At prøve igen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.103 visninger
17 svar
0 synes godt om
8. juni 2010

Ann.

Hej alle

Vi har herhjemme besluttet at starte projekt baby igen om 3½ måned. Men jeg begynder straks at tænke - kan jeg klarer to børn? Al begyndelse er vel svær. Men vænner mig sig ikke til det?

Og hvordan havde i det da i besluttede at prøve at få nr. 2? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2010

Ann.

Stavefejl er gratis

Anmeld

8. juni 2010

Nanna1985

Hvor gammel er jeres første..??

Anmeld

8. juni 2010

Ann.

Hun er 8 mdr.

Anmeld

8. juni 2010

Nanna1985

Uha så er hun jo ikke så gammel.. Vil I ikke nyde hende lidt mere, inden I gør hende til storesøster..?? Tænker os fremad.. Hvor dyrt det vil blive med vuggeplads/dagplejeplads.. Bleer, mad osv.. Jeres tid og opmærksomhed med to små børn, der er afhænig af hjælp 24/7..

Jeg ville personlig ALDRIG selv få nr. 2, når min datter kun var 8 mdr.. Ville jeg slet ikke magtet

Anmeld

8. juni 2010

june1987

min erfaring er at man skal vente, jeg ville nyde den første nogen længere måske til børnehave start.. 

jeg har 18 mrd mellem og det har været rigtigt hårdt, nu har de muligvis konstateret adhd ved cecilia som er et meget krævende barn til tider, og derfor synes jeg det har været ekstra hårdt. nu gik min kæreste heldigvis en del hjemme da han var fyret så det var jeg meget glad for ellers havde jeg ikke vidst hvordan jeg skulle klarer det ... der er ting man ikke kan forudsige desværre så vent det er mit bedste råd

Anmeld

8. juni 2010

Valle81

Hejsa:0)

Da jeg fik min datter var jeg alene og fik først en kæreste da hun var 4 1/2, nu er hun lige bleve 6 og er blevet storesøster:0)

Da hun var lille tænkte jeg, åhh hvor er det øv hun ikke får en bror eller søster tæt på, men idag er jeg så glad for det:0) Det er så stor en fornøjelse at have en stor pige, som kan alting selv - altså næsten - og som kan snakkes med og forklares ting for.

Jeg tror jeg ville have hængt mig selv md to meget små børn, bleskift, skemad osv på ræd og række:0)

Jeg har fået lov at nyde Asta fuldt ud uden at hun har skulle deles med andre til hun var 4 1/2 (min kæreste har nemlig en søn fra et tidligere forhold) og det har været lykken. Der er så mange ting jeg ikke ville have oplevet fuldt ud, mange ting  jeg ikke havde kunnet give hende osv osv:0)

Men det er min personlige oplevelse og ville ikke bytte den for noget:0)

Anmeld

8. juni 2010

Ann.

Det var heller ikke lige nu vi skulle igang

Det er først når Lærke er 1 år tid. Og der er jo ingen der ved hvor længe der går før jeg bliver gravid.

Anmeld

8. juni 2010

Ann.

Opsedasse

Anmeld

8. juni 2010

Svei

Nanna1985 skriver:

Uha så er hun jo ikke så gammel.. Vil I ikke nyde hende lidt mere, inden I gør hende til storesøster..?? Tænker os fremad.. Hvor dyrt det vil blive med vuggeplads/dagplejeplads.. Bleer, mad osv.. Jeres tid og opmærksomhed med to små børn, der er afhænig af hjælp 24/7..

Jeg ville personlig ALDRIG selv få nr. 2, når min datter kun var 8 mdr.. Ville jeg slet ikke magtet

Har det på samme måde...jeg ville vente til den første var i hvert fald 2 år med at prøve.

Der er 5år og 3 år mellem mine tre og de har meget glæde af hinanden allesammen.

Hvis det er pga de skal have glæde af hinanden at man får dem tæt, så er min erfaring at det meget mere er personlighed og temperament der er afgørende end årene imellem.

Jeg ville simpekthen ikke orke eller gide eller føle det var optimalt at få børn meget tæt på hinanden..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.