Det der med at løfte tunge ting som gravid?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.997 visninger
18 svar
0 synes godt om
8. juni 2010

Sakris

Jeg læste engang noget med hvor mange/få kg, der anbefales at man løfter i de forskellige trimestre... Men kan ikke finde det nu. Er der nogle der ved hvor jeg kan finde info om det?

Hilsen én der er en anelse blank!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2010

LinLin

I vores graviditetspolitik står der max 12-13 kg frem til 25. uge, hvorefter det kun er 4-5 kg.... Arbejder i vuggestue og aner ikke om det er generelle anbefalinger eller specielt for os...

Anmeld

8. juni 2010

Sakris

Nej det ved jeg heller ikke.... Ved bare der skulle være nogle anbefalinger! Det lyder som lidt mindre end det jeg husker, men som du siger kan det jo være at det er specielt for din type arbejde!

Anmeld

8. juni 2010

Trolde_mor

Spurgte min jordmoder og hun sagde jeg bare skulle løfte det jeg kunne..

Det gjorde jeg så, og fik bækkenløsning tidligt i graviditeten

Jeg bar på en taske hver dag der vejer omkring 10 kg.

Jeg mener engang at have læst det er omkring de 5 kg, og senere 3,5 kg. Men du må ikke hænge mig op på det. Men pas godt på dig selv. Vær lidt hysterisk hvis det føles bare lidt tungt - hellere det end en tidlig bækkenløsning

Anmeld

8. juni 2010

Cecilie1988

Jeg fik afvide at jeg måtte løfte det jeg kunne.

Men jeg måtte ikke få ondt.

Anmeld

8. juni 2010

VIPpigen

Har faktisk selv tænkt over det, for syntes også der har været så meget med det en overgang, men syntes ikke man høre så meget længere. Så her løfter jeg en lille smugle, eller hvad jeg nu føler jeg vil byde min krop som allerede arbejder på højtryk...

Anmeld

8. juni 2010

Kaufie

Bare husk at knibe sammen inden løft, hold genstanden tæt på kroppen og bøj i knæene i stedet for ryggen!!

Mette, 15+2 og løfter så lidt som muligt, hvilket knægten på snart 3 år og 15 kg synes er lidt øv.....

Anmeld

8. juni 2010

XXSS

Sakris skriver:

Jeg læste engang noget med hvor mange/få kg, der anbefales at man løfter i de forskellige trimestre... Men kan ikke finde det nu. Er der nogle der ved hvor jeg kan finde info om det?

Hilsen én der er en anelse blank!

http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=GRAVIDITET&id=6254

op til 12 kg indtil 7 måned derefter 5-6 kg.

Ret svært når man har en datter på 17 mdr. så alt med måde.

Anmeld

8. juni 2010

Sakris

Tusind tak for jeres svar...

Min kæreste blev sat på jobbet om at finde ud af det, og kom frem til de samme anbefalinger som Tanja78  Så det ser vidst ud til at jeg pænt må finde en substitut der kan hjælpe min gruppekammerat med at bære rundt på vores eksamensmodeller, der vejer mellem 15-60kg.... Når de tunge ligger så langt fra hvad der anbefales, tror jeg at jeg nøjes med min skoletaske på 10 kg den sidste uges tid af mit studie!

Hold op hvor er det skønt med den hjælp man altid kan få herinde!

Anmeld

8. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Min jm i sin tid, med Idun sagde, at man skulle mærke efter i sin krop og lytte til når den sagde stop. Sidste graviditet, kunne jeg næsten alt... Denne kan jeg næsten, intet af hvad jeg plejer... mmmm .

Så mærk efter...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.