Fagforening??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2010

Ni-ko-li-ne

LouiseLarsen skriver:

Spørger måske dumt, men er der forskellige a-kasser, eller?

Og hvad giver man i mdr for kun at være medlem af en a-kasse?

med min udd. var det sådan, at jeg skulle være medlem af A-kassen under min udd.... ellers fik jeg ingen ledighedsydelse hvis jeg ikk havde job efter endt udd...

derfor endte jeg med at få 5000kr fra kommunen i den måned jeg ikk havde job...

mit råd er at forhøre dig ved din fagforening og din studievejleder:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2010

Ni-ko-li-ne

s.tina skriver:

Tager jeg fejl når jeg siger at det er fagforening der hjælper med at køre sag mod arbejdet og sådan og a kasse er dem der har med barsels dagpenge og dagpenge at gøre??

nej det er helt rigtigt...

fagforeningen er dem der yder faglig bistand... :0) hjælper dig mht din arb plads eller kommunen

og A-kassen er der man får dagpenge hvis man bliver ledig. Og barselsdagpenge

Anmeld

10. juni 2010

L-Mortil3

LouiseLarsen skriver:

Spørger måske dumt, men er der forskellige a-kasser, eller?

Og hvad giver man i mdr for kun at være medlem af en a-kasse?

Som studerende på SOSU skolen koster det 60 kr ved FOA at være medlem, - men vil man gerne være medlem af deres akasse også er det omkring 450 kr pr. mdr. men så kan du også få understøttelse så snart du har læst færdig hvis der ingen jobs er

Anmeld

10. juni 2010

LotteN

s.tina skriver:

Men jeg mener at når du læser, har du ingen grund til at være i a kasse, bare man melder sig ind, inden endt uddannelse, så er man stadig dækket.. Igen mener jeg det, men er ikk 100 %

Men mon ikke nogle af de kloge koner herinde ved det

Hvis hun ikke allerede er medlem af en a-kasse, nej såskal hun ikke melde sig ind. Men hvis hun er medlem, skal hun til gengæld heller ikke melde sig ud, forså slipper hun for at stå 1-2 måneder uden penge når hun er færidg, hvis hun altså ikke har job.

Det er nemlig sådan at man ikke kan få dagpene fra man er færdig(hvis man ikke er medlem i forvejen) - man har 1-2 måneders "karantæne"

Anmeld

10. juni 2010

LotteN

Line&Liam skriver:

Som studerende på SOSU skolen koster det 60 kr ved FOA at være medlem, - men vil man gerne være medlem af deres akasse også er det omkring 450 kr pr. mdr. men så kan du også få understøttelse så snart du har læst færdig hvis der ingen jobs er

jeg giver 123 kr om måneden som studerende i FOA´s akasse

Anmeld

10. juni 2010

LouiseNielsen

LotteN skriver:

er du ikke i a-kasse nu gennem din fagforening?

Jo det er jeg, men kan jeg så godt bare melde mig ud af min fagforening men ikke a-kassen?

Anmeld

10. juni 2010

Ni-ko-li-ne

LouiseLarsen skriver:

Jo det er jeg, men kan jeg så godt bare melde mig ud af min fagforening men ikke a-kassen?

sagtens, det er to forskellige ting;0)

Anmeld

10. juni 2010

klmf

LouiseLarsen skriver:

Jamen kan man ik bare "nøjes" med at være medlem af en a-kasse??

Jo det mener jeg også du kan! Når du starter på ass.-udd kan du jo så melde dig ind i FOA, mener de har lavere takster for elever....

Det er kommunen, der udbetaler barselsdp, det har ikke noget med din fagforening at gøre...

Anmeld

10. juni 2010

Ni-ko-li-ne

lotchen aka Charlotte skriver:

Jo det mener jeg også du kan! Når du starter på ass.-udd kan du jo så melde dig ind i FOA, mener de har lavere takster for elever....

Det er kommunen, der udbetaler barselsdp, det har ikke noget med din fagforening at gøre...

ja udbetalingen kommer fra kommunen men dagpenge har i høj grad noget med A-kassen at gøre...

Anmeld

10. juni 2010

klmf

Ni-ko-li-ne skriver:

ja udbetalingen kommer fra kommunen men dagpenge har i høj grad noget med A-kassen at gøre...

Men ikke fagforeningen vel....??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.