Lidt svært at overskue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2010

henh01

I forhold til om kommunen må lade sig stå uden bolig, så er det faktisk (desværre) ikke deres ansvar at hjælpe dig og din familie med bolig, da I selv valgte at fraflytte. Jeg fik lige nøjagtig samme besked da jeg gik fra min tidligere kæreste og vores fælles hus som jeg ikke kunne bo i alene rent økomonisk. -kommunen var ligeglad Jeg flyttede hjem til mine forældre og søgte lejlighed alle tænkelige steder - på nettet, i bolig selskaber og i samtlige aviser. Jeg fik den lækreste lejlighed til ingen penge efter 2 mdr. Lidt håb for dig ift at det rent faktisk kan lade sig gøre selvom det ser meget sort ud

MHT indskud der lavede jeg et quick lån på nettet - selvom jeg altid har været MEGET imod det, men på grund af huslån i banken kunne de heller ikke låne mig pengene og kommunen var som sagt heller ikke samarbejdsvillige.

Et kæmpe til dig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Jeg vil råde dig til at ansøge Kommunen om hjælp efter lov om aktiv social politik (Aktivloven) § 81 og § 85. Gå ned på Kommunen og tal med dem. Det er vigtigt at du IKKE påtager dig udgiften (F.eks. til ny bolig) inden Kommunen har godkendt den, da du ellers alligevel ikke kan få hjælp grundet reglen i Aktivlovens § 88.

Line.

Anmeld

10. juni 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Nå ja, må hellere sige, at  spørgsmålet om, hvorvidt der kan ydes hjælp efter aktivlovens § 81 og § 85 udelukkende er en økonomisk vurdering. Du skal derfor medbringe budget samt kvitteringer som bilag.

Held og lykke.

Anmeld

10. juni 2010

Ni-ko-li-ne

bronihansen skriver:

det er noget med betalingen , jeg var revelidant før og fik løn d 1 nu er der en andes slaks betaling som sygedag penge ( skulle stadig have det samme i løn) men da lønnenbliver udbetalt på en anden måde mistet jeg 4000 kr

nåååårh så det er fordi det ene er bagud betalt og det andet forud? eller overlapper perioderne? 

da jeg skulle på dagpenge udbetalte min arb plads for meget, dette var jeg ikke OBS på, så jeg skulle aflevære nogenlunde samme beløb:0( men altså, det var jo så ikk kommunens fejl..

jeg blev bare lige nervøs, for det lød som om de havde ændret satserne... og det mente jeg ikk lige at jeg havde hørt noget om... :0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.