Vi flytter måske - Men lillebror flytter måske med

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

967 visninger
15 svar
0 synes godt om
8. juni 2010

4xGreve

Min mand og jeg har 2 steder vi gerne vil flytte hen, det ene sted venter vi på at høre om det er afsat til anden side og det andet skal vi ringe på igen på fredag (men der står vi først i køén)...

Det først omtalt sted er et rækkehus i et villa kvarter have, opcaskemaskine, vaskemaskine, og tørretumpler, og 1 soveværelse, 1 værelse, køkken, stue og toilet/bad - Hvis vi vælger dette er det uden Frank´s lillebror

Det 2 omtalte sted er en lejlighed ca. i centrum af randers, med fælles gårdanlæg, opvaskemaskine, tørretumpler og vaskemaskine, boligen indholder 2 værelser 1 soveværelse, køkken, spisestue og stue -  det er så her der er tale om at Frank´s lillebror skal flytte med...

Grunden til at der er tale om at lillebror skal flytte med er at han trænger til at få en ny chance og starte på en frisk, han trænger til at nogen tror på ham og kan hjælpe ham med at gennemføre en uddannelse og vi føler at vi kan magte dette, og derudover føler Frank at det for ham er det rigtige at gøre (tror lidt han har brug for det da de aldrig rigtigt har set hinanden, snakket sammen, været tæt osv. men tros det ser lillebror op til sin storebror mere end nogen anden) Der er ingen andre i den familie der magter lillebror og magter at hjælpe ham vider i livet.

Men er bare i tvivl, ikke på min eller Frank´s vegne men mere på Daniella´s vegne, hun er jo et meget sart, følsom barn der har nogen større behov og er lidt mere plaget af hverdagen end andre børn, men hver gang jeg har snakkede med nogen har de sagt noget a la i skal ikke tænke så meget på Daniella det hele vil være en omvæltning for hende hun skal nok klare sig i skal mere tænke på jer selv, men vi vil jo ikke overveje dette hvis det ikke var fordi vi ikke følte vi kunne magte det, det skal lige siges at lillebror er som snydt ud af næsen af storbror og han er meget stille og Daniella er meget glad for ham... Alle siger også at vi kan jo vende det til noget positivt at han jo evt. kan aflaste os lidt osv, og det er også rigtig nok men vil Daniella føle sig så tryg at hun kan få lov til at reger og rase ud når hun kommer hjem som hun jo nu engang har brug for??

Lillebror skal betale en husleje på 3000kr dette skal dække mad, vand, vame, el, antenne, forsikring, og det skal også sække noget af det vi mister på at have ham boende som f.eks Daniella´s delvis friplads i DP

Derudover er der lavet en masse husregler som han skal følge af hensyn til Daniella men også af hensyn til det at han skal starte på en frisk og hvis vi skal hjælpe ham skal han sku starte på en frisk!!

Hvad tænker i når i læser dette??
Jeg har valgt ikke at være ano fordi jeg regner med i så letter kan danne jer et intryk men håber alliegvel at hvis der er nogen derude der læser med som kender de omtalte at det så bliver behandlet med omtanke da dette er en meget stor og følsesmæssig ting for de omtalte!

Mvh TrioeN

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2010

Dot D

Jeg synes da I skal tage lillebror med og give ham chancen for at starte på ny, hvis I kan overskue det. Nu ved jeg jo ikke lige hvor gammel han er, men hvis han alligevel er i "flyttehjemmefra" alderen, så varer det måske ikke længe inden han vil have sit eget, når han har boet hos jer. Og har kunnet mærke at I tror og stoler på at han kan selv

Anmeld

8. juni 2010

Sofia

Mon ikke Daniella hurtigt vender sig til at han bor der, og at det bliver noget helt naturligt for hende? 

Jeg synes det er flot af jer at ville hjælpe ham på den måde - det vil han takke jer for en dag er jeg sikker på!

Anmeld

8. juni 2010

Cris

Jeg er helt sikker på, at Daniella bliver glad for det. Børnene elsker selskab mere end vi tror. Det er ikke fordi i forsvinder af billedet, så det bliver helt sikkert godt.

Anmeld

9. juni 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Vil også sige, at jeg synes i skal give det en chance med hans lillebror. Tror det er en gave for jer alle på sigt.

Anmeld

9. juni 2010

TbCp

Jeg synes den er svær.... Jeg er ikke sikker på jeg selv ville kunne lade andre flytte ind her, men på den anden side hvis det var min lillebror...
Men jeg tænker lidt hvad er det for en ny chance han skal have? Altså hvorfor? Er det fordi han har været rodet ud i kriminalitet eller lign? For så tror jeg at jeg ville overveje det en ekstra gang, især når i har barn.

Anmeld

9. juni 2010

4xGreve

TbCp skriver:

Jeg synes den er svær.... Jeg er ikke sikker på jeg selv ville kunne lade andre flytte ind her, men på den anden side hvis det var min lillebror...
Men jeg tænker lidt hvad er det for en ny chance han skal have? Altså hvorfor? Er det fordi han har været rodet ud i kriminalitet eller lign? For så tror jeg at jeg ville overveje det en ekstra gang, især når i har barn.

Altså han er en utrolig sød stille og rolig dreng der er lidt for let påvirkelig og som har fundet sig de forkerte venner og dette har så betydet at han nu har fået en voldsdom men en af vores krav til at han evt. skal flytte med os er at han skal have hemmelig adresse og INGEN skal vide hvor han bor...

Anmeld

9. juni 2010

4xGreve

Alexis skriver:

Vil også sige, at jeg synes i skal give det en chance med hans lillebror. Tror det er en gave for jer alle på sigt.

Kan jeg få dig til at uddybe hvorfor du tror det vil være en gave for alle på længer sigt?

Anmeld

9. juni 2010

4xGreve

Cris skriver:

Jeg er helt sikker på, at Daniella bliver glad for det. Børnene elsker selskab mere end vi tror. Det er ikke fordi i forsvinder af billedet, så det bliver helt sikkert godt.

Hehe Daniella elsker også selskab hun er helt klart en selskabs trold men er bare bange for at hun ikke vil føle at hun kan reger når hun kommer hjem efter en lang dag som hun gør nu når det kun er os...

Anmeld

9. juni 2010

4xGreve

Sofia skriver:

Mon ikke Daniella hurtigt vender sig til at han bor der, og at det bliver noget helt naturligt for hende? 

Jeg synes det er flot af jer at ville hjælpe ham på den måde - det vil han takke jer for en dag er jeg sikker på!

det er lidt det vi håber at hun vil gøre... men oveni at hun skal vende sig til ham skal hun jo også vende sig til nyt hjem, ny vuggestue mm. så er bare lidt bekymret..

Vi syntes det er syndt at hans liv allerede skal være ødelagt, vi syntes alle fortjener en chance til og her er vores mulighed for at hjælpe ham og vise ham at han godt kan og at han er mere end det han er blevet gjordt til...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.