Sygemelding under graviditet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2010

Englebisse

Jeg ville kontakte min fagforening eller snakke med tillidsrepræsentant med det samme hvis min chef havde kaldt mig til samtale pågrund af sygdom. 

Da du meldte dig syg sagde du så hvad du fejlede?? For de har ikke krav på at vide hvad du fejler når du melder dig syg fra arbejdet.

Sikke et svin af en chef at være.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2010

Maise

cdinesen skriver:

Blev kaldt til samtale hos min chef i dag, fordi jeg torsdag og fredag i sidste uge meldte mig syg. Jeg havde sovet rigtig dårligt om natten, og havde en voldsom kvalme og kastede op hele dagen. I dag fortalte han mig så at han i bund og grund synes det var for dårligt jeg havde meldt mig syg, for gravidtet var ikke en sygdom, og han forventede at jeg ikke meldte mig syg mere på grund af min graviditet. Hvordan skal jeg forholde mig til det? Jeg vil da mene det er meget normalt at have et par sygedage i sin gravidtet grundet graviditets gener, eller er det bare mig der er helt ude i skoven? Jeg har det lidt sådan at fremover fortæller jeg ikke hvorfor jeg melder mig syg, jeg gør det bare.

Hvad synes I?

må jeg spørge dig om hvad job du har og er du offenlig eller privat ansat ?? han MÅ overhovedet ikke blande sig i din sygdom på den måde.dertil burde han jo være en støttende leder. ellers spørg ham om han har prøvet at være gravid, for ellers skal han bare knytte sylten. og hvis han vil blande sig fremover må han kræve en sygeerklæring.det er jo ikke for sjov at du melder dig syg. ellers må du have fat i fagforeningen.

AARRGGHH bliver dælme provokeret.til dig.

Anmeld

8. juni 2010

Diana...

Åh den type chef kender jeg godt og hun er enda kvinde og har selv børn. 

Han har ikke krav på at vide hvorfor du er syg det er nok bare at ringe og sige man er syg! 

Du skal bare lytte til din krop og mærke efter hvad der er bedst for dig og din bebs. 

Knus Diana der har meld sig syg siden onsdag pga kvalme/opkast.

Anmeld

8. juni 2010

cdinesen

Maise skriver:

må jeg spørge dig om hvad job du har og er du offenlig eller privat ansat ?? han MÅ overhovedet ikke blande sig i din sygdom på den måde.dertil burde han jo være en støttende leder. ellers spørg ham om han har prøvet at være gravid, for ellers skal han bare knytte sylten. og hvis han vil blande sig fremover må han kræve en sygeerklæring.det er jo ikke for sjov at du melder dig syg. ellers må du have fat i fagforeningen.

AARRGGHH bliver dælme provokeret.til dig.

Jeg er offentlig ansat.

Jeg må nok indrømme jeg er lidt rystet over den samtale, jeg kunne aldrig drømme om at melde mig syg for en smule kvalme, har været på arbejde de sidste 2 uger, med enorm træthed og kvalme hver eneste dag, men siden han sjældent er på arbejde efter kl 12, hvor jeg møder ind oplever han det jo ikke. De dage jeg var syg havde jeg det virkelig slemt. Tror også jeg kontakter min fagforening, for synes ikke han har ret til at bedømme om grundlaget for min sygemelding var ok. Selvfølgelig skal man ikke udnytte at man er gravid det et par ekstra fridage, det kunne jeg heller aldrig finde på.

Anmeld

8. juni 2010

Maise

cdinesen skriver:

Jeg er offentlig ansat.

Jeg må nok indrømme jeg er lidt rystet over den samtale, jeg kunne aldrig drømme om at melde mig syg for en smule kvalme, har været på arbejde de sidste 2 uger, med enorm træthed og kvalme hver eneste dag, men siden han sjældent er på arbejde efter kl 12, hvor jeg møder ind oplever han det jo ikke. De dage jeg var syg havde jeg det virkelig slemt. Tror også jeg kontakter min fagforening, for synes ikke han har ret til at bedømme om grundlaget for min sygemelding var ok. Selvfølgelig skal man ikke udnytte at man er gravid det et par ekstra fridage, det kunne jeg heller aldrig finde på.

ja så har han jo slet ikke noget at kunne sætte en finger på når han ikke ser dig. som offenlig ansat er du bedre stillet. Den tosse, ja brug din fagforening, for det der er mobning/personlig hetz hvis du spørger mig. er selv sygeplejerske i det offenlige og den gravide ville til hver en tid vinde den sag.

Anmeld

9. juni 2010

Bolette

Jeg bliver helt harm over at læse det du beskriver!!! Jeg er ved at læse ledelse og sådan som han opfører sig, bør det nærmere være ham der burde revurdere om han i det hele taget egner sig til at være leder!!!

Jeg er helt enig med de andre - man skal ikke udnytte at man er gravid og dermed tage nogle ekstra fridage på den konto - men som du selv skriver, så kunne du aldrig finde på at gøre sådan. Hvis han virkelig er din leder, så burde han kende dig godt nok til at vide dette - ellers har han ikke styr på sine ansatte!!

jeg ville også kontakte fagforeningen og høre dem ad, hvilke rettigheder du har. Du skal i hvert fald ikke lade dig spise af med den melding. Undersøg hvad du har af rettigheder og gå så tilbage til ham og sæt ham på plads! Sig sådan her til ham: "Jeg blev faktisk meget overrasket over den måde du sagde tingene til mig på den anden dag. Du virkede til at betvivle mine intentioner om at melde mig syg! Hvis du er professionel leder, så burde du kende mig godt nok til at jeg ikke kunne finde på at udnytte situationen!" Når du har sagt dette kan du godt forvente at han er totalt mundlam og siger undskyld! (har selv prøvet noget i samme stil - og det virkede squ!!)

Hvis du ikke går til ham og sætter ham på plads, så tror han at han er i sin gode ret til at behandle dig sådan igen (dette er blot et bevis på at han ikke har en skid forstand på ledelse!)

Nå - det blev vist ret langt det her - men jeg håber virkelig du kan bruge mine råd til noget!!

fra Bolette

Anmeld

9. juni 2010

Anja&jesper

Jeg har lige fra starten af min graviditet brækket mig og haft rigtig meget kvalme, så derfor har jeg været meget syg fra mit arbejde.. Under alt det her har jeg haft min læge og fagforening med i det hele, fordi jeg ikke ville have noget ballade med min chef, ikke at man kommer til at undgå det helt, for nu laver min chef ballade. Men hvis man har læge og fagforening med i det kan din chef ikke gøre noget..

Og nej det er da rigtig nok, graviditet er da ikke en sygdom, der er bare desværre nogle der ikke har det godt under graviditeten så nej jeg kan ikke se noget problem i du lå syg, man skal også passe på sig selv og ikke presse sig selv til noget når man kan mærke på sin krop at det bare vil blive værre.

Fra Anja

Anmeld

9. juni 2010

cdinesen

Tusind tak for alle jeres godt råd, og alt jere støtte! det har virkelig betyden meget. Jeg tager kontakt til min læge og min fagforening i morgen, så jeg har deres ord i ryggen når jeg går til min chef næste gange.

Endnu engang tusind tak!

Anmeld

9. juni 2010

Barbamama

FJOLS!!!! Du kan jo fortælle ham at han kan få al dit fravær (der er fravær i forbindelse med din graviditet) dækket økonomisk! Så kan det være han finder en anden sang at synge! Jeg var sygemeldt i 7 uger med voldsom kvalme, var på arbejde i 1,5måned og så blev jeg sygemeldt med bækkenløsning. Det er der bare ikke noget at gøre ved. Og jeg var ved at KVÆLE alle der sagde at graviditet ikke er en sygdom: Nej det kan godt være men så får du lige al min dårligdom! Din chef kan ikke sige sådan noget for det er ikke noget du kan styre. Jeg håber du er medlem af en fagforening hvis der bliver mere.

Anmeld

10. juni 2010

Muffinmor

Sikke en spade. Jeg oplevede lidt af det samme med min chef så derfor mødte jeg op på arb kastede op 3 gange i køkken håndvasken mens han var der og fortalte ham at jeg tog hjem og at han selv gøre vasken ren for mit opkast da der stod en del af hans brugte kaffekopper i den.

efter det spurgte han aldrig hvorfor jeg var sygemeldt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.