Hvor sent kan man få foretaget en abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2010

Mor-til-asta-09

Natascha skriver:

Hej alle piger

Jeg har en veninde hvis veninde er blevet gravid på p-piller og er 4 mdr henne nu men det er hverken planlagt eller noget hun ønsker nu... Hvor sent kan man få det fjernet og hvem kontakter man....?

Håber nogen kan hjælpe med et svar.

Knus fra Natascha

Man må max være 12 uger henne, hvis man skal have foretaget en abort..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2010

DK

Man kan også få bevilliget en abort efter de 12 uger, op til de 20 uger, hvis det er fordi man f.eks. er blevet voldtaget/incestoffer eller lign. Men det lyder ikke umiddelbart som noget din veninde er blevet udsat for. Heldigvis!

Hvis hun slet ikke har lyst til dette barn, vil jeg da klart anbefale adoption. Der er så mange barnløse derude der kun venter på et lille mirakel at forgude!

Anmeld

8. juni 2010

Svei

DK skriver:

Man kan også få bevilliget en abort efter de 12 uger, op til de 20 uger, hvis det er fordi man f.eks. er blevet voldtaget/incestoffer eller lign. Men det lyder ikke umiddelbart som noget din veninde er blevet udsat for. Heldigvis!

Hvis hun slet ikke har lyst til dette barn, vil jeg da klart anbefale adoption. Der er så mange barnløse derude der kun venter på et lille mirakel at forgude!

Tror det er de færreste der har psyke og lyst til den løsning, selvom alle nok godt ved det er en mulighed.

Anmeld

8. juni 2010

mor_sabina

Natascha skriver:

Hej alle piger

Jeg har en veninde hvis veninde er blevet gravid på p-piller og er 4 mdr henne nu men det er hverken planlagt eller noget hun ønsker nu... Hvor sent kan man få det fjernet og hvem kontakter man....?

Knus fra Natascha

Er der ikke noget med at man kan søge om abort indtil 18 uge?

Anmeld

8. juni 2010

Pige2009

Natascha skriver:

Hej alle piger

Knus fra Natascha

Den normale grænse er 12 uger, men der kan gives dispensation, hvilket man så skal søge om. Barnet behøver ikke være sygt eller andet, men man skal redegøre for hvorfor man ønsker abort osv.

Jeg har selv været hele møllen igennem...

K.h. Linda

Anmeld

8. juni 2010

BabyStella!

Natascha skriver:

Hej alle piger

Knus fra Natascha

Man kan søge om tilladelse til det, efter de 12 uger...  Snak med lægen.

Anmeld

8. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Yrsa skriver:

Jeg mener også sveriges abortgrænse er højere, så hun må skynde sig at undersøge det...

Sverige har fri abort til og med 18. uge.
Men det er stadig samme procedure med at føde den, efter 12. uge..

Anmeld

8. juni 2010

Svei

Zafir skriver:

Sverige har fri abort til og med 18. uge.
Men det er stadig samme procedure med at føde den, efter 12. uge..

Ja, det er klart...den er jo for stor til at suge ud så...

Anmeld

13. august 2010

S.Maria

Hej

Vil helt klart anbefale hende at føde barnet og bort adoptere det, hvor svært det end må være tror jeg det er lige så svært og få barnet fjernet, især når hun er så langt henne og kan se at der gror et lille barn inde i hende. Selvom hun nok altid vil komme til at tænke på hvordan hendes barn mon har det og hvilken famlie det er kommet til, kommer hun også til at tænke på barnet hvis hun får det fjernet. Har en veninde der fik sit fjernet tidligt i graviditeten og hun snakker da nogle gange om hvordan mon hendes barn ville have set ud hvis hun havde fået det, kunne jeg nu have klaret det osv. Så hellere bort adoptere barnet hvis man ved man ikke kan tage sig af det og som mange andre skriver er der mange der vil blive lykkelige for at få et barn.

Anmeld

13. august 2010

Lullaby

Natascha skriver:

Hej alle piger

Knus fra Natascha

Så skulle hun have fået det fjernet inden for de 12 uger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.