Oscar søger et nyt hjem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.188 visninger
16 svar
0 synes godt om
9. juni 2010

Nemesis

normalt averterer jeg ikke på denne måde, men denne historie berørte mig alligevel for dybt til at jeg ikke ville sprede budskabet så Oscar kan få en ny familie/ejer. JEg har fået den tilsendt fra min kusine som er en del af et hundenetværk.

her er historien om Oscar:

Min rare og dejlige barndomsven Gert har en hund til omplacering/salg til kun det absolut aller aller bedste hjem der kan findes.

Hunden hedder Oscar og er en Goldenretriever på ca. 9 måneder.

Gert købte Oscar til sin netop afdøde datter Cathrine, som desværre kun blev 22 år. Hun havde haft canser siden hun var 4 år, og hendes sidste og eneste ønske var en "Oscar-hund".

Cathrine fik sin Oscar som 8 ugers hvalp, og han har troligt vogtet ved hendes sygeseng lige til det sidste.

Nu er Gert startet på arbejde igen, efter en meget lang forældreorlov, og han synes ikke han kan give Oscar den tid en hund kræver, og han lovede sin datter, han ville finde et super hjem til Oscar, hvis han ikke selv kunne passe ham godt nok.

Oscar er en ordentlig "bamse" på allerede 37 kg., altid jubel glad, og utrolig begejstret for mennesker. Han er vant til, at der kommer mange fremmede i huset hele tiden (grundet sygehjælpere, sygeplejersker etc. på tilsyn), så han tror faktisk, at alle kun kommer for at hilse på netop ham. Når Gert går tur med ham, og han ser mennesker i det fjerne, sætter han sig ned, og venter på de kommer nærmere så han kan hilse.

Oscar er en meget meget rolig hund, og er til trods for, at han indtil for nylig aldrig har været alene hjemme, nu helt fortrolig med at blive efterladt, når Gert går på arbejde. Han er bare artig!!!

Oscar er desuden meget glad for børn.

Oscar kommer fra en meget seriøs kennel, og har rigtig fine papirer. Han er perfekt i ydre bla. tandsæt/tandstilling, han har begge testikler på plads etc. Han er ikke HD-forfotograferet, men begge forældre har super hofter. –Og, så er han i øvrigt meget smuk!

Vi leder efter en rigtig dejlig familie, der vil elske Oscar lige så højt som Cathrine gjorde.

En familie der har plads og masser af tid til "hundeløjer".

Oscar skal ikke være en 08-16 alene hjemme hund………………..

Hvis du mener, du kan tilbyde Oscar et dejligt liv, kan du henvende dig til mig:

Charlotte Berlin Lytzen

Tel. 86 36 24 42

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2010

Mira0911

Stakkels denne familie... Og hunden selvfølgelig... Håber virkelig der bliver fundet en rigtig fantastisk hjem til Oscar...

Ville rigtig gerne hjælpe med at bringe det videre på FB?

Anmeld

9. juni 2010

LHA

Er blevet sendt videre til min søster og mand. Har har lige måtte aflive en af deres goldenretriver så kan ske det er noget for dem. Krydser fingre. Ville ønske vi havde tiden til ham så var allerede kørt for at hente ham.

Anmeld

9. juni 2010

line melias mor

åhhh hold dog op en historie. jeg sidder her og får helt tårer i øjnene. hvor ser oscar bare dejlig ud og han lyder som en rigtig drømmehund

håber oscar får det bedste hjem

Anmeld

9. juni 2010

Sommerfuglelarven

Hvor er det fint at Cathrine fik sit sidste ønske opfyldt, men synd at Oscar nu skal videre - jeg håber at han kommer til den rette familie som vil elske ham ligeså højt som Cathrine.

Jeg ville rigtig gerne selv have ham, men vi må ikke have hun her hvor vi bor

Anmeld

9. juni 2010

Nemesis

MoarJ skriver:

Stakkels denne familie... Og hunden selvfølgelig... Håber virkelig der bliver fundet en rigtig fantastisk hjem til Oscar...

Ville rigtig gerne hjælpe med at bringe det videre på FB?

hvordan gør man det?? Altså får det på fb?? Det fylder jo for meget til en status.

:-) Sisse som også er på fb.

Anmeld

9. juni 2010

Delilah

Jeg vil sætte din sag op på Hjemmesiden Aktive Dyrevenner under dyr der søger et nyt hjem.

http://dyrepoliti.forumup.dk/

Anmeld

9. juni 2010

Nemesis

Sommerfuglelarven skriver:

Hvor er det fint at Cathrine fik sit sidste ønske opfyldt, men synd at Oscar nu skal videre - jeg håber at han kommer til den rette familie som vil elske ham ligeså højt som Cathrine.

ja han lyder som en rigtig dejlig hund. Vi har allerede 2 og det er nok, så har heller ikke selv muligheden for det.

:-) Sisse

Anmeld

9. juni 2010

Nemesis

Delilah skriver:

Jeg vil sætte din sag op på Hjemmesiden Aktive Dyrevenner under dyr der søger et nyt hjem.

http://dyrepoliti.forumup.dk/

Det lyder godt! Tror bestemt det er godt hvis Oscars far får noget at vælge imellem.

Anmeld

9. juni 2010

Nemesis

Sommerfuglelarven skriver:

ja det er synd for Oscar, men kan næsten kun forestille mig hvor svært det må være for faderen. Kan godt forstå han ønsker sig den rigtige familie til Oscar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.