Be om hjælp. tak :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.922 visninger
17 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. juni 2010

Anonym trådstarter

Så er vi gået i gang med projekt barn nr 2, weeee. Glæder mig viiiildt meget!!!

Men kan I ikke lige hjælpe mig med at opfriske min hukommelse. Hvad er det man skal huske at tænke over når man er gået i sving med projektet og så under graviditeten?

Det jeg KAN huske er:

- Ingen alkohol

- Ingen cigeretter eller pasiv rygning (bare rolig for der er jeg nok lidt hysterisk....)

- Spise fol/folinsyre fra man planlægger graviditeten - Men hvor længe ska man spise de piller? Hvornår er det man starter på gravitamin?

- Undgå brug af parabener, parfume - Hvad hedde alle de andre skadelige ting??

- Ikke farve hår

- Jern fra uge 20 - Hvilket mærke vil I anbefale?

Kan I anbefale nogle lækre produkter der ikke indeholder alle de skadelige ting?

Håber I vil hjælpe mig :) Ufatteligt så hurtigt man glemmer...

Tak tøser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

kimfrit

Jeg mener at man allerede skal begynde at tage jern fra uge 12 af, det fik jeg ihvertfald afvide. og der er dem fra matas helt fine!

Anmeld

7. juni 2010

lucas<3

altså min læge sagde at jeg skulle begynde på gravitamin lige med det sammen. man må gerne begynde før man er gravid. jern skulle jeg ta fra uge 10 af..

Anmeld

7. juni 2010

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Men kan I ikke lige hjælpe mig med at opfriske min hukommelse. Hvad er det man skal huske at tænke over når man er gået i sving med projektet og så under graviditeten?

Det jeg KAN huske er:

- Ingen alkohol

- Ingen cigeretter eller pasiv rygning (bare rolig for der er jeg nok lidt hysterisk....)

- Spise fol/folinsyre fra man planlægger graviditeten - Men hvor længe ska man spise de piller? Hvornår er det man starter på gravitamin?

- Ikke farve hår

Kan I anbefale nogle lækre produkter der ikke indeholder alle de skadelige ting?

Håber I vil hjælpe mig Ufatteligt så hurtigt man glemmer...

Tak tøser

du har faktisk godt styr på sagen...

400ug folsyre fra du planlægger og så kan du roligt fortsætte med at tage dem....

gravitamin eller andre vitaminprodukter til gravide også fra du planlægger.... det der er ved dem er, at der ikke er ret meget A-vitamin i, det anbefales at du (som gravid) ikke får mere end 400ug A-vitamin om dagen nemli

ja parabener, parfume og organiske opløsningsmidler..... hårlak og neglelak samt diverse rengøring og maling er ikke super godt...  evt find en hårlak på pumpe i stedet for aerosol...

ellers er svare/astma-allergimærket fint fint...

du kan få diverse plejeserier.... efter sigende skulle DERMA være den eneste serie hvor du slipper helt for alt...

min hud blev følsom under min graviditet, så vi skiftede til neutral eller Änglamark vaskepulver og edike som skyllemiddel....

kaffe, the og cola, skulle ikke være godt grundet koffeinen...

men altså, man bestemmer jo helt selv.... alt med måde;0)

Anmeld

7. juni 2010

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Det jeg KAN huske er:

- Ingen alkohol

- Ikke farve hår

Håber I vil hjælpe mig Ufatteligt så hurtigt man glemmer...

Tak tøser

og i øvrigt!

TILLYKKE! med at i har skudt projektet igang!

Anmeld

7. juni 2010

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

du har faktisk godt styr på sagen...

400ug folsyre fra du planlægger og så kan du roligt fortsætte med at tage dem....

gravitamin eller andre vitaminprodukter til gravide også fra du planlægger.... det der er ved dem er, at der ikke er ret meget A-vitamin i, det anbefales at du (som gravid) ikke får mere end 400ug A-vitamin om dagen nemli

ja parabener, parfume og organiske opløsningsmidler..... hårlak og neglelak samt diverse rengøring og maling er ikke super godt...  evt find en hårlak på pumpe i stedet for aerosol...

ellers er svare/astma-allergimærket fint fint...

du kan få diverse plejeserier.... efter sigende skulle DERMA være den eneste serie hvor du slipper helt for alt...

min hud blev følsom under min graviditet, så vi skiftede til neutral eller Änglamark vaskepulver og edike som skyllemiddel....

kaffe, the og cola, skulle ikke være godt grundet koffeinen...

men altså, man bestemmer jo helt selv.... alt med måde;0)

Tak for svar. Rart at høre at jeg alligevel ikke er helt så glemsom som jeg føler mig. Vil bare gerne være lige så påpasselig under den kommende graviditet som under den første. det er da det mindste man kan gøre for sit barns skyld ;)

Ja neutral-vaskepulvet bruger vi i forvejen så den er i vinkel. Og jeg drikker ikke kaffe. Det er meget sjældent jeg drikker sodavand - Hvis det endelig ska være sværmer jeg for de der økologiske sodavand fra Bornholm.

Synes det er lidt svært det med vitaminer. jeg spiser i forvejen alm. vitaminpiller. Dem kan jeg vel egentlig godt fortsætte med og så supplere op med det jeg ska ha ekstra af!? Ja jeg må nok hellere spørge må apoteket eller i Matas :s

Ja Derma brugte jeg også sidst - Synes det er rigtig gode produkter. Faktisk bruger vi stadig håndsæben. Synes det er meget rart at jeg vasker finger i et ordentligt produkt når man står der og skifter ble mm. på sønnike ;)

Så Änglamark, Neutral og Derma skulle være fornuftige produkter!

Tak for hjælpen søde - Btw; du kender mig, hihi

Anmeld

7. juni 2010

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

og i øvrigt!

TILLYKKE! med at i har skudt projektet igang!

TAK ska du ha - Glæder mig bare SÅ meget. er så spændt på hvordan det hele kommer til at gå. Hvordan graviditeten bliver i forhold til sidst og ikke mindst hvordan vores kommende barn bliver (og hvilket køn)

Uuuuh har helt sommerfulge i maven

Anmeld

7. juni 2010

Anonym trådstarter

kimfrit skriver:

Jeg mener at man allerede skal begynde at tage jern fra uge 12 af, det fik jeg ihvertfald afvide. og der er dem fra matas helt fine!

Nå, allerede fra uge 12? kan være jeg husker forkert så ;)

Når du siger Matas mener du så deres eget mærke (striberne?)

Anmeld

7. juni 2010

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Tak for svar. Rart at høre at jeg alligevel ikke er helt så glemsom som jeg føler mig. Vil bare gerne være lige så påpasselig under den kommende graviditet som under den første. det er da det mindste man kan gøre for sit barns skyld

Ja neutral-vaskepulvet bruger vi i forvejen så den er i vinkel. Og jeg drikker ikke kaffe. Det er meget sjældent jeg drikker sodavand - Hvis det endelig ska være sværmer jeg for de der økologiske sodavand fra Bornholm.

Synes det er lidt svært det med vitaminer. jeg spiser i forvejen alm. vitaminpiller. Dem kan jeg vel egentlig godt fortsætte med og så supplere op med det jeg ska ha ekstra af!? Ja jeg må nok hellere spørge må apoteket eller i Matas :s

Ja Derma brugte jeg også sidst - Synes det er rigtig gode produkter. Faktisk bruger vi stadig håndsæben. Synes det er meget rart at jeg vasker finger i et ordentligt produkt når man står der og skifter ble mm. på sønnike

Så Änglamark, Neutral og Derma skulle være fornuftige produkter!

Tak for hjælpen søde - Btw; du kender mig, hihi

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih hvor bliver jeg nysgerrig nu!

så ved du også at jeg selv gik alt for meget op i disse ting da jeg var gravid!!!

mht almindelige vitaminer, så tag et kig på beholderen mht. hvor meget A-vitamin der er i;0) du skal helst have maks 400ug, men det gælder jo først når du kan være gravid... ;0)

derudover drikker jeg ikke nok mælk eller spiser nok fisk... så jeg tog gravikalk, og så gravidjern fra uge 12.... og fiskeolie piller...

mht fiskeolie kan det betale sig at købe noget kvalitet... elers risikerer man at det er harskt...

Anmeld

7. juni 2010

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Nå, allerede fra uge 12? kan være jeg husker forkert så

Når du siger Matas mener du så deres eget mærke (striberne?)

anbefalingerne blev ændret da jeg var i uge 20;0)

desuden anbefaler de nu at barnet får D-dråber fra det er 14 dage til det er 2 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.