Hvornår er de for gamle til sut?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.855 visninger
20 svar
1 synes godt om
9. juni 2010

hc=k

Jeg sidder her og tænker på om man allerede nu skal vende dem af med sutten eller hvornår gør man egentlig det??

Jeg synes det er SÅ grimt når "Store" børn har sut.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2010

Corn

Vores den store valgte selv at bytte den væk, en måned før han blev tre...

Anton valgte den fra allerede ved 2,5 år... Han ville hellere have en rigtig sav

OG ja, det er fandeme grimt med store børn med sut... Jeg har faktisk taget mig selv i at nappe sutten fra min nevø som bliver 3 til september...

Anmeld

9. juni 2010

hc=k

Min søn er 14 måneder jo og bruger ikke hans sut ret meget så jeg tror som sådan ikke at det er svært at vende ham af med den når den tid kommer, men hans far og farmor synes at han er sååå sød med sut så de propper den i kæften på ham hele tiden også selvom jeg tager den fra ham igen.

Det ville sgu være nemmere uden den sut.

Anmeld

9. juni 2010

Low

Min mor har fortalt mig at jeg brugte sut til jeg var 3 år ca. De tog den fra mig da jeg var 3 men da jeg kom i børnehave så havde jeg taget de helt små børns sutter .

Min lillebror stoppede også med at bruge sutten da han var 3 år men han lå og sov med dem i et par år efter. Så lå han og nulrede(staves?) sutterne når han skulle sove , det var ret sødt men han suttede ikke på dem.

Anmeld

9. juni 2010

Becks

Nej det ser ikke særlig kønt ud, nå store børn bruger sut.. Jeg har en veninde, hvis datter på 4 stadig bruger sut, hun er simpelthen ikke klar, tilgængæld var hun ble fri da hun var 1½ år..

Min mor har fortalt mig, at jeg selv smed både sut og sutteflaske da jeg var 3 måneder.. Ikke så smart når man er flaskebarn

Anmeld

9. juni 2010

Diana...

De er for store til at bruge sut når de ikke selv vil den mere. Ja gu det grimt at store børn bruger sut men de skal slippe den når de er klar. 

Børn har et sutte behov og det får de dækket af sutten tænk hvis han gik over til tommelfingeren hvis i tog sutten fra ham allerede nu det er sgu da grimmere. 

Lucas bruger kun sut når han sover og er ked af det og det har han selv valgt. jeg synes slet ikke det noget du skal tænke over når han kun er 14 måneder det var noget andet hvis han var 3 så kunne man begynde og snakke om det. 

Knus Diana

Anmeld

9. juni 2010

Mira0911

Synes slet ikke du skal tænke på at vænne ham af med sutten allerede, kunne jo være han gik over til tomleren...

Julie bruger sutten når hun sover og er ked eller bare skal have benyttet sig af sutte behovet...

Så vent med det...

Anmeld

9. juni 2010

hc=k

Nej nej nej jeg vil da ikke vende ham af med den allerede. Jeg ville bare hører om hvornår de er for store til den hehe-

Anmeld

9. juni 2010

ML

Jeg bliver lige nød til at kommentere på det sidste svar...

Det er rigtigt at børn har et suttebehov, men altså ikke nødvendigvis når de er 1, 2 eller 3 år gamle. Suttebehovet er primært de første måneder og dækkes for det meste af amningen. Der er selvfølgelig individuelle forskelle og jeg skal ikke gøre mig alt for klog på andre børns behov.

Min 2 årige dreng har aldrig fået sut, et bevidst valg fra vores side, og har heller aldrig virket som om han har savnet det. Han fik dækket sit suttebehov ved amningen, som jeg ingen begrænsninger har haft overfor (andet end hvad brysterne kunne holde til selvfølgelig). Han sutter ikke på tommefinger eller andet nu og har aldrig gjort det.

Kan da godt forstå man nogle gange vælger at give sit barn sut, det kan da sikkert lette det for mange. Men altså, at sige at de har behov for en sut mener jeg er noget pjat. Det er vist mere forældrene, eller andre, der har behov for at kunne berolige på den måde, og det kan selvfølgelig også være en god nok grund. Men det er ikke barnets behov.

Så hvis du mener at din dreng ikke behøver sutten mere, så ville jeg da lige så stille prøve at vende ham fra det

Anmeld

9. juni 2010

millesofie

jeg synes at man max er 2½ når man har sut.. det er det vi gør herhjemme

men jeg tror der er mange forskellige meninger om det emne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.