vendingsforsøg - hjælp - kom med jeres erfaringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2010

Anne85

Tanja78 skriver:

Her er lidt læsestof om hvordan de gør - det virker ret harmløst på mig og der er ikke som sådan nogle risikofaktorer i forhold til alm. fødsel og kejsersnit som jeg kan se det.. De holder konstant øje med dig og baby

http://www.hillerodhospital.dk/menu/Afdelinger/Gynaekologisk_ObstetriskAfdeling/Patientvejledninger/vendingsforsog.htm

Ja det lyder squ harmløst... hvor kunne jeg ønske mig at der fandtes en sådan folder for vendingsforsøg på Kolding sygehus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

Lulle25

Anne85 skriver:

Hulk hulk... er netop kommet hjem fra jordemoder konsultation og opdagede til min store forbavselse at prinsessen ligger med hovedet "godt" placeret lige under mit højre bryst  Nu har hun ellers troligt ligget med hovedet nedad siden MD - men som jordemoderen siger har hun usædvanligt meget fostervand at ligge og boltre sig på - og jeg har da også kunne mærke at der virkelig bliver givet gas derinde kontra dengang jeg var højgravid med storebror.

Nå men jeg skal så ringe imorgen og sige at jeg skal ind til scanning go vendingsforsøg enten torsdag eller fredag (er 37+0 torsdag).

Puha... det er noget af en kamel at skulle sluge - og det er vist ikke gået helt op for mig endnu.

Har dælme lige måtte knibe et par tårer over det  Hvad nu hvis de ikke kan vende hende - åh jeg vilel være så ked af at få kejsersnit - jeg har glædet mig helt vildt til at føde igen  Og hvordan foregår sårn et vendingsforsøg.

Det hjælper så heller ikke lige at jeg komemr hjem og fortæller de dårlige nyheder til min mor som så bare udbryder: Du vil da vel ikke ta imod sådan et vendingsforsøg!! Det skal lige siges at jeg selv er født ved PKS fordi jeg også lå forkert - og min mor mener bestemt at et vendingsforsøg ikke er uden risiko for komplikationer for baby.

Pludselig kan jeg godt mærke at tusind spørgsmål trænger sig på - og puha, skal da lige omstille min tankegang og forberede mig på hva søren jeg nu gør hvis de ikke kan få hende vendt

Håber I vil dele jeres oplevelser med mig - det er en helt ny situation for mig og jeg havde slet ikke et sekund overvejet at jeg kunne havne her

Hej Anne jeg fik vendingsforsøg ved vores den yngste, man får noget så livmoderen slapper af og så bliver der virkeligt arbekjdet på en. Synes det var ubehageligt, men det er ikke noget du skal frygte. Det lykkedes dog ikke her. Og fødte så 5 dage efter en sædefødsel, der var hård, men vellykket Held og lykke. Kærligst Louise

Anmeld

7. juni 2010

Anne85

Lulle25 skriver:

Hej Anne jeg fik vendingsforsøg ved vores den yngste, man får noget så livmoderen slapper af og så bliver der virkeligt arbekjdet på en. Synes det var ubehageligt, men det er ikke noget du skal frygte. Det lykkedes dog ikke her. Og fødte så 5 dage efter en sædefødsel, der var hård, men vellykket Held og lykke. Kærligst Louise

Prøvede de kun den ene gang? Blev du scannet inden?

Anmeld

7. juni 2010

Vidunderligeunger

Anne85 skriver:

Puha... så vil jeg ikke læse om din fødsel... for jeg har vist kun brug for gode historier om PKS

Men dejligt at høre at du havde en positiv oplevelse med vendingsforsøget. fik du kun det ene forsøg?

jeps... kun et  

Anmeld

8. juni 2010

Lulle25

Ja man bliver scannet, for de skal jo være sikre på den lille vender forkert. Min jm blev ved med at sige det er hovedet der vender ned af, men jeg kunne sagtens mærke forskel og fik ret. Så det er altså ikke sikkert din jm har ret før du er scannet. Jeg fik 1 vendingsforsøg og tid til nr. 2, men ved nr. 2 prøvede han ikke fordi baby var for stor. Fødte samme dag en skøn dreng. Lægen under sædefødslen var ret erfaren og det gjorde at jeg blev mere afslappet. Vil du have ks ? Kh Louise

Anmeld

8. juni 2010

june1987

jeg fik vendningsforsøg med jessica og der skete der altså ikke noget ved, lad dig ikke gå på af de skræk historier... det gør ondt men ikke værre end man lige kan klarer det

Anmeld

8. juni 2010

Corn

Anne85 skriver:

Er det rigtigt?? Uh, er spændt på hvad lægerne siger. Hvis der er risiko forbundet ved sædefødsel så er jeg trods alt mere fortaler for kejsersnit. og hellere pks end at ende i et aks. Men tager gerne imod gode historier om sædefødsler

Hør hvad lægerne og jordmoder siger... Men umiddelbart tror jeg ville kaste mig ud i forsøget hvis jeg var dig, altså at føde vaginalt, for som en anden skriver, så holder de jo øje med jer hele vejen.

Da jeg var 38+2 med Anton var jeg til jm og hun blev i tvivl om hvad der var op og ned, så jeg blev sendt ned til scanning.. Det viste sig at jeg bare havde en fed baby i maven, og at hans store hoved og store røv simpelthen ikke var til at mærke forskel på, men hans hoved sad allerede fast i bækkenet, så alarmen blev afblæst... Han blev så født 38+6

Så det kan jo være din jm tager fejl

Anmeld

8. juni 2010

Anne85

Macaab skriver:

Hør hvad lægerne og jordmoder siger... Men umiddelbart tror jeg ville kaste mig ud i forsøget hvis jeg var dig, altså at føde vaginalt, for som en anden skriver, så holder de jo øje med jer hele vejen.

Da jeg var 38+2 med Anton var jeg til jm og hun blev i tvivl om hvad der var op og ned, så jeg blev sendt ned til scanning.. Det viste sig at jeg bare havde en fed baby i maven, og at hans store hoved og store røv simpelthen ikke var til at mærke forskel på, men hans hoved sad allerede fast i bækkenet, så alarmen blev afblæst... Han blev så født 38+6

Så det kan jo være din jm tager fejl

Hi hi... jeg tror dog hun har ret... jeg har på ingen måde fylde helt nede i bækkenet som jeg havde første gang... og hun ligger og roder rundt derinde konstant... når vi kommer til scanning ligger hun garanteret på en helt 3. måde. Har stadig rigtig meget fostervand hun kan boltre sig rundt på - så jeg tvivler kraftigt på at hun har tænkt sig at ligge i en bestemt stilling. Men nu må vi se - hvis jeg er pessimistisk kan jeg kun blive positivt overrasket på torsdag.

Og skal da helt klart snakke med læge om mulighed for at føde vaginalt alligevel - MEN hvis det på nogen måde udgør en ririko for baby vil jeg ikke og jeg tænker i øvrigt ikke at bækkenløsning og sædefødsel er en god kombination - men skal ærligt indrømme at jeg ikke ved særlig meget om hverken det eller pks - har jo ikke været emner før - troede squ bare alt ville være lige så nemt som sidst

Anmeld

8. juni 2010

Corn

Anne85 skriver:

Hi hi... jeg tror dog hun har ret... jeg har på ingen måde fylde helt nede i bækkenet som jeg havde første gang... og hun ligger og roder rundt derinde konstant... når vi kommer til scanning ligger hun garanteret på en helt 3. måde. Har stadig rigtig meget fostervand hun kan boltre sig rundt på - så jeg tvivler kraftigt på at hun har tænkt sig at ligge i en bestemt stilling. Men nu må vi se - hvis jeg er pessimistisk kan jeg kun blive positivt overrasket på torsdag.

Og skal da helt klart snakke med læge om mulighed for at føde vaginalt alligevel - MEN hvis det på nogen måde udgør en ririko for baby vil jeg ikke og jeg tænker i øvrigt ikke at bækkenløsning og sædefødsel er en god kombination - men skal ærligt indrømme at jeg ikke ved særlig meget om hverken det eller pks - har jo ikke været emner før - troede squ bare alt ville være lige så nemt som sidst

Det bliver da også nemt... Ligesom sidst... Det bestemmer vi os da bare for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.