Min svigerinde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2010

Skouboe

TbCp skriver:

Jo det er det nok.... jeg er bare ikke en person der gør sådan noget... jeg bider det bare i mig og bliver skide ked af det...

Måske det ville hjælpe hvis jeg brød hulkende sammen i stedet for

Hulkende er måske lidt overdrevet, men jeg synes du skal lade hende se at du bliver lidt æv over sådan nogle kommentarer. Hun er familie og du behøver ikke altid at holde facaden.

Hvis hun kommer med endnu en nedladende kommentar, så sig undskyld - du gjorde det bedste du kunne, men det er lidt svært at finde noget der falder både i hans og hans mors smag, når du ikke hat fået en ønskeseddel det kræver selvfølgeligt at du kan holde masken). Se om hun ikke fanger den.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2010

TbCp

Skouboe skriver:

Hulkende er måske lidt overdrevet, men jeg synes du skal lade hende se at du bliver lidt æv over sådan nogle kommentarer. Hun er familie og du behøver ikke altid at holde facaden.

Hvis hun kommer med endnu en nedladende kommentar, så sig undskyld - du gjorde det bedste du kunne, men det er lidt svært at finde noget der falder både i hans og hans mors smag, når du ikke hat fået en ønskeseddel det kræver selvfølgeligt at du kan holde masken). Se om hun ikke fanger den.

Det må jeg prøve.....
Det er ihvertfald rigtig rigtig øv at have en følelse af at det bare er helt forkert det jeg har gjort.... og at jeg nærmest venter på "hævn" fra hendes side....
Det ødelægger skisme glæden ved at skulle være sammen med familien.

Anmeld

8. juni 2010

oo

det er da overhovedet ikke humor - det er skide provokerende og røvflabet! jeg har det virkelig svært med sådan nogle gavesituationer hvor folk bliver sure over det de får/deres børn får. i Sørens familie er der også bare NADA opdragelse i den forstand...sidst jeg var til fødselsdag derovre havde jeg købt en bog til Alfred der blev 8 om at holde drager som kæledyr. han kunne jo se det var en bog på lang afstand og kom hen og sagde (inden han havde åbnet den) "jeg gider ikke have den her gave, for det er bare gummitarzan og den bog hader jeg!" og så stod man der  og kortet blev aldrig åbnet...tsk tsk.

i min familie skal man læse kortet først (hvis man ikke kan læse, læser mor eller far for en) og så pakker man een ting op ad gangen og går hen og siger tak for gaven til dem der gav. og der er heller ikke dimser og småting der pakkes op før gæsterne er gået.

Anmeld

8. juni 2010

TbCp

Tjuhl skriver:

det er da overhovedet ikke humor - det er skide provokerende og røvflabet! jeg har det virkelig svært med sådan nogle gavesituationer hvor folk bliver sure over det de får/deres børn får. i Sørens familie er der også bare NADA opdragelse i den forstand...sidst jeg var til fødselsdag derovre havde jeg købt en bog til Alfred der blev 8 om at holde drager som kæledyr. han kunne jo se det var en bog på lang afstand og kom hen og sagde (inden han havde åbnet den) "jeg gider ikke have den her gave, for det er bare gummitarzan og den bog hader jeg!" og så stod man der  og kortet blev aldrig åbnet...tsk tsk.

i min familie skal man læse kortet først (hvis man ikke kan læse, læser mor eller far for en) og så pakker man een ting op ad gangen og går hen og siger tak for gaven til dem der gav. og der er heller ikke dimser og småting der pakkes op før gæsterne er gået.

Nemlig!!!! Sådan fungere det også i MIN familie.... men dem der... kortet ligger som regel uåbnet så ingen rigtig ved hvem gaven er fra og alt bliver åbnet straks og leget med og så smidt i et hjørne....
Jeg plejer ellers at gøre mig ret umage med fødselsdagskort, men det gider man bare ikke til dem.

Det er simpelthen så ubehøvlet... jeg forstår ikke at forældre ikke bliver flove når deres søn siger sådan noget!

Anmeld

8. juni 2010

anna-jonas

Tina............Det er ALDRIG forkert, at fortælle folk, hvordan deres opførsel påvirker en. Synes da bestemt at du skal fortælle hende, under 4 øjne, at du bliver ked, og føler at det er svært at gøre det godt nok i.f.t gaver. Og at de kommentarer hun kommer med virker stødende på dig, selvom du er sikker på at de er sagt i sjov. Humor handler om at begge synes det er morsomt.................det andet er sarkasme, og kan virke meget sårende.

Anmeld

8. juni 2010

Ni-ko-li-ne

TbCp skriver:

Uhhh jeg skal lige lufte lidt ud.

Kan ikke huske om jeg har fortalt jer om min svigerindes yngste datters fødselsdag.... Pigen blev 6 år og jeg havde rykket for ønskeseddel flere gange, men fik ikke nogen.
Tilsidst måtte jeg, på dagen for fødselsdagen, ud og finde på en gave. Jeg fandt noget rigtig tøselegetøj - moonsand agtigt med lidt glimmer og havfruer osv.
Pigen blev rigtig glad for det og det blev pakket op med det samme.
Der blev leget med det en times tid og så begyndte min svigerinde at brokke sig over alt det sand der lå over det hele og hvad fan*** det var for en dum gave osv.
Jeg sagde til hende, på en venlig måde, om hun ikke havde en håndstøvsuger, for så var det jo nemt lige at få det op.... hun vrængede bare af mig " har du ikke en håndstøvsuger".... så jeg gik min vej...
Hun fortsatte brokkeriet og begyndte med at jeg bare kunne vente mig til min datter havde fødselsdag så skulle jeg få igen osv osv. Og hun blev bare ved...
Jeg sagde at det jo var lidt svært når jeg ikke havde fået en ønskeseddel "Jamen hun havde jo ingen ønsker" (mmm klart nok, der findes jo rigtig mange 6-årige piger der ikke har nogle ønsker).
Og så fortsatte hun ellers med sit "du kan bare vente dig..."

Nu er det sådan at når jeg holder fødselsdag for min datter, så får hun ikke lov bare at flå alle pakker op og lege med det hele. De gaver med små ting bliver gemt til vi er alene... det kunne hun jo, for det første, lære lidt af....
For det andet kunne hun have smidt en ønskeseddel til mig
For det tredje synes jeg hun er så flabet!

Nå men nu skal vi så til fødselsdag hos hendes søn på fredag.... og igen har jeg ingen ønskeseddel fået.... helt ærligt har jeg slet ikke lyst til at købe en gave til ham... men det skal selvfølgelig ikke gå ud over ham...
De er tre børn der har ALT!!!! Deres værelser er proppet med legetøj....

Min svigerinde er forøvrigt sådan en der er bedøvende ligeglad med hvad alle andre siger, f.eks. til min datters første jul frabad jeg mig alt muligt larmende fischer price plastik legetøj....og så kommer hun med en syngende plastic gris fra fischer price....

Nå undskyld, det blev lidt langt, men jeg havde simpelthen behov for lige at lufte lidt ud.... når jeg brokker mig til min mand siger han "det er bare hendes humor"... jeg synes bare slet ikke det er sjovt!

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh!!!!!

jeg, kunne ikke holde min kæft hvis jeg skulle have sådan en svigerinde!

mht gaven du købte til deres datter, så tror jeg bare jeg havde sagt... at pigen jo var glad, og det var jo det vigtigste.... det var jo ikke din svigerinde der fik gaven vel? så fødselaren var glad = det vigtigste....

Tina, du skal sgu da ikke lade dig kue af hende! ignorer det! næste gang Liva har fødselsdag skriver du på ønskerne, at det i alt fald IKKE må være med diamanter... hi hi... så kommer hun vel med en KÆMPE een... ej spøg til side...

hun har åbenbart behov for opmærksomhed...

mht drengens fødselsdag... hmm.... hvad med tøj? cdér? LEGO? det kan man sku da ikke brokke sig over som mor...

Anmeld

8. juni 2010

ooo

Lige på det punkt tror jeg vi er meget ens, Tina. Jeg kan heller ikke finde ud af at sige til folk, hvis de gør mig kede af det, jeg lukker det bare inde i mig selv, og det er så dumt, men svært at ændre på.

Men hvor er hun bare ubehøvlet, din svigerinde. Jeg kan meget dårligt med folk der er så hårde, jeg ender altid med at være hende der finder sig i alt, og så bliver ked af det til sidst. Øv. Og det er jo lidt svært at undgå ens svigerinde, ellers ville jeg foreslå at du langsomt lod bekendtskabet sive ud.

Jeg er ligesom dig og Trine også vokset op med at man virkelig påskønner de gaver man får, og at der skal siges tak når gaven er åbnet, og kortet læst.

Hmm, ville egentlig bare sige  at jeg udemærket forstår dig, og så ville jeg lige sende et til dig.

Anmeld

8. juni 2010

TbCp

Anna-jonas skriver:

Tina............Det er ALDRIG forkert, at fortælle folk, hvordan deres opførsel påvirker en. Synes da bestemt at du skal fortælle hende, under 4 øjne, at du bliver ked, og føler at det er svært at gøre det godt nok i.f.t gaver. Og at de kommentarer hun kommer med virker stødende på dig, selvom du er sikker på at de er sagt i sjov. Humor handler om at begge synes det er morsomt.................det andet er sarkasme, og kan virke meget sårende.

Ja jeg ved godt jeg burde.... tror bare ikke jeg kan og har allerede en ide om hendes reaktion...

Men måske en dag jeg bare får NOK! Indtil da bruger jeg jer tøser til at lufte lidt ud når det er nødvendigt

Anmeld

8. juni 2010

TbCp

Metchen skriver:

Lige på det punkt tror jeg vi er meget ens, Tina. Jeg kan heller ikke finde ud af at sige til folk, hvis de gør mig kede af det, jeg lukker det bare inde i mig selv, og det er så dumt, men svært at ændre på.

Men hvor er hun bare ubehøvlet, din svigerinde. Jeg kan meget dårligt med folk der er så hårde, jeg ender altid med at være hende der finder sig i alt, og så bliver ked af det til sidst. Øv. Og det er jo lidt svært at undgå ens svigerinde, ellers ville jeg foreslå at du langsomt lod bekendtskabet sive ud.

Jeg er ligesom dig og Trine også vokset op med at man virkelig påskønner de gaver man får, og at der skal siges tak når gaven er åbnet, og kortet læst.

Hmm, ville egentlig bare sige  at jeg udemærket forstår dig, og så ville jeg lige sende et til dig.

Ja det er dumt.... men det er svært at ændre en måde man har gjort den slags på hele sit liv...

Men måske en dag....

Anmeld

8. juni 2010

msax

jeg bliver helt harm når jeg læser om sådanne mennesker - de skulle lære at holde deres kæft når det der kommer ud ikke er mere konstruktivt.

Brian og jeg har også frabedt os små dimse gaver og ligegyldige ting. Jeg gider det ikke, og jeg kan se rundt omkring på børneværelser at børn heller ikke gider det. Det får bare lov og ligge og fylde.

Jeg tror dog jeg havde grebet den manglende ønskeliste lidt anderledes an. Jeg køber næsten altid bøger til børn (og voksne) for den er måske ikke så hyggelig lige når man åbner den - men de er altid faldet i god jord bagefter, når det har været tid til godnat læsning eller hygge på sofaen. Men er man ikke til bøger, så havde jeg valgt at indviterer hende med ud og shoppe en dag - så kunne hun få lige det hun ønskede sig (indenfor pengepungens grænser selvfølgelig) eller et gavekort med et sjovt kort til så hun stadig følte hun fik lidt på sin fødselsdag - men det kan jo selvfølgelig også være et problem hvis kortene ikke bliver læst.

Jeg håber du finder på noget godt til drengen - og ja, som Karina siger, så er lego eltid et hit i den alder.

SMIL fra Mette 31+6

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.