vendingsforsøg - hjælp - kom med jeres erfaringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.216 visninger
38 svar
0 synes godt om
7. juni 2010

Anne85

Hulk hulk... er netop kommet hjem fra jordemoder konsultation og opdagede til min store forbavselse at prinsessen ligger med hovedet "godt" placeret lige under mit højre bryst  Nu har hun ellers troligt ligget med hovedet nedad siden MD - men som jordemoderen siger har hun usædvanligt meget fostervand at ligge og boltre sig på - og jeg har da også kunne mærke at der virkelig bliver givet gas derinde kontra dengang jeg var højgravid med storebror.

Nå men jeg skal så ringe imorgen og sige at jeg skal ind til scanning go vendingsforsøg enten torsdag eller fredag (er 37+0 torsdag).

Puha... det er noget af en kamel at skulle sluge - og det er vist ikke gået helt op for mig endnu.

Har dælme lige måtte knibe et par tårer over det  Hvad nu hvis de ikke kan vende hende - åh jeg vilel være så ked af at få kejsersnit - jeg har glædet mig helt vildt til at føde igen  Og hvordan foregår sårn et vendingsforsøg.

Det hjælper så heller ikke lige at jeg komemr hjem og fortæller de dårlige nyheder til min mor som så bare udbryder: Du vil da vel ikke ta imod sådan et vendingsforsøg!! Det skal lige siges at jeg selv er født ved PKS fordi jeg også lå forkert - og min mor mener bestemt at et vendingsforsøg ikke er uden risiko for komplikationer for baby.

Pludselig kan jeg godt mærke at tusind spørgsmål trænger sig på - og puha, skal da lige omstille min tankegang og forberede mig på hva søren jeg nu gør hvis de ikke kan få hende vendt

Håber I vil dele jeres oplevelser med mig - det er en helt ny situation for mig og jeg havde slet ikke et sekund overvejet at jeg kunne havne her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

Anja

Da jeg ventede vores søn opdagede jdm ved sidste planlagte besøg i uge 38 (37+3, tror jeg nok), at han lå med hovedet op ad. Samme aften forsøgte de et vendingsforsøg. Jeg fik noget som fik livmoderen til at slappe af, så der ikke kom plukkeveer og så kom der en læge og forsøgte at vende ham. Jeg synes det var meget ubehageligt (måske var jeg pivet, men synes det gjorde nas). Desværre ville han ikke lade sig vende, så vi fik en dato til kejsersnit.

Kejsersnittet var en rigtig god oplevelse, og vores søn kom fint til verden

Anmeld

7. juni 2010

Daisy

Jeg har fået prøvet at lave vendningforsøg, men det lykkedes ikke. Og hos mig gjorde det ondt . Jeg vil ikke forskrække dig, men heller ikke lyve.

Det kan jo også være at bebsen har vendt sig når du skal derop, det sker jo også nogle gange

Jeg fik at vide at hvis man stiller sig på alle fire med r*ven højt hjælper det nogen gange bebsen med at dreje sig, da der jo er ved at være lidt trangt med pladsen derinde.

Jeg har oplevet både Aks og Pks, det er altså ikke så slemt.

Krydser fingre for dig

Anmeld

7. juni 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Åhh nej søde, det er jeg godt nok ked af at høre! Først og fremmest får du lige en kæmpe !!

Kan godt forstå at tanken om kejsersnit gør dig trist til mode - vi kommer nu altså heller ikke udenom, at selve oplevelsen er noget helt andet, når man føder naturligt - men det ved du jo godt

Jeg krydser SÅ meget fingre for, at du får din lille prinsesse vendt, så du endnu engang får lov at opleve at føde selv, når det er det du så inderligt ønsker!!!

Kæmpe kram

Anmeld

7. juni 2010

isimaven

lige lidt trøst herfra... min kusine der har 2 børn har skullet have vendt dem begge pga underkropsstilling, begge forsøg er gået godt (hun kunne selvf. godt mærke det men det var vist ikke voldsomt) og hun har født begge børn helt normalt, så fortvivl ikke det kan godt gå og måske når bebse endda at vende sig selv!!!
Pøj pøj for at det går godt
knus herfra

Anmeld

7. juni 2010

Anne85

Anja skriver:

Da jeg ventede vores søn opdagede jdm ved sidste planlagte besøg i uge 38 (37+3, tror jeg nok), at han lå med hovedet op ad. Samme aften forsøgte de et vendingsforsøg. Jeg fik noget som fik livmoderen til at slappe af, så der ikke kom plukkeveer og så kom der en læge og forsøgte at vende ham. Jeg synes det var meget ubehageligt (måske var jeg pivet, men synes det gjorde nas). Desværre ville han ikke lade sig vende, så vi fik en dato til kejsersnit.

Kejsersnittet var en rigtig god oplevelse, og vores søn kom fint til verden

Blev du scannet inden?? jeg tænker så de er HELT sikre på hvordan baby ligger... og måske også hvor navlesnor og moderkage ligger. Forestiller mig at man kan rive moderkagen løs eller at baby kan få navlesnoren om halsen (ja jeg er nok lidt pylret)??

dejligt at høre at du havde en god oplevelse med pks... puha, det skal jeg jo nok til at overveje at det måske kan ende sårn - men puha hvor ville jeg være ked af det. Forstå mig ret - men jeg har GLÆDET mig til at føde og jeg ville simpelthen føle at jeg og baby blev snydt for en oplevelse sammen  Men flere gode historier om pks modtages meget gerne

Anmeld

7. juni 2010

Anne85

Daisy skriver:

Jeg har fået prøvet at lave vendningforsøg, men det lykkedes ikke. Og hos mig gjorde det ondt . Jeg vil ikke forskrække dig, men heller ikke lyve.

Det kan jo også være at bebsen har vendt sig når du skal derop, det sker jo også nogle gange

Jeg fik at vide at hvis man stiller sig på alle fire med r*ven højt hjælper det nogen gange bebsen med at dreje sig, da der jo er ved at være lidt trangt med pladsen derinde.

Jeg har oplevet både Aks og Pks, det er altså ikke så slemt.

Krydser fingre for dig

Puha.... min jordemoder forsikrede mig elelr som at det ikke gjorde ondt. men nå... jeg må bide det i mig. Er bare mere nervøs for om det kan være farligt for baby at blive vendt?

faktisk har hun rigelig plads derinde - i følge min jordemoder. Jeg har haft rigtig meget fostervand gennem graviditeten og har det nok stadig - så derfor ligegr hun stadig og flytter sig rundt derinde. Derfor tænker jeg også lidt - hva nu hvis de får hende til at ligge emd hovedet nedad? Vil hun så ikke bare flytte sig igen?

Anmeld

7. juni 2010

Vidunderligeunger

Hejsa. 

Jeg stod i akkurat samme situation som dig for en måned siden... 

Min lille pige lå med hovedet opad, og i uge 37+1 forsøgte de at vende hende - men forgæves... 

Min mor var også meget skeptisk mht. at vende den lille, for hun mente at når hun lå sådan, så var der en grund til det.

Men altså lægen som forsøgte vendingen var rigtig sød, og dygtig (ikke at forglemme), så jeg havde egentlig en god oplevelse, trods at det da gjorde lidt ondt - for ja, det gjorde det... Men hun ville altså ikke, da hun sad godt fast i bækkenet. Lægen mente at det var en dårlig idé at føde en sædefødsel første gang, og anbefalede PKS.... 

Hvordan DET gik kan du læse i min FB "albertes ved til verden, før under og efter" del 1 og 2... Men det skal lige siges at jeg ikke var glad for PKS, og hvis du frygter det, skal du ikke læse min FB

Knus og held og lykke med det.

Du må undskylde hvis jeg har skræmt dig, men jeg taler ud fra erfaring og ja, den var ik så rar.

Anmeld

7. juni 2010

Anne85

BlyViol skriver:

Hejsa. 

Jeg stod i akkurat samme situation som dig for en måned siden... 

Min lille pige lå med hovedet opad, og i uge 37+1 forsøgte de at vende hende - men forgæves... 

Min mor var også meget skeptisk mht. at vende den lille, for hun mente at når hun lå sådan, så var der en grund til det.

Men altså lægen som forsøgte vendingen var rigtig sød, og dygtig (ikke at forglemme), så jeg havde egentlig en god oplevelse, trods at det da gjorde lidt ondt - for ja, det gjorde det... Men hun ville altså ikke, da hun sad godt fast i bækkenet. Lægen mente at det var en dårlig idé at føde en sædefødsel første gang, og anbefalede PKS.... 

Hvordan DET gik kan du læse i min FB "albertes ved til verden, før under og efter" del 1 og 2... Men det skal lige siges at jeg ikke var glad for PKS, og hvis du frygter det, skal du ikke læse min FB

Knus og held og lykke med det.

Du må undskylde hvis jeg har skræmt dig, men jeg taler ud fra erfaring og ja, den var ik så rar.

Puha... så vil jeg ikke læse om din fødsel... for jeg har vist kun brug for gode historier om PKS

Men dejligt at høre at du havde en positiv oplevelse med vendingsforsøget. fik du kun det ene forsøg?

Anmeld

7. juni 2010

Anne85

Mathildesmor skriver:

Åhh nej søde, det er jeg godt nok ked af at høre! Først og fremmest får du lige en kæmpe !!

Kan godt forstå at tanken om kejsersnit gør dig trist til mode - vi kommer nu altså heller ikke udenom, at selve oplevelsen er noget helt andet, når man føder naturligt - men det ved du jo godt

Jeg krydser SÅ meget fingre for, at du får din lille prinsesse vendt, så du endnu engang får lov at opleve at føde selv, når det er det du så inderligt ønsker!!!

Kæmpe kram

tak

Ja jeg kan jo ikke udtale mig om hvordan det vil være at få kejsersnit. Men jeg vil så gerne føde selv  Som min kære moder siger er det vigtigste jo at baby har det godt... og det har hun... men pyh hvor har det kostet nogle tårer her i eftermiddag at skulle tænke at måske får jeg ikke lov til at føde selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.