Fagforening??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.305 visninger
28 svar
0 synes godt om
10. juni 2010

LouiseNielsen

Hejsa Piger!

Har lige et spørgsmål....

Jeg blev for en del år tilbage medlem af HK, da jeg dengang arbejdede i butik.

Jeg går nu hjemme på barsel, og skal efter barsel i gang med uddannelsen som social og sundheds assistent.

Jeg betaler jo stadig til Hk, men kunne da godt bruge de penge hver mdr i stedet for? Så kan jeg godt melde mig ud der, også stadig modtage barsels dagpenge? Vil så når jeg starter uddannelse melde mig ind i en ny fagforening i stedet for.

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2010

Mor-til-asta-09

LouiseLarsen skriver:

Hejsa Piger!

Har lige et spørgsmål....

Jeg blev for en del år tilbage medlem af HK, da jeg dengang arbejdede i butik.

Jeg går nu hjemme på barsel, og skal efter barsel i gang med uddannelsen som social og sundheds assistent.

Jeg betaler jo stadig til Hk, men kunne da godt bruge de penge hver mdr i stedet for? Så kan jeg godt melde mig ud der, også stadig modtage barsels dagpenge? Vil så når jeg starter uddannelse melde mig ind i en ny fagforening i stedet for.

Kram

Jeg mener bestemt ikke at din fagforening har noget med barsels penge at gøre.. Det er jo kommunen man får dem fra

Så jeg vil mene at du sagtens kunne melde dig ud af fagforeningen, det eneste du skal tænke på er at så betaler du heller ikke til en A-kasse, som jo egentlig er vigtigt hvis du f.eks ikke bliver optaget på skolen med det samme, så du kan få nogle penge andetsteds fra..

Men held og Lykke med det hele

Anmeld

10. juni 2010

LouiseNielsen

forældre-til-Asta skriver:

Jeg mener bestemt ikke at din fagforening har noget med barsels penge at gøre.. Det er jo kommunen man får dem fra

Så jeg vil mene at du sagtens kunne melde dig ud af fagforeningen, det eneste du skal tænke på er at så betaler du heller ikke til en A-kasse, som jo egentlig er vigtigt hvis du f.eks ikke bliver optaget på skolen med det samme, så du kan få nogle penge andetsteds fra..

Jamen kan man ik bare "nøjes" med at være medlem af en a-kasse??

Anmeld

10. juni 2010

LotteN

LouiseLarsen skriver:

Jamen kan man ik bare "nøjes" med at være medlem af en a-kasse??

meld dig ud af fagforeningen, den har du ingening at bruge til som studerende.. jeg selv er også kun medlem af a-kassen.

Men ring lige og snak med dem også - for når du skal studere kan du også få nedsat kontigent på a-kassen

Anmeld

10. juni 2010

LouiseNielsen

LotteN skriver:

meld dig ud af fagforeningen, den har du ingening at bruge til som studerende.. jeg selv er også kun medlem af a-kassen.

Men ring lige og snak med dem også - for når du skal studere kan du også få nedsat kontigent på a-kassen

Spørger måske dumt, men er der forskellige a-kasser, eller?

Og hvad giver man i mdr for kun at være medlem af en a-kasse?

Anmeld

10. juni 2010

numsefisk

Profilbillede for numsefisk
LouiseLarsen skriver:

Det er stor forskel i prisen på a kasser

Så det kan godt betale sig at kigge rundt.

Men fra ca 450 kr og op efter. Via google kan du finde en oversigt over hvad man siger hos de forskellige.

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

10. juni 2010

Ni-ko-li-ne

forældre-til-Asta skriver:

når man får barselsdagpenge kommer en del af dem fra fagforeningen... Kommunen får penge fra fagforeningen...

Anmeld

10. juni 2010

numsefisk

LouiseLarsen skriver:

Men jeg mener at når du læser, har du ingen grund til at være i a kasse, bare man melder sig ind, inden endt uddannelse, så er man stadig dækket.. Igen mener jeg det, men er ikk 100 %

Men mon ikke nogle af de kloge koner herinde ved det

Anmeld

10. juni 2010

numsefisk

Ni-ko-li-ne skriver:

når man får barselsdagpenge kommer en del af dem fra fagforeningen... Kommunen får penge fra fagforeningen...

Tager jeg fejl når jeg siger at det er fagforening der hjælper med at køre sag mod arbejdet og sådan og a kasse er dem der har med barsels dagpenge og dagpenge at gøre??

Anmeld

10. juni 2010

LotteN

LouiseLarsen skriver:

er du ikke i a-kasse nu gennem din fagforening?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.