stakkels buk.. lidt lang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

924 visninger
11 svar
0 synes godt om
7. juni 2010

lucas<3

kæresten og jeg var på vej i seng dachris hørte en skud lidt over 9 vi syns det var underligt at de skød så sendt mente vi så vi ville ned og se om vi kunne finde ham der skød. vi kom der ned og kiggede og finder så en jæger der går over på vores nabos skæl.  ( en ældre mand der er imod jæger) chris går over til ham men han bakker tlbage han ville åbenbart ikke snakke med os mens chris går op til ham går jeg op og se om vores nabo er vågen for så skulle han vise os hvor skællet er.. vi kommer ud og chris kommer sammen med ham jægeren, vi snakker lidt og han siger han ramte den i bagbenet og den løber rundt der nede et sted, flot tænkte jeg du er fanme en idiot. han spørg om jens har nummeret til en der har en hund så de kan finde den. de ringer og mens vi venter siger jægeren at han har gråstær og ikk ser så godt og han har sådan et sigte på så man ser bedre. jeg ringer til min morfar fordi han ved mere om sådan noget og fordi han har jagten der nede. ham med hunden kommer, og hans hund er blevet påkørt og den kan ikke finde den. flot. så ringer de til en til klokken er nu halv 11 og den er stadig ikke fundet.  min morfar og mormor kommer ove. han med hundene kommer så og de står og snakker om hvad de skal gøre. fint den skal bare findes tænkte jeg jægeren står og snakker om hvordan han ramte den og han havde fundet noget fra benet han ramte. de går ned for og lede efter den de begyndet hurtigt og blive mørkt og jægeren siger så, hvis de ikke finder den i dag finder vi den nok i morgen. jeg siger så til ham  at den skal fanme ikke ligge der nede skudt i benet. men klokken bliver 23.50 og de kommer op med den, kommer så til og sige den er godt nok ikke særlig stor, jægeren siger så jo den er fin han skynder sig og stære halsen over på den og tager hovdet morfar får så kødet. vores nabo siger det er første og sidste gang der bliver skudt på det her tidspunkt, jægeren siger så syns du det jens.

havde bare gået hele aften og tænkte, skulle vi ha haft ringen til politiet.

ville ikke rigtig noget med inlæget ville bare ha det ud a mig. har det helt dårligt over det..

tark fordi i læste med..

ha en go` dag alle sammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

Ni-ko-li-ne

luppe-laban skriver:

kæresten og jeg var på vej i seng dachris hørte en skud lidt over 9 vi syns det var underligt at de skød så sendt mente vi så vi ville ned og se om vi kunne finde ham der skød. vi kom der ned og kiggede og finder så en jæger der går over på vores nabos skæl.  ( en ældre mand der er imod jæger) chris går over til ham men han bakker tlbage han ville åbenbart ikke snakke med os mens chris går op til ham går jeg op og se om vores nabo er vågen for så skulle han vise os hvor skællet er.. vi kommer ud og chris kommer sammen med ham jægeren, vi snakker lidt og han siger han ramte den i bagbenet og den løber rundt der nede et sted, flot tænkte jeg du er fanme en idiot. han spørg om jens har nummeret til en der har en hund så de kan finde den. de ringer og mens vi venter siger jægeren at han har gråstær og ikk ser så godt og han har sådan et sigte på så man ser bedre. jeg ringer til min morfar fordi han ved mere om sådan noget og fordi han har jagten der nede. ham med hunden kommer, og hans hund er blevet påkørt og den kan ikke finde den. flot. så ringer de til en til klokken er nu halv 11 og den er stadig ikke fundet.  min morfar og mormor kommer ove. han med hundene kommer så og de står og snakker om hvad de skal gøre. fint den skal bare findes tænkte jeg jægeren står og snakker om hvordan han ramte den og han havde fundet noget fra benet han ramte. de går ned for og lede efter den de begyndet hurtigt og blive mørkt og jægeren siger så, hvis de ikke finder den i dag finder vi den nok i morgen. jeg siger så til ham  at den skal fanme ikke ligge der nede skudt i benet. men klokken bliver 23.50 og de kommer op med den, kommer så til og sige den er godt nok ikke særlig stor, jægeren siger så jo den er fin han skynder sig og stære halsen over på den og tager hovdet morfar får så kødet. vores nabo siger det er første og sidste gang der bliver skudt på det her tidspunkt, jægeren siger så syns du det jens.

havde bare gået hele aften og tænkte, skulle vi ha haft ringen til politiet.

ville ikke rigtig noget med inlæget ville bare ha det ud a mig. har det helt dårligt over det..

tark fordi i læste med..

ha en go` dag alle sammen

ejs! jeg skal lige forstå det korrekt....

er der en jæger der har skudt en buk et sted hvor han ikke måtte?

Anmeld

7. juni 2010

lucas<3

han skyd den på min nabos grund

Anmeld

7. juni 2010

Sulajma

Undskyld, men du skriver meget meget utydeligt og ukorrekt. Prøv med lidt kommaer og store gogstaver indimellem.

Men ja, det er synd for bukken, men tænk på at det er godt, den blev fundet. Det sker rigtig rigtig tit, at jægeren må ringe til én med en hund, så de kan finde den igen.

Anmeld

7. juni 2010

lucas<3

Sulajma skriver:

Undskyld, men du skriver meget meget utydeligt og ukorrekt. Prøv med lidt kommaer og store gogstaver indimellem.

Men ja, det er synd for bukken, men tænk på at det er godt, den blev fundet. Det sker rigtig rigtig tit, at jægeren må ringe til én med en hund, så de kan finde den igen.

ja undskyld mit komma dur ikk ret godt  så skal trygge hårdt så det har jeg nok ikke gjordt hver gang.

Anmeld

7. juni 2010

Ni-ko-li-ne

luppe-laban skriver:

han skyd den på min nabos grund

sådan en klap hat!

stakkels buk!

Anmeld

7. juni 2010

DK

Det er bare så ærgerligt at nogle jægere ikke kan styre sig!

Jeg er ellers pro-jagt, og jeg har kun oplevet meget "proffesionelle" tilgangsvinkler fra de jægere jeg har kendt. Ex. ikke skyde efter solnedgang, kun skyde når man er SIKKER på at ramme, og kun skyde det man må!

Jeg VED at der er et nummer/en mand man kan ringe til hvis man har haft et fejl-skud. Det er vist nogen fra den der nationale jæger-forening eller noget i den dur. De sender en mand ud med en hund der er proffesionel søger. Det er vist RET dyrt (2-3ooo kr) men det er der jo ikke noget at gøre ved. Det er jo klaphatten der ikke rammer godt nok der skal betale! Man er jo efter loven forpligtet til ikke at holde op med at lede før dyret er fundet!

Det lyder meget mærkeligt at den gamle jæger må have jagttegn når han har grå-stær!! Jeg synes i skulle have ringet til politiet, eller om ikke andet fået hans navn, og så skrevet til Skov og naturstyrelsen, så de kunne have slettet hans jagttegn eller givet ham en slette-advarsel!

Knus Ditte

Anmeld

7. juni 2010

oo

jeg synes også det lyder underligt at han har jagttegn når han har grå stær! hmmm  og at han skyder så sent, så er der jo dobbelt op på dårligt syn!

desuden så koster sådan en buk jo kassen at skyde, man kan ikke bare skyde dyr og så vandre hjem med dem, dem der ejer skoven skal have en ret stor sum for sådan et dyr! og ja, så må man absolut ikke skyde på andres grund!!

vi bor selv i skoven hvor godsejeren (som vi bor til leje hos) har jægere til at gå her om foråret og efteråret, så vi har læst en hel hel masse om jagtreglerne og priser og ikke mindst om hvad man må skyde hvornår

ved du hvem der ejer den skov/det område I bor i?

Anmeld

7. juni 2010

oo

jeg har lige talt med Søren om din historie og vi er ret enige om, at det MÅ være en krybskytte og at I skal have fat i politiet.

for det første må man ikke jage efter solnedgang, det er ulovligt. han må ikke jage på andres grund (dog må han muligvis gerne forfølge et såret dyr ind på andres grund). man må slet ikke jage uden hund, det er også ulovligt. og så ved jeg ikke om I kunne se om han skød med riffel eller haglgevær, men det er KUN bukkejagt med riffel der er lovlig lige nu (altså her om foråret).

han må jo kende din morfar, siden han siger hans navn der til sidst, så hvis I ringer til polititet, så må din morfar kunne fortælle mere om hvem jægeren er. og hvis han samtidig går rundt med grå stær, så er det jo med fare for liv og lemmer at have ham rendene rundt med jagttegn!

der har spøjst nok lige været en anden situation igår aftes i Århus med nogle unge krybskytter der også sårede en buk, som de var ude og lede efter

men i hvert fald - ring til polititet

Anmeld

7. juni 2010

sbs78

Altså nu ved jeg ikke hvor i landet i bor, men der er forskelige jagttider i hele landet. Solen går jo ikke ned på samme tid i hele danmark. Men her hvor jeg bor måtte vi skyde til omkring kl 21.55

Så hvis i har hørt skud lidt over 21 er det helt okay. Og en schweisshunde fører koster IKKE 2000-3000kr at få ud de skal kun havede bækket deres udgifter.

Jeg har selv skudt en buk, og måtte havde fat i en schweisshund til at finde den. Da jeg skød den løb den ind på anden mands mark, og der MÅ jeg ikke søge efter den. Kun schweisshunde manden. Den mand som ejer den jord som dyret falde på, har også ret til dyret. Det er aldrig særligt sjovt, ikke at kunne finde det dyr man har skudt, men det sker nogle gange at man kommer til at lave et "dårligt" skyd, men der er mange ting der spiller ind.

Selvfølgelig skal man da være sikker på at kunne ramme inden man skyder. At manden har gråstær, er der jo taget højde før, i det har har et bedre sigte på sin riffet.

Selvfølgelig må man ikke lave lort, når man går på jagt. Det er jo mordvåben vi går rundt med.

Sidsel 36+1 og er Jæger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.