Det der med at løfte tunge ting som gravid?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2010

Mira0911

LN_ mor skriver:

Spurgte min jordmoder og hun sagde jeg bare skulle løfte det jeg kunne..

Det gjorde jeg så, og fik bækkenløsning tidligt i graviditeten

Jeg bar på en taske hver dag der vejer omkring 10 kg.

Jeg mener engang at have læst det er omkring de 5 kg, og senere 3,5 kg. Men du må ikke hænge mig op på det. Men pas godt på dig selv. Vær lidt hysterisk hvis det føles bare lidt tungt - hellere det end en tidlig bækkenløsning

Jeg løftede også hvad jeg kunne, et par dage før termin løftede jeg på møbler uden problemer.. Senge, reoler og puslebord...

Har ikke hørt om et hvis antal kg... Jeg passede slet ikke på, jeg løftede hvad jeg kunne holde til..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2010

Sakris

MoarJ skriver:

Jeg løftede også hvad jeg kunne, et par dage før termin løftede jeg på møbler uden problemer.. Senge, reoler og puslebord...

Har ikke hørt om et hvis antal kg... Jeg passede slet ikke på, jeg løftede hvad jeg kunne holde til..

Okay, jamen man skulle vel også næsten tro, at hvis det satte gang i noget at man løftede noget tungt, så ville det være en alletiders fødselsstarter for folk der er nået termin...

Tænkte ikke lige over at spørge ved mit lægebesøg. Da jeg kom havde han næsten udfyldt min vandrejournal, og havde bare et par gode råd om at spare på alkohollen, skimmelostene og smøgerne- som han jo så godt vidste jeg ikke gjorde mig i - og ellers skulle jeg bare bruge den sunde fornuft jeg er udstyret med! Hm... det kan være svært! 

Anmeld

9. juni 2010

Trolde_mor

Ej hvor snyd.. hehe..

Ja, der er vist ret meget forskel...

Men tænker at det måske er fordi jeg bar de kg. hver dag frem for blot en sjælendt gang under graviditeten..?

Anmeld

9. juni 2010

Trolde_mor

Sakris skriver:

Okay, jamen man skulle vel også næsten tro, at hvis det satte gang i noget at man løftede noget tungt, så ville det være en alletiders fødselsstarter for folk der er nået termin...

Tænkte ikke lige over at spørge ved mit lægebesøg. Da jeg kom havde han næsten udfyldt min vandrejournal, og havde bare et par gode råd om at spare på alkohollen, skimmelostene og smøgerne- som han jo så godt vidste jeg ikke gjorde mig i - og ellers skulle jeg bare bruge den sunde fornuft jeg er udstyret med! Hm... det kan være svært! 

Ej at forglemme at lever er no go, pga. vitamin A

Men god idé at høre lægen ad

Anmeld

9. juni 2010

Trolde_mor

Sakris skriver:

Ej at forglemme at lever er no go, pga. vitamin A

Men god idé at høre lægen ad

Anmeld

9. juni 2010

XXSS

Sakris skriver:

Tusind tak for jeres svar...

Min kæreste blev sat på jobbet om at finde ud af det, og kom frem til de samme anbefalinger som Tanja78  Så det ser vidst ud til at jeg pænt må finde en substitut der kan hjælpe min gruppekammerat med at bære rundt på vores eksamensmodeller, der vejer mellem 15-60kg.... Når de tunge ligger så langt fra hvad der anbefales, tror jeg at jeg nøjes med min skoletaske på 10 kg den sidste uges tid af mit studie!

Hold op hvor er det skønt med den hjælp man altid kan få herinde!

jeg kan nu godt mærke at det spænder mere når man slæber rundt på næsten ti kg lillepige samtidig med alle de andre kg - og hvad gør man ellers når ens lille pige gerne vil op.. Hmm.. Men ja pas på og lyt efter hvad din krop siger - det forsøger jeg at gøre, nogle gange tager jeg så også bare det tunge læs

Anmeld

9. juni 2010

B&J

ved ikke hvor meget man må løfte men jeg ar´bejde i en foder butik og der tog jeg nogle gange en 25kg sæk men lod den glide ned af mine ben os stille og rolig ned på sække vognen tror også man bare skal gøre det med måde...

Anmeld

9. juni 2010

pussepige

Kender heller ikke til noget om hvor mange kilo, jeg ved bare at pga jeg har meget svær bækkenløsning denne her gang skal jeg helst undgå at løft på alt for meget..

Kan så godt være svært at lade være med da min søn på knap 10 måneder vejer ca 13 kg og kan jo ikke lade være med at løfte på ham selvom det tit gør mega ondt..

Nu er han så kommet i dagpleje da jeg ikke kan holde til at løfte på ham så meget i løbet af en dag..

Anmeld

10. juni 2010

Muffinmor

jeg tror det kommer helt an på hvad din krop er van til. plejer du at løfte tunge ting så kan du sagtens gøre den, men er det uvant for din krop at løfte meget tunge ting så skal du jo ikke starte på det nu. men ellers så lyt til din krop om hvad den kan klare, gør det ondt så stop. Sjov nok er det ikke mig der er pylret med hvad jeg kan løfte men min kæreste og min familie. jeg kan sagtens løfte som jeg plejer er i uge 27, men gør det kun når jeg er alene for ellers pylre folk sådan om mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.