Be om hjælp. tak :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2010

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih hvor bliver jeg nysgerrig nu!

så ved du også at jeg selv gik alt for meget op i disse ting da jeg var gravid!!!

mht almindelige vitaminer, så tag et kig på beholderen mht. hvor meget A-vitamin der er i;0) du skal helst have maks 400ug, men det gælder jo først når du kan være gravid... ;0)

derudover drikker jeg ikke nok mælk eller spiser nok fisk... så jeg tog gravikalk, og så gravidjern fra uge 12.... og fiskeolie piller...

mht fiskeolie kan det betale sig at købe noget kvalitet... elers risikerer man at det er harskt...

Hihi kan godt forstå du er nysgerrig :)

Ja jeg husker godt at du gik meget op i den slags da du var gravid så jeg ved at du har ret godt styr på den slags - og også en bedre hukommelse end mig må jeg sige ;)

Orv ja jeg ska nok også ha de der kalk-piller for jeg drikker heller ikke ret meget mælk og spiser heller ikke meget fisk. Så ja fiskeolie (i god kvalitet!!!) burde jeg også tag. Det tog jeg dog ikke sidst, men man blir vel klogere med alderen ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

anbefalingerne blev ændret da jeg var i uge 20;0)

desuden anbefaler de nu at barnet får D-dråber fra det er 14 dage til det er 2 år

Aha derfor; synes nok. Vi gik nemlig gravide på samme tid sidst ( ihvertfald det meste af tiden...)

Anmeld

7. juni 2010

XXSS

Anonym skriver:

Så er vi gået i gang med projekt barn nr 2, weeee. Glæder mig viiiildt meget!!!

Men kan I ikke lige hjælpe mig med at opfriske min hukommelse. Hvad er det man skal huske at tænke over når man er gået i sving med projektet og så under graviditeten?

Det jeg KAN huske er:

- Ingen alkohol

- Ingen cigeretter eller pasiv rygning (bare rolig for der er jeg nok lidt hysterisk....)

- Spise fol/folinsyre fra man planlægger graviditeten - Men hvor længe ska man spise de piller? Hvornår er det man starter på gravitamin?

- Undgå brug af parabener, parfume - Hvad hedde alle de andre skadelige ting??

- Ikke farve hår

- Jern fra uge 20 - Hvilket mærke vil I anbefale?

Kan I anbefale nogle lækre produkter der ikke indeholder alle de skadelige ting?

Håber I vil hjælpe mig Ufatteligt så hurtigt man glemmer...

Tak tøser

hehe tillykke med projektet  Det er helt vildt så hurtigt man glemmer - jeg er gravid med nr. to - der bliver lige præcis 18 mdr imellem dem og jeg har allerede glemt mange ting.

Der er kommet nye regler fra sundshedsstyrelsen og du skal spise jern fra uge 10 nu. (jeg får hemojern)

Ellers vil jeg ikke mene, at der er de store ændringer - sund kost og motion.

Anmeld

7. juni 2010

Anonym trådstarter

hehe tillykke med projektet  Det er helt vildt så hurtigt man glemmer - jeg er gravid med nr. to - der bliver lige præcis 18 mdr imellem dem og jeg har allerede glemt mange ting.

Der er kommet nye regler fra sundshedsstyrelsen og du skal spise jern fra uge 10 nu. (jeg får hemojern)

Ellers vil jeg ikke mene, at der er de store ændringer - sund kost og motion.

Tillykke med din anden graviditet

Ja det er lidt skræmmende så hurtigt man glemmer, men det er nok fordi man ikke har fokus på det at være gravid efter man har fået den lille guldklump ud. Så handler det hele pludselig om alt det der sker med og omkring ens lille baby.

Trrrroor nok også det var hemojern jeg fik sidst, men er ikke helt sikker....

Og ja sund kost og motion er helt sikkert fortsat en god ting når man er gravid

Anmeld

7. juni 2010

XXSS

Anonym skriver:

Tillykke med din anden graviditet

Ja det er lidt skræmmende så hurtigt man glemmer, men det er nok fordi man ikke har fokus på det at være gravid efter man har fået den lille guldklump ud. Så handler det hele pludselig om alt det der sker med og omkring ens lille baby.

Trrrroor nok også det var hemojern jeg fik sidst, men er ikke helt sikker....

Og ja sund kost og motion er helt sikkert fortsat en god ting når man er gravid

Det tror jeg du har ret i - fokus ligger et helt andet sted denne gang og tiden flyver bare endnu hurtigere end sidste gang.

Hemojern er ok for mig -stopper ikke maven  Jeg har desværre ikke kunnet dyrke så meget motion som jeg gjorde lige da jeg blev gravid - der løb jeg rigtig meget, men denne graviditet i forhold til den anden har været helt anderledes har været plaget af kvalme i 2½ måned og så er motionen altså ikke på dagsordenen øv.

Men det er super skønt og vi glæder os til at få en lille - søs eller bror nu ser vi hvad der kommer ud ..

Rigtig god fornøjelse til dig

Anmeld

7. juni 2010

Anonym trådstarter

Tanja78 skriver:

Det tror jeg du har ret i - fokus ligger et helt andet sted denne gang og tiden flyver bare endnu hurtigere end sidste gang.

Hemojern er ok for mig -stopper ikke maven  Jeg har desværre ikke kunnet dyrke så meget motion som jeg gjorde lige da jeg blev gravid - der løb jeg rigtig meget, men denne graviditet i forhold til den anden har været helt anderledes har været plaget af kvalme i 2½ måned og så er motionen altså ikke på dagsordenen øv.

Men det er super skønt og vi glæder os til at få en lille - søs eller bror nu ser vi hvad der kommer ud ..

Rigtig god fornøjelse til dig

Jeg gik også i stå med motionen sidst pga kvalme og opkast og så var jeg viiiildt træt. Så den energi jeg havde blev brugt på arbejde - var med til at åbne en børnetøjsbutik på det tidspunkt så havde lange arbejdsdage, puuuuh dét har jeg ikke glemt. Men senere i graviditeten blev det til nogle lange gåture - frivillig tvang for ville bare bevæge mig!

Min mave havde det også fint med de jernpiller jeg fik sidst og eftersom jeg mener det var hemo så tror jeg det blir dem jeg prøver at købe.

Ja utroligt så meget forskel der kan være på 2 graviditeter - Ofte er det fordi det er det modsatte køn..... andre gang ER det bare fordi det jo ikke er den samme graviditet ;)

Anmeld

7. juni 2010

XXSS

Anonym skriver:

Jeg gik også i stå med motionen sidst pga kvalme og opkast og så var jeg viiiildt træt. Så den energi jeg havde blev brugt på arbejde - var med til at åbne en børnetøjsbutik på det tidspunkt så havde lange arbejdsdage, puuuuh dét har jeg ikke glemt. Men senere i graviditeten blev det til nogle lange gåture - frivillig tvang for ville bare bevæge mig!

Min mave havde det også fint med de jernpiller jeg fik sidst og eftersom jeg mener det var hemo så tror jeg det blir dem jeg prøver at købe.

Ja utroligt så meget forskel der kan være på 2 graviditeter - Ofte er det fordi det er det modsatte køn..... andre gang ER det bare fordi det jo ikke er den samme graviditet

hehe ja jeg tror bare at det er to vidt forskellige graviditeter... Alle tror det bliver en pige igen - men nu ser vi - jeg har ingen ide, men det bliver fedt at prøve ikke og vide det...

Og ja den træthed er kommet retur gab, og så midt i eksamenslæsning, godt det nu er overstået og man kan holde "rigtig" barsel...

Anmeld

7. juni 2010

Anonym trådstarter

Tanja78 skriver:

hehe ja jeg tror bare at det er to vidt forskellige graviditeter... Alle tror det bliver en pige igen - men nu ser vi - jeg har ingen ide, men det bliver fedt at prøve ikke og vide det...

Og ja den træthed er kommet retur gab, og så midt i eksamenslæsning, godt det nu er overstået og man kan holde "rigtig" barsel...

Ej hvor flot at I ikke vil vide det denne gang. Jeg syntes selv det var lidt hårdt sidst ikke at vide det, men er nu ret stolt over at jeg kunne modstå fristelsen. Det ER bare en fantastisk oplevelse at vende bunden i vejret på denne lille nyfødte for at tjekke kønnet - åååh jeg synes det (også) er stort.

Er spændt på om jeg kan holde mig i skindet næste gang.... Har det lidt blandet med om jeg vil vide kønnet eller ej. Tror min kæreste siger nej lige som sidst, men nu må vi se ;)

Lyder til du kan holde velfortjent barsel - Skønt for dig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.