Dagplejeskift hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.381 visninger
15 svar
0 synes godt om
8. juni 2010

hc=k

Hej allesammen.

Nu er det sådan at min kæreste og jeg overvejer at skifte dagpleje til vores søn. Vi er bestemt ikke tilfredse længere, men fordi vores dagplejemor her en fod med i alt hvad folk laver og siger turde vi ikke sige noget til hende om det.
Vi har flere gange nu oplevet at vores søn ikke bliver vasket ordentligt efter bleskift, At han bare sidder og hænger i barnevognen fordi hun ikke lige gider at skulle holde øje med ham, at han har ALT for meget tøj på så han er gennemblødt og engang da vi hentede ham sad han og græd i barnevognen, hun sagde så at det var fordi han ingenting ville og at han blev ved med at kravle ind i bryggerset, da jeg så skiftede ham viste det sig at han havde en hel dl sand i bleen lige på tissemanden. Det er bare som om hun ikke gider ham.

Hvad skal jeg gøre??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2010

Valle81

hc=k skriver:

Hej allesammen.

Nu er det sådan at min kæreste og jeg overvejer at skifte dagpleje til vores søn. Vi er bestemt ikke tilfredse længere, men fordi vores dagplejemor her en fod med i alt hvad folk laver og siger turde vi ikke sige noget til hende om det.
Vi har flere gange nu oplevet at vores søn ikke bliver vasket ordentligt efter bleskift, At han bare sidder og hænger i barnevognen fordi hun ikke lige gider at skulle holde øje med ham, at han har ALT for meget tøj på så han er gennemblødt og engang da vi hentede ham sad han og græd i barnevognen, hun sagde så at det var fordi han ingenting ville og at han blev ved med at kravle ind i bryggerset, da jeg så skiftede ham viste det sig at han havde en hel dl sand i bleen lige på tissemanden. Det er bare som om hun ikke gider ham.

Hvad skal jeg gøre??

Hejsa.

Først hvor bliver jeg bare enormt ked af at læse det.

Jeg synes du skal tage en alvorlig snak med hende, sige at det vil du simpelthen ikke finde dig i. Altså selvfølgelig på en pæn måde, og synes du skal sige det du føler med at hun ikke gider ham.

Alt efter hvordan jeres samtale kommer til at forløbe skal du træffe dit valg derfra. mærk efter, føler du ikke det vil blive bedjre så sig at du vil ringe og bede om en ny plads til ham når du kommer hjem, da du ikke føler hans bedste vil blive varetaget hos hende.

Jeg har selv været dagplejer, og jeg dette skær i mit hjerte at læse, jeg bliver faktisk målløs og synes slet slet slet ikke det er i orden.

Christina

Anmeld

8. juni 2010

hc=k

Valle81 skriver:

Hejsa.

Først hvor bliver jeg bare enormt ked af at læse det.

Jeg synes du skal tage en alvorlig snak med hende, sige at det vil du simpelthen ikke finde dig i. Altså selvfølgelig på en pæn måde, og synes du skal sige det du føler med at hun ikke gider ham.

Alt efter hvordan jeres samtale kommer til at forløbe skal du træffe dit valg derfra. mærk efter, føler du ikke det vil blive bedjre så sig at du vil ringe og bede om en ny plads til ham når du kommer hjem, da du ikke føler hans bedste vil blive varetaget hos hende.

Jeg har selv været dagplejer, og jeg dette skær i mit hjerte at læse, jeg bliver faktisk målløs og synes slet slet slet ikke det er i orden.

Christina

Jeg kan ikke snakke med hende om det fordi jeg er bange for at det så bare bliver værre. Åh hvor er det svært.

Anmeld

8. juni 2010

Moar'en

Har i ikke tilknyttet en dagpleje pædagog som har ansvaret for Dagplejerne i det område Kristopher går i?. Det kunne være du skulle snakke med hende for hvis det er sådan din DP behandler de børn hun har skal hun da virkelig ikke have lov at passe andres børn.

Anmeld

8. juni 2010

Valle81

hc=k skriver:

Jeg kan ikke snakke med hende om det fordi jeg er bange for at det så bare bliver værre. Åh hvor er det svært.

Så synes jeg bestemt ikke der er en anden løsning end at ringe ind på dagpleje kontoret, fortælle alt det du har skrevet her.

Derfra er igen to løsninger: Du kan få dagplejepædagogen med ud til en samtale med dagplejeren, hvor dr så bliver snakket om problemerne, og derved er der så ekstra opsyn omkring problemet eller du insisterer på en ny plads med det samme.

Anmeld

8. juni 2010

hc=k

Valle81 skriver:

Så synes jeg bestemt ikke der er en anden løsning end at ringe ind på dagpleje kontoret, fortælle alt det du har skrevet her.

Derfra er igen to løsninger: Du kan få dagplejepædagogen med ud til en samtale med dagplejeren, hvor dr så bliver snakket om problemerne, og derved er der så ekstra opsyn omkring problemet eller du insisterer på en ny plads med det samme.

Okay det kan man godt gøre sådan.

Hvem er det jeg skal ringe til?

Anmeld

8. juni 2010

hc=k

Moar'en skriver:

Har i ikke tilknyttet en dagpleje pædagog som har ansvaret for Dagplejerne i det område Kristopher går i?. Det kunne være du skulle snakke med hende for hvis det er sådan din DP behandler de børn hun har skal hun da virkelig ikke have lov at passe andres børn.

Jeg ved det ikke. Jeg aner ikke engang hvordan jeg finder ud af det

Anmeld

8. juni 2010

bullerbassen

hc=k skriver:

Hej allesammen.

Hvad skal jeg gøre??

Hvor gør det ondt at læse stakkels din søn og ikke mindst jer som forældre. Ved ikke hvor gammel din søn er, det lyder ikke til at han så gammel. Så han skal jo nok være hos dagplejen et stykke tid endnu.

Har selv stået i den situtitiation med vores store drenge. De trives bare slet slet ikke hos den dagplejemor , så vi valgte simpelthen at skifte. Og det var det bedste for os.

Kan ikke sige hvad du skal gøre , men har du overvejet at skifte? Syntes at du skal følge din mavefornemmelse. Den slår ( næsten ) aldrig fejl.

Håber I finder en løsning på det hele Det vigtigste er at I er trykke & stoler på jeres dagplejemor - Hun passer jo jeres lille øjesten. ( Og det er jo en stor del af deres tid de er hos dem )

Pøj Pøj mvh lotte

Anmeld

8. juni 2010

Moar'en

hc=k skriver:

Jeg ved det ikke. Jeg aner ikke engang hvordan jeg finder ud af det

Jeg tror du kan finde det inde på din kommunes hjemmeside. Kan det ikke passe du bor i Viborg kommune?

http://viborg.dk/db/Kommune.nsf/Alle/F0117E3E5E19D753C125763A0037B37C?OpenDocument

prøv dette link. Jeg ved nemlig ikke hvad område Kristopher går i så længere kunne jeg ikke gå

Anmeld

8. juni 2010

Mamman

Profilbillede for Mamman
hc=k skriver:

Okay det kan man godt gøre sådan.

Hvem er det jeg skal ringe til?

Du skal ringe til dagplekontoret i din kommune og spørge efter den dagpleje pædagog der er tilknyttet den dagplejemor du har.

Det er højst sandsyneligt hende der var med til mødet med dagplejemoren første gang i var på begsø (det er det i hvertfald hos os)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.