Hejsa, jeg var møllen igennem sidste år. Kom til gyn. som tog nogle vævsprøver. 2 gange med et halvt års mellemrum.
Hos mig blev der taget 4 små trykker væv af gangen. Man bliver gerne bedøvet, enten med sprøjte, eller med creme. Jeg valgte creme og det var fint nok. Kunne godt mærke når gyn tog prøverne, men det var hurtigt overstået og til at holde ud.
Da man kan bløde lidt bagefter sættes der en form for rondel op som suger evt. blod til sig. Den er lille og det kan ikke mærkes overhoved. Den bliver nedbrudt naturligt eller falder ud af sig selv ved toiletbesøg. Første gang blødte jeg slet ikke bagefter, og anden gang pletblødte jeg en lille uges tid. Begge dele er normalt så længe det ikke er meget blod, eller gør ondt.
Bagefter har jeg hos min gyn. fået lov til at ligge og sunde mig nogle minutter med et tæppe på og et glas iskold juice. Ja det er service!! 
Prøve nr. to hos mig indholdte heldigvis ikke noget, og så har jeg været til kontrol en enkelt gang efter et halvt år, og skal igen om et halvt år. Det gør man det første år, og så ryger man tilbage til hvert tredje år, hvis der ikke bliver fundet nye celleforandringer.
Håber du kan bruge disse oplysninger til noget, og så håber jeg at det ikke er noget alvorligt hos dig.
Anmeld