Sygemelding under graviditet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.011 visninger
19 svar
0 synes godt om
8. juni 2010

cdinesen

Blev kaldt til samtale hos min chef i dag, fordi jeg torsdag og fredag i sidste uge meldte mig syg. Jeg havde sovet rigtig dårligt om natten, og havde en voldsom kvalme og kastede op hele dagen. I dag fortalte han mig så at han i bund og grund synes det var for dårligt jeg havde meldt mig syg, for gravidtet var ikke en sygdom, og han forventede at jeg ikke meldte mig syg mere på grund af min graviditet. Hvordan skal jeg forholde mig til det? Jeg vil da mene det er meget normalt at have et par sygedage i sin gravidtet grundet graviditets gener, eller er det bare mig der er helt ude i skoven? Jeg har det lidt sådan at fremover fortæller jeg ikke hvorfor jeg melder mig syg, jeg gør det bare.

Hvad synes I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2010

TbCp

cdinesen skriver:

Blev kaldt til samtale hos min chef i dag, fordi jeg torsdag og fredag i sidste uge meldte mig syg. Jeg havde sovet rigtig dårligt om natten, og havde en voldsom kvalme og kastede op hele dagen. I dag fortalte han mig så at han i bund og grund synes det var for dårligt jeg havde meldt mig syg, for gravidtet var ikke en sygdom, og han forventede at jeg ikke meldte mig syg mere på grund af min graviditet. Hvordan skal jeg forholde mig til det? Jeg vil da mene det er meget normalt at have et par sygedage i sin gravidtet grundet graviditets gener, eller er det bare mig der er helt ude i skoven? Jeg har det lidt sådan at fremover fortæller jeg ikke hvorfor jeg melder mig syg, jeg gør det bare.

Hvad synes I?

Øv en klaphat!!!!

Det kan godt være graviditet ikke er en sygdom, men det kan dælme føles sådan nogle gange!!!!

Det er da kun mænd der kan komme med så åndsvag en kommentar, har han ingen børn selv?

Hvis du har det skidt melder du dig syg! Længere er den jo ikke!

Anmeld

8. juni 2010

Moar'en

cdinesen skriver:

Hvad synes I?

Jeg kender faktisk ikke reglerne, men jeg vil gi dig ret i det lyder mærkelig. Jeg synes du skulle ringe til din fagforening og høre om det kan være rigtig, og hvordan du skal forholde dig til det hvis du bliver syg igen.

Anmeld

8. juni 2010

oo

åh hvor kan jeg blive voldsomt provokeret at den gamle traver "graviditet er ikke en sygdom"...nej muligvis ikke, men det er en stor belastning for kvindekroppen og kvalme med opkastninger og dårlig søvn skal man satme ikke kimse af! jeg har selv gået hjemme hele dette semester fra uni pga opkastninger og har heldigvis mødt stor forståelse fra alle undervisere, der har sørget for at holde mig opdateret pr mail og hjulpet mig igennem reglerne så jeg alligevel kunne tage mine eksamener nu her.

du skal melde dig syg når du føler du har det skidt eller dagen er uoverskuelig, det er langt vigtigere at du tager hensyn til dig og dit barn end til din chef og hans uvidenhed. og hvis han fortsætter så må du jo sige, at han gerne skal få lov at betale for sygemeldinger fra din læge når det er!!

Anmeld

8. juni 2010

NoName

Er fuldstændig enig med din Trine... Graviditet kan gå hen og blive en sygdom, hvis man ikke lytter til kroppens signaler...

Det er super hårdt for kroppen at gro en baby... Med dig syg når du har behov for det, ta før hjem, mød ind lidt senere, ellers få en sygemelding fra din læge...

Majken

Tjuhl skriver:

åh hvor kan jeg blive voldsomt provokeret at den gamle traver "graviditet er ikke en sygdom"...nej muligvis ikke, men det er en stor belastning for kvindekroppen og kvalme med opkastninger og dårlig søvn skal man satme ikke kimse af! jeg har selv gået hjemme hele dette semester fra uni pga opkastninger og har heldigvis mødt stor forståelse fra alle undervisere, der har sørget for at holde mig opdateret pr mail og hjulpet mig igennem reglerne så jeg alligevel kunne tage mine eksamener nu her.

du skal melde dig syg når du føler du har det skidt eller dagen er uoverskuelig, det er langt vigtigere at du tager hensyn til dig og dit barn end til din chef og hans uvidenhed. og hvis han fortsætter så må du jo sige, at han gerne skal få lov at betale for sygemeldinger fra din læge når det er!!

Anmeld

8. juni 2010

Mettemus

Din chef har ikke krav på at vide hvad du fejler, ligesom han ikke har krav på at vide hvornår du bliver rask igen. Du kan have op til 120 sygedage på et år før det er fyringsgrundlag.

Synes du skal melde dig syg når du har behov for det (altså ikke pjæk, sådan var det ikke ment), for din krop har bare nogle andre behov når den er gravid.

Synes godt nok han lyder som et rigtigt usympatisk menneske med meget lidt alm. menneskelig forståelse og empati...

Anmeld

8. juni 2010

TinaPina

Sikke da et fjols, du skal selvfølgelig melde dig syg hvis du trænger til det!

Graviditet er ikke en sygdom, det er korrekt. Men hold nu op hvor er det pisse hårdt at være skidt og kaste op hele tiden.

Jeg ville ikke ønske, at en medarbejder eller kollega møder op når vedkommende har det sådan.

Kontakt til fagforeningen omgående, og hver opmærksom på at 120 dags reglen ikke længere eksisterer

Anmeld

8. juni 2010

XXSS

cdinesen skriver:

Hvad synes I?

Jeg synes ikke, at han lyder som nogen særlig tiltalende eller rar chef! Hvis man er syg så er man syg basta og hvis han mangler dokumentation, jamen så få lavet en lægeerklæring.

Det er ikke et must at man skal have sygedage i forbindelse med sin graviditet, det er jo vidt forskelligt hvordan man tackler graviditeten og om man overhovedet har eller får gener før slutningen af graviditeten, hvor man lovligt holder barsel.

Bortset fra det ville jeg da helt sikkert få det dårligt over sådan en melding fra min chef "som om det er lovligt" at håndhæve sygdom på den måde nu, hvor finanskrisen spiller lille Danmark et pus og jobbene ikke hænger på træerne.! Helt ærligt så synes jeg det er en tarvelig udmelding, medmindre at man udnytter sin graviditet for at få nogle sygedage/fridage... Og nej graviditet er ikke en sygdom.

Hmm! sikke en situation

Anmeld

8. juni 2010

Lone Jakobsen

nu er jeg måske en smule grov, men det er ikke ment ondt.

jeg tænker bare om du har prøvet at møde op, og så rende frem og tilbage til toilettet hver 5. minut. så kan han hurtigt se at det er bedre at du melder dig syg, end at du render og kaster op hele dagen.

Anmeld

8. juni 2010

VIPpigen

Herhjemme blev kæresten og jeg enige om at graviditet var en "sygdom" du er sååå træt, har kvalme, kaster op, smerter i maven, og sover som vinden blæser. Kan ikke se noget forkert i du er syg, ellers må han jo "passe" dig mens du arbejder, så kan vi se hvor mange gange han gider rende med en bræk-spand, eller ringe efter rengørring fordi du ikke nåede du på toilet. Han må også betale for kiroprakter for du falder i søvn ved bordet, og så selvfølgelig for den tidlige sygemelding som du før eller siden får fordi din krop istedet reagere med stress!!!! Så syntes han skal pakke sit lort sammen og huske at du BLIVER syg af at være gravid, specielt i starten, og sidst.

Her er energi og alt andet kommet tilbage efter de små 12 uger. Men man høre da om dem som har 9 måneder i helved. Min tante havde de 9 måneder i helved, og da hun var 3-4 måneder henne blev hun sygmeldt resten af graviditeten... Hun har også sagt efter min lille kusine kom til verden hun skal IKKE have flere børn.

Så pas på dig selv, og fuck hvad chefen siger, han må da vidst ikke fyre dig fordi du er gravid så der var en anden der skrev kontakt din fagforening, de kan garanteret hjælpe med en masse.

God graviditet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.