Anonym skriver:
Så er vi gået i gang med projekt barn nr 2, weeee. Glæder mig viiiildt meget!!!

Men kan I ikke lige hjælpe mig med at opfriske min hukommelse. Hvad er det man skal huske at tænke over når man er gået i sving med projektet og så under graviditeten?
Det jeg KAN huske er:
- Ingen alkohol
- Ingen cigeretter eller pasiv rygning (bare rolig for der er jeg nok lidt hysterisk....)
- Spise fol/folinsyre fra man planlægger graviditeten - Men hvor længe ska man spise de piller? Hvornår er det man starter på gravitamin?
- Undgå brug af parabener, parfume - Hvad hedde alle de andre skadelige ting??
- Ikke farve hår
- Jern fra uge 20 - Hvilket mærke vil I anbefale?
Kan I anbefale nogle lækre produkter der ikke indeholder alle de skadelige ting?
Håber I vil hjælpe mig
Ufatteligt så hurtigt man glemmer...
Tak tøser
du har faktisk godt styr på sagen...
400ug folsyre fra du planlægger og så kan du roligt fortsætte med at tage dem....
gravitamin eller andre vitaminprodukter til gravide også fra du planlægger.... det der er ved dem er, at der ikke er ret meget A-vitamin i, det anbefales at du (som gravid) ikke får mere end 400ug A-vitamin om dagen nemli
ja parabener, parfume og organiske opløsningsmidler..... hårlak og neglelak samt diverse rengøring og maling er ikke super godt... evt find en hårlak på pumpe i stedet for aerosol...
ellers er svare/astma-allergimærket fint fint...
du kan få diverse plejeserier.... efter sigende skulle DERMA være den eneste serie hvor du slipper helt for alt...
min hud blev følsom under min graviditet, så vi skiftede til neutral eller Änglamark vaskepulver og edike som skyllemiddel....
kaffe, the og cola, skulle ikke være godt grundet koffeinen...
men altså, man bestemmer jo helt selv.... alt med måde;0)