Hvor sent kan man få foretaget en abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2012

marius' mor

oo skriver:

en veninde af en veninde opdagede først sent en graviditet - for sent til abort herhjemme. hun fik den foretaget i england i 5. måned...

det var da godt nok forfærdelig sørgeligt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2012

ekebiv

kitty skriver:

Nå.....

præcis!!! 

Anmeld

21. april 2012

Hyacinth

oo skriver:

en veninde af en veninde opdagede først sent en graviditet - for sent til abort herhjemme. hun fik den foretaget i england i 5. måned...

Det er jo bare egoistisk, ondt(og det mener jeg 100%), ydermereer det uansvarligt, tankeløst,umodent og ikke mindst klamt samt samvittighedsløst. Jeg får det  bare ved tanken og bliver en anelse(mildest talt) 

Så kom jeg vist "af" med min mening..

Anmeld

21. april 2012

Hyacinth

Moderator skriver:

Sverige har fri abort til og med 18. uge.
Men det er stadig samme procedure med at føde den, efter 12. uge..

.. Og det er stadig klamt og burde være ulovligt, at tage til Sverige og få gjort. Latterlig lovgivning efter min mening

Anmeld

21. april 2012

Karo

Uge 21 er sidste chance og det er lægen man går til.

Anmeld

21. april 2012

mn

Hej alle piger

Jeg har en veninde hvis veninde er blevet gravid på p-piller og er 4 mdr henne nu men det er hverken planlagt eller noget hun ønsker nu... Hvor sent kan man få det fjernet og hvem kontakter man....?

Håber nogen kan hjælpe med et svar.

Knus fra Natascha

12 uger er den normale abortgrænse. Men så er der abort hvor der skal søges om tilladdelse og det sker meget sjældent at der gives tilladdelse til det efter uge 22 ( http://www.sexogsamfund.dk/Default.aspx?ID=81)

Anmeld

21. april 2012

lio

Kender en som fik det omkring uge 16 - sidEn det var efter uge 12 skulle hun til en psykolog og "godkendes" inden, da hun skulle have en "god" grund.

Barnet fejlede intet.

Anmeld

21. april 2012

Glad Giraf

Natascha skriver:

Hej alle piger

Jeg har en veninde hvis veninde er blevet gravid på p-piller og er 4 mdr henne nu men det er hverken planlagt eller noget hun ønsker nu... Hvor sent kan man få det fjernet og hvem kontakter man....?

Knus fra Natascha

Nu er det meget længe siden du oprettede denne tråd... må mab spørge om, hvad det endte ud med?

Anmeld

22. april 2012

Natascha

Nina1988 skriver:

Nu er det meget længe siden du oprettede denne tråd... må mab spørge om, hvad det endte ud med?

Jeg ved faktisk ikke hvordan det er endt

Anmeld

22. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Natascha skriver:

Hej alle piger

Knus fra Natascha

Det hedder 12 uger, men jeg synes hun skal tænke sig godt om. Hun skal igennem en fødsel.

Og ikke for at starte en skræmmekampagne, men i nogle tilfælde, ifølge artiklen hver tiende sen abort, er barnet i live når det bliver født og bliver så lagt til at dø

(http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1530074.ece)

Det tror jeg vil være super hårdt for din veninde at skulle igennem. Så hvis hun virkelig ikke ønsker at være mor (hvilket godt kan ændre sig efter 9 måneder), så er der den sidste og eneste mulighed i min verden, adoption.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.