Fader til barnedåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2010

Brams

Jeg tror jeg ville vælge at det var dig og din mand der var de to andre faddere. Ville helt klart ikke vælge nogle der ikke havde lyst/tid til at møde op i kirken.

Tror helt sikkert at du kan få lavet det om hvis du kontakter kirken, men tror du skal gøre det i dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2010

Skouboe

Anonym skriver:

Men hvis de ikke møder op, har man jo ikke lyst til de ska være fader.

Så det var derfor jeg vil vide om jeg kan ændre det inden.

Ring og snak med præsten om alle dine spørgsmål - de er som regel søde og gode til at svare (og har sandsynligvis prøvet det før).

Hvis folk ikke engang gider at dukke op til dåben, fik de altså heller ikke lov til at være fadder til mit barn..

Anmeld

10. juni 2010

Anonym trådstarter

Grunden til de muligvis ikk vil komme er at de er uvenner med nogle fra familien..

Overvejer også at sige jeg ikk vil have dem som fader, men synes bare det erså træls en situation, og vil jo ikk være uvenner med dem...

Anmeld

10. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi holdt barnedåb i lørdags og havde gudmor, gudfar + 2 faddere. Der skulle være mellem 3 og 5 faddere

Vi havde nogle med i kirken som BESTEMT ikke kan med resten af familien men vi sørgede for at de sad så de kunne følge godt med i dåben, men ikke behøvede interagere med den de af familien de ikke dur sammen med. Det gik fint

Jeg ville helt klart vælge nogle faddere som viser interesse for Jer og for Jeres barn! Selv hvis man ikke regner med at følge de kristne traditioner om opdragelse til dørs, er det vel vigtigt at dem man vælger til faddere er en vigtig og stor del af barnets liv!?

Håber det hele løser sig, og så ønsker jeg Jer en rigtig god barnedåb! Det er en stor dag!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.