Astmatisk bronkitisk ....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

727 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. juni 2010

bullerbassen

Søger lidt erfaring fra andre mødre til børn med astmatisk bronkitisk.

Min dreng på snart 8 måneder har fået konstateret AB. Efter en længere periode med feber on/off , rallen & indtrækninger ved vejrtrækning.

Nu er han sat i behandling med 2 slags medicin.

1 som han skal have 2 gange dagligt og 1 han skal have 6 gange dagligt. Og så skal vi til kontrold igen på fredag.

Det var ørelægen som anbefalede vi fik ham i behandling, da vi var ved tjek for ørene

( det troede vi det var, da de store også er ørebørn )

Vi kontaktede så egne læge som så konstaterede AB og fik sat ham i behandling.

Ørelægen sagde at vi nok ikke havde nogen rytme med søvn og spisning , og nej det HAR VI SLET SLET ikke.

Drengen sover SÅ dårlig dag / nat og det har taget SÅ lang tid at komme igang med skemad.

Har flere gange søgt råd og vejledning fra sundhedsplejersken, men fik ikke så meget hjælp. Og vi har i perioder meget lidt overskud fordi han sover SÅ dårligt.

Han mente det skyldes det og det ville hjælpe med behandling.

Men har det så meget indvirkning på sovning & spisning ?

Hvordan har det påvirket jeres børn ?

Håber der er nogen som kan svare, daa jeg slet ikke har erfaring på dette område og fik slet ikke smurgt ind til det hos lægen

PÅ forhånd TAK.

mvh Lotte & Silas

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

LHA

Min søn fik også konstateret AB for ca 3 uger siden.. Det har fyldt rigtig meget hjemme hos os.

Men efter 3 uger på medicinen er han begyndt at spise og sove nogenlunde normalt igen. Det har krævet tålmodighed.

Han skal stadig blive ved med at tage medicinen i laaang tid, masken har været rigtig svær at gi ham men jo flere dage der går jo mere van til den bliver han.

Anmeld

7. juni 2010

june1987

det har fyldt meget hjemme ved os, det først 1½ år med jessica var vi konstant på sygehuset og det er som du beskriver ingen rytmer eller noget men det kommer til at virke jessica begyndte at sove bedre osv... men nu ammede jeg også hvilket hjælp rigtigt meget.. men skriv en privat er ekspert på det område 

Anmeld

7. juni 2010

Heidimed lea

hej du er velkommen til at skrive til mig   jeg har 3 børn alle med AB...     og ja det påvirker dem både med søvn og mad..

vær obs på at de bliver noget speedet af den blå maske i starten..

skriv endelig   knus Heidi

Anmeld

7. juni 2010

bullerbassen

LHA skriver:

Min søn fik også konstateret AB for ca 3 uger siden.. Det har fyldt rigtig meget hjemme hos os.

Men efter 3 uger på medicinen er han begyndt at spise og sove nogenlunde normalt igen. Det har krævet tålmodighed.

Han skal stadig blive ved med at tage medicinen i laaang tid, masken har været rigtig svær at gi ham men jo flere dage der går jo mere van til den bliver han.

Hej

Må jeg spørge hvor gammel din dreng er ?

Silas fik det konstateret for små 2 uger siden efter 2-3 måneder med meget varieret helbred.

Lægen sagde allerede ved 5 måneders undersøgelsen at vi skulle være obs på når han træk vejret pga indtrækninger.

Han kaldte ham for Happy weeser ( staves ) altså børn der kan have problemer med vejrtrækninger men skjuler det bag godt humør.

Vi har stort set ALDRIG haft nogen rutiner herhjemme og lægen nævnte det kunne være pga det.

Har din dreng også haft søvn og spise problemer ?

Kan se du skriver det er blevet bedre vi kan også så SMÅ begynde og mærke en forandring.

Hvor længe skal din søn have masken ?

Hvad er laaang tid ?

Hvilken medicin får han ? Her får vi en blå & brun .

Troede egenligt det var en kortere periode de skulle have den.

Lægen nævnte ikke nået men vi skal til kontrol igen fredag så må vi se.

Er helt blank omkring AB , så dejligt og høre om andre med erfaring på dette område. Set i bagspejlet, har det nok påvirket ham mere end vi har troet.

Syntes alt har været en kamp. Så mange TAK for svar.

mvh Lotte

Anmeld

7. juni 2010

bullerbassen

june1987 skriver:

det har fyldt meget hjemme ved os, det først 1½ år med jessica var vi konstant på sygehuset og det er som du beskriver ingen rytmer eller noget men det kommer til at virke jessica begyndte at sove bedre osv... men nu ammede jeg også hvilket hjælp rigtigt meget.. men skriv en privat er ekspert på det område 

Hej June

Tak for svar. øv det lyder da til det har været nået af en omgang I har været igennem. Håber det går bedre nu.

Hvor gammel er din pige nu ?

Silas har ALDRIG haft rytmer med at sove og spise. Det hele har været en lang kamp. Og har jo MANGE gange været så frustreret.

Har tvilling drenge på 9 år og der gik alt meget nemmere.

Har spurgt sundhedsplejersken  MANGE gange, hvad jeg skulle stille op. Og nu falder brikkerne på plads. Drengen har jo nok slet ikke trives. Men har altid fået afvide, han er jo sund og rask.

( han har altid været en stor velvokset dreng )

Snakkede med en fra mødregruppen om det, og hun mente bestemt ikke de dårlige rutiner kunne skyldes det.

Til trods for ørelægens ord. Så dejligt og høre fra andre hvordan jeres børn har været påvirket af det.

Syntes jo selv det har været sindsygt hårdt til tider.

Så  MANGE TAK for svar.

mvh lotte

Anmeld

7. juni 2010

Sommerfuglelarven

Min datter fik konstateret AB efter en omgang RS-virus, da hun var 11 mdr. Fra hun var 6 mdr til knap 3 år sov hun ikke igennem en eneste nat, hun sov dog fint sin middagslur.

Hun har aldrig haft særlig meget appetit, og har det stadig ikke - og hun vågner stadig tit om natten (hun blev 4 år for 10 dage siden)... Heldigvis reagerer hun kun med hosteanfald når vejret skifter drastisk, og så får hun masken, men ellers er hun vokset fra det.

Anmeld

7. juni 2010

bullerbassen

Heidimed lea skriver:

hej du er velkommen til at skrive til mig   jeg har 3 børn alle med AB...     og ja det påvirker dem både med søvn og mad..

vær obs på at de bliver noget speedet af den blå maske i starten..

skriv endelig   knus Heidi

Hej Heidi

Pu ha det lyder hårdt med 3 med AB. Syntes det har været hårdt med en

Mine store drenge ( har tvillinger på 9 år ) kunne også have tindens til AB når de blev forkølet men SLET SLET ikke nået som har påvirket dem eller vores hverdag.

Har jo hele tiden troet det var ørene der drillede(det havde de store jo) så det kom helt bagpå mig at det var AB. Og at det kunne påvirke ham så meget. Og når jeg snakker med " FOLK " om det kan de da SLET ikke forstå, at det er er et problem. Og det skulle have betydning for hans trivsel som sådan.

Så derfor søgte jeg herind. Så mange TAK for svar. Dejlig at høre fra andre med lidt erfaring. Det hele er endnu så nyt.

Han får den blå 6 gange daglig & den brune 2 gange. Hmm speedet  det lyder ski ik godt

Kan det gå i maven af dem, syntes han har haft afførring lidt ofte siden han startede .

Men igen tusind tak for svar.

mvh lotte

Anmeld

7. juni 2010

LHA

toboli skriver:

Hej

Må jeg spørge hvor gammel din dreng er ?

Silas fik det konstateret for små 2 uger siden efter 2-3 måneder med meget varieret helbred.

Lægen sagde allerede ved 5 måneders undersøgelsen at vi skulle være obs på når han træk vejret pga indtrækninger.

Han kaldte ham for Happy weeser ( staves ) altså børn der kan have problemer med vejrtrækninger men skjuler det bag godt humør.

Vi har stort set ALDRIG haft nogen rutiner herhjemme og lægen nævnte det kunne være pga det.

Har din dreng også haft søvn og spise problemer ?

Kan se du skriver det er blevet bedre vi kan også så SMÅ begynde og mærke en forandring.

Hvor længe skal din søn have masken ?

Hvad er laaang tid ?

Hvilken medicin får han ? Her får vi en blå & brun .

Troede egenligt det var en kortere periode de skulle have den.

Lægen nævnte ikke nået men vi skal til kontrol igen fredag så må vi se.

Er helt blank omkring AB , så dejligt og høre om andre med erfaring på dette område. Set i bagspejlet, har det nok påvirket ham mere end vi har troet.

Syntes alt har været en kamp. Så mange TAK for svar.

mvh Lotte

Hej.

Min dreng er 7 1/2 månede. Det er gået rigtig fint med at spise lige indtil at han begyndte at blive syg for 2 1/2 måned siden han blev rigtig forkølet og så startede han med at hoste. Vi havde været ved lægen og vagtlægen et par gange og fik at vide det ikke var slet nok. En dag fik han så høj feber og kunne slet ikke få vejret at vi måtte afsted til lægen igen og endelig denne gang kom vi til en ordenlig læge. Det skal siges de andre læger fik en repimande for at de ikke havde reageret på det de første gange.

Synes ikke vores hverdag er udpræget rutine det følger Markus vi har ikke rigtig faste tidspunkter. Min læge nævnte at det kunne være mange ting der gjorde det. Vi har valgt at skille os af med vores kat og det eneste gulvtæppe vi har er også kommet ud. Har nærmest fået det klinisk rent hjemme hos os og det har hjulpet på hans vejrtrækning. Vi tilbringer det meste af dagen ude (hvis vejret tillader) Det letter rigtig meget på hans vejrtrækning.

Markus får måde den blå og den brune han skal ca have det 1-2 måneder endu også skal vi gå ned på det havle som nok bliver forbyggende i en lang  periode.

Det har fuldt rigtig meget hjemme hos os fordi Markus var meget mærket af det. Jeg vil sjældent en god nats søvn da jeg konstant lå og lyttede til hans vejrtrækning. Men nu hvor medicinen virker er han blevet en lille krutugle igen

Er din søn meget ked af det når han får masken? Spørg endelig hvis der er mere du har brug for at høre..

VH Lea

Anmeld

7. juni 2010

M&F&C

Herhjemme har jeg siden Frederikke var helt lille (hun er 21 måneder nu), rendt til læge næsten hver måned, fordi hun rallede meget når hun trak vejret, hostede og sov bedst når hun lagde på en pude der var på størrelse med min, så hun var lidt oppe med hovedet og ryggen ........ for 2 uger siden fik jeg nok, og gik til læge igen, igen, igen - og der konstaterede hun, at Frederikke har meget astma - så hun er også i behandling med 2 slags medicin.

Det har hjulpet hende meget - og hun har endnu ikke nogen bivirkninger, men lægen rådede mig til at give medicinen i forbindelse med mad, da der kan sidde medicinrester i munden, der kan give svamp, hvis de ikke fjernes. Og maden kan være med til at fjerne resterne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.