigt så alle tegn på farer blev fejet af vejen!

Godt gået for jeg med Ikea-tur uden drama! Det giver klart rigtig mange point på "forældre"-kontoen når man kan klare den slags!

Lækkert eksamnerne snart er overstået! Uhhh sommerferie det er nu bare aldrig så velfortjent som oven på et langt "forbudt forår" fuldt af dårlig samvittigehd og hæslige eksamner! Godt for dig!!

Knus Ditte 

Anmeld

11. juni 2010

oo

Tutter skriver:

Frk Juhl - Jeg elsker dine indlæg! Du får det virkelig til at virke som om, man har været der selv

Dejligt med hans shoppegen, men måske en anelse dyrt hvis det forbliver fremme haha..

Smuk mave du har fået - med en garanteret SKØN baby Juhl derinde, den kan jo ikke blive andet end med de forældre..

tak for dit frøken, sødeste Becky - man lyder så dejlig ung med et frøken foran sit navn  (og jeg vænner mig vist aldrig rigtig til at være Frue!)

min søster fortalte netop igår om hvordan hendes mand giver deres datter ALT hvad hun begærer og jeg kunne ligesom bare se det for mig hvordan Søren ville udvikle sig på samme måde  

Anmeld

11. juni 2010

oo

DK skriver:

Ihhh et dejligt indlæg! Hvor lyder det hele bare hyggeligt! Så skønt med bare sådan et "status lige nu" indlæg hvor alt bare er skønt!

Mht rifter der bliver grundigt undersøgt er jeg HELT sikker på at Mikkel ville gå til værks med samme grundighed. Han ville klart også have lyst og mærket bare fordi han måtte. Hmm... måske endda prøvet at tegne for mig bagefter hvordan det var... (øhh nej tak!) Men godt at du blev undersøgt grundigt så alle tegn på farer blev fejet af vejen!

Godt gået for jeg med Ikea-tur uden drama! Det giver klart rigtig mange point på "forældre"-kontoen når man kan klare den slags!

Lækkert eksamnerne snart er overstået! Uhhh sommerferie det er nu bare aldrig så velfortjent som oven på et langt "forbudt forår" fuldt af dårlig samvittigehd og hæslige eksamner! Godt for dig!!

Knus Ditte 

ja, det er meget lækkert at blive lyst op i fissen med lommelygter!! gad vide hvordan det hele så ud ude fra vejen af  jeg blev også spurgt om jeg ville have en "røvinspektion" nu han var igang...æh, nej tak

Søren har kaldt dette forår for Det Forsømte Forår for min del, studierne er blevet forsømt til fordel for graviditeten, men så er graviditeten også blevet forsømt til fordel for studierne - så nu kan det bare ikke gå hurtigt nok med at blive færdig!! (og ikke mindst færdig på historie, som jeg absolut ikek har været glad for at være på )

du må også have held og lykke med dine eksamener

Anmeld

11. juni 2010

DK

Tjuhl skriver:

ja, det er meget lækkert at blive lyst op i fissen med lommelygter!! gad vide hvordan det hele så ud ude fra vejen af  jeg blev også spurgt om jeg ville have en "røvinspektion" nu han var igang...æh, nej tak

Søren har kaldt dette forår for Det Forsømte Forår for min del, studierne er blevet forsømt til fordel for graviditeten, men så er graviditeten også blevet forsømt til fordel for studierne - så nu kan det bare ikke gå hurtigt nok med at blive færdig!! (og ikke mindst færdig på historie, som jeg absolut ikek har været glad for at være på )

du må også have held og lykke med dine eksamener

Tak! Jeg var uforskammet heldig i dag og fik et 7 tal! Guderne må sådan have stået mig bi, og jeg ved slet ikke hvad jeg har gjort for at få så meget held!

Jeg mangler en enkelt eksamen om 14 dage og så er det det for denne gang!

Hvad med dig? Starter du op på efterårssemesteret? Og hvordan og hvorledes med eksamen til jul så? Eller blev du bachelor nu her, og så stopper fra studiet mens du er på barsel?

Anmeld

11. juni 2010

<3

Et godt tip når I alligevel shopper : køb flere af samme bamse for så er det lettere at vaske dem, tabe dem, glemme dem i vugger(ups!) eller have en i barnevognen, en hjemme hos bedsterne ogsv ogsv...

JEg tror vi har en tre bamser af hans ene sovebamse for vi fandt først ud af det her lidt sent.

(og pas så på den ryg - stræk ryggen pigebarn!)

Anmeld

11. juni 2010

oo

DK skriver:

Tak! Jeg var uforskammet heldig i dag og fik et 7 tal! Guderne må sådan have stået mig bi, og jeg ved slet ikke hvad jeg har gjort for at få så meget held!

Jeg mangler en enkelt eksamen om 14 dage og så er det det for denne gang!

Hvad med dig? Starter du op på efterårssemesteret? Og hvordan og hvorledes med eksamen til jul så? Eller blev du bachelor nu her, og så stopper fra studiet mens du er på barsel?

TILLYKKE!!!

jamen det er en indviklet affære med mig. sidste år, da jeg var gravid udenfor livmoderen og indlagt, kom jeg 3 fag bagud. de 2 af dem har jeg indhentet igen, men mangler stadig 1 fag på bacheloren, på mit hovedfag litteraturvidenskab. så jeg er egentlig stadig tilmeldt bachelordelen nu når jeg går på barsel. det fag kan jeg så tage på 1. semester af kandidaten som jeg starter på 1. september 2011. så jeg bliver bachelor med papir og det hele til januar 2012 (når jeg samtidig er færdig med 1. semester af min kandidat), men sådan i teorien så er jeg færdig med bachelordelen nu her...altså...gir det mening??

jeg går så på barsel 1. september 2010 og til 1. september 2011, for jeg skal jo føde omkring midten af oktober, så det passer egentlig meget fint

Anmeld

11. juni 2010

oo

Kirle skriver:

Et godt tip når I alligevel shopper : køb flere af samme bamse for så er det lettere at vaske dem, tabe dem, glemme dem i vugger(ups!) eller have en i barnevognen, en hjemme hos bedsterne ogsv ogsv...

JEg tror vi har en tre bamser af hans ene sovebamse for vi fandt først ud af det her lidt sent.

(og pas så på den ryg - stræk ryggen pigebarn!)

åh vi tør slet ikke købe så meget, for jeg ved vi blir bombarderet med legetøj/bamser fra familien!

ja ryggen svajer meget, sådan er den nu normalt også, det ser bare crazy ud med en gravidmave foran!! i 1. trimester gjorde det viiiiildt ondt i lænden HELE tiden, men nu er det ikke noget jeg har problemer med, heldigvis

Anmeld

11. juni 2010

DK

Tjuhl skriver:

TILLYKKE!!!

jamen det er en indviklet affære med mig. sidste år, da jeg var gravid udenfor livmoderen og indlagt, kom jeg 3 fag bagud. de 2 af dem har jeg indhentet igen, men mangler stadig 1 fag på bacheloren, på mit hovedfag litteraturvidenskab. så jeg er egentlig stadig tilmeldt bachelordelen nu når jeg går på barsel. det fag kan jeg så tage på 1. semester af kandidaten som jeg starter på 1. september 2011. så jeg bliver bachelor med papir og det hele til januar 2012 (når jeg samtidig er færdig med 1. semester af min kandidat), men sådan i teorien så er jeg færdig med bachelordelen nu her...altså...gir det mening??

jeg går så på barsel 1. september 2010 og til 1. september 2011, for jeg skal jo føde omkring midten af oktober, så det passer egentlig meget fint

Altså når jeg lige holdte tungen lige i munden så giver det jo fint mening! Jamen så har du jo barsel lige om lidt! Ihhh hvor skønt for dig! Det må være så fedt at gå på sommerferie og vide at du ikke behøver lave noget skoleorienteret før om næsten halvandet år!!  KÆMPE STORT WU-HUU med armene over hovedet herfra Hvor er du sej du allerede har indhentet 2 fag! Det er dælme da ellers noget af en opgave!

Jamen så er der jo endnu mere at fejre efter dine to sidste eksamener i næste uge. En skam at det ikke kan fejres behørigt med jordbær og champagne! Jeg synes en enkelt skål med en enkelt tår er i orden!! Du er jo sådan set bachelor på en måde nu så!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.