Det skulle da lige passe..!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2010

Lotus86

Mie A skriver:

Jeg ville også vælge en afbestillingsforsikring. selvom graviditet ikke er en sygdom, så kan der opstå mange komplikationer som kan være årsag til at man ikke kan tage til USA...

Men det håber jeg ikke bliver aktuelt for jer. Håber at I får en skøn tur og forhåbentlig med en lille bebs i maven

Tak Jeg håber også det bliver med en lille spire Går ind og tjekker rejseforsikringer nu, kæresten siger vi har en (der kan man bare se) men tjekker lige hvad den helt præcist dækker...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

Lotus86

Kom da heldigvis i tanke om, at der selvfølgelig er pænt stor forskel på en rejseforsikring og en afbestillingsforsikring men jeg har søgt lidt rundt hos de forskellige forsikringsselskaber, og jeg kan ikke rigtig se at jeg kan tegne en efter jeg har bestilt og betalt rejsen, og jeg er også i tvivl om de overhovedet vil dække hvis man skulle aflyse pga. problemer med en evt. graviditet, for der står at den b.la. gælder ved akut sygdom, og det ved jeg ikke lige om man kan sige det er hvis det er noget i forbindelse med graviditet, det er jo ikke en sygdom...

Anmeld

7. juni 2010

Mutti2B

npn skriver:

Kom da heldigvis i tanke om, at der selvfølgelig er pænt stor forskel på en rejseforsikring og en afbestillingsforsikring men jeg har søgt lidt rundt hos de forskellige forsikringsselskaber, og jeg kan ikke rigtig se at jeg kan tegne en efter jeg har bestilt og betalt rejsen, og jeg er også i tvivl om de overhovedet vil dække hvis man skulle aflyse pga. problemer med en evt. graviditet, for der står at den b.la. gælder ved akut sygdom, og det ved jeg ikke lige om man kan sige det er hvis det er noget i forbindelse med graviditet, det er jo ikke en sygdom...

Du kan altid bestille rejseforsikring/afbestillingsforsikring ved dit eget forsikringsselskab, så det behøver ikke være i forbindelse med købet af rejsen

Men med hensyn til en afbestillingsforsikring så er der ret strikse regler for hvad de vil godtage og graviditet er ikke en af dem. Det er som du selv skriver akut sygdom og hvis sygdommen har været konstateret 2 måneder før afrejse er der ikke noget at hente. Og graviditet er ikke en sygdom.

Men jeg synes da det er ret modigt af jer at bestille en rejse til februar hvis I er i fuld gang med projekt baby

Anmeld

7. juni 2010

Lotus86

Tjaa, vi er ret modige...

Ej, det var ret spontant at vi bestilte den, og havde sgu ikke lige tænkt over det med pb, men altså sandsynligheden for at det er sket i den her cyklus er ret lille, tror først jeg skal til at have ægløsning nu, og nu passer vi jo selvfølgelig på... Men ud over det, så kan jeg ikke se nogen grund tl at vi ikke skulle bestille den tur bare fordi vi forsøger, jeg gider ikke begrænse mig selv, det med at rejse har en stooor plads i vores liv, og det er jo ikke sikkert der er så store muligheder for det når der først er kommet en baby, så nu vil vi udnytte det mens vi kan

Anmeld

7. juni 2010

Mutti2B

npn skriver:

Tjaa, vi er ret modige...

Ej, det var ret spontant at vi bestilte den, og havde sgu ikke lige tænkt over det med pb, men altså sandsynligheden for at det er sket i den her cyklus er ret lille, tror først jeg skal til at have ægløsning nu, og nu passer vi jo selvfølgelig på... Men ud over det, så kan jeg ikke se nogen grund tl at vi ikke skulle bestille den tur bare fordi vi forsøger, jeg gider ikke begrænse mig selv, det med at rejse har en stooor plads i vores liv, og det er jo ikke sikkert der er så store muligheder for det når der først er kommet en baby, så nu vil vi udnytte det mens vi kan

Men I skal jo også huske på at de fleste rejseselskaber/flyselskaber ikke vil flyve med gravide der er længere henne end 7. måned. Men der er selvfølgelig forskellige regler alt efter hvilket selskab I vælger og rejselængden

Jeg fandt det her på nettet:

Flyrejser

Vær sikker på at du også kan komme med på hjemrejsen. De fleste flyselskaber tillader gravide at flyve til og med 36. uge, forudsat at graviditeten har været ukompliceret. Ifølge IATA's retningslinier tillades flyvning for gravide i uge 36-38, når flyvetiden ikke er over fire timer. Flyselskaber siger dog normalt nej til at flyve med gravide, der tidligere har født for tidligt (før termin) eller har haft blodpropper i venerne. Vær opmærksom på, at disse forhold også gælder hjemtransporten, - rejste man således ud allerede i 7. graviditetsmåned, kan man derfor risikere en pure afvisning, hvis man ved hjemrejsen er i 8. - eller 9. måned.

Jeg håber I får en go tur eller så måske en lille bebs i stedet for 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.