ML skriver:
Jeg bliver lige nød til at kommentere på det sidste svar...
Det er rigtigt at børn har et suttebehov, men altså ikke nødvendigvis når de er 1, 2 eller 3 år gamle. Suttebehovet er primært de første måneder og dækkes for det meste af amningen. Der er selvfølgelig individuelle forskelle og jeg skal ikke gøre mig alt for klog på andre børns behov.
Min 2 årige dreng har aldrig fået sut, et bevidst valg fra vores side, og har heller aldrig virket som om han har savnet det. Han fik dækket sit suttebehov ved amningen, som jeg ingen begrænsninger har haft overfor (andet end hvad brysterne kunne holde til selvfølgelig). Han sutter ikke på tommefinger eller andet nu og har aldrig gjort det.
Kan da godt forstå man nogle gange vælger at give sit barn sut, det kan da sikkert lette det for mange. Men altså, at sige at de har behov for en sut mener jeg er noget pjat. Det er vist mere forældrene, eller andre, der har behov for at kunne berolige på den måde, og det kan selvfølgelig også være en god nok grund. Men det er ikke barnets behov.
Så hvis du mener at din dreng ikke behøver sutten mere, så ville jeg da lige så stille prøve at vende ham fra det
Den børnhavde jeg lige har været i havde de en annonce til at hænge inde i personale stue at børn har et suttebehov op tl de er 2 år gamle. Jeg er der ikke mere så jeg kan ikke engang få fat i annoncen. MEN det er jo ikke ALLE børn men når børn først har haft sut skal det sgu også gå efter deres grænse til en vist grænse.
Det da fint at lige netop dit barn ikke har haft brug for det men det er altså ikke alle en af mine venner deres barn droppet den selv da han var 9 måneder gammel.
Der er altså stor forskel på når de selv dropper den/aldrig har haft den. Eller er van til den det er jo også en trykhed for dem den sut!
Men det der nok mange meninger om og det jo fint jeg siger bare min mening og hvad jeg har læst 
Anmeld