Altså nu ved jeg ikke hvor i landet i bor, men der er forskelige jagttider i hele landet. Solen går jo ikke ned på samme tid i hele danmark. Men her hvor jeg bor måtte vi skyde til omkring kl 21.55
Så hvis i har hørt skud lidt over 21 er det helt okay. Og en schweisshunde fører koster IKKE 2000-3000kr at få ud de skal kun havede bækket deres udgifter.
Jeg har selv skudt en buk, og måtte havde fat i en schweisshund til at finde den. Da jeg skød den løb den ind på anden mands mark, og der MÅ jeg ikke søge efter den. Kun schweisshunde manden. Den mand som ejer den jord som dyret falde på, har også ret til dyret. Det er aldrig særligt sjovt, ikke at kunne finde det dyr man har skudt, men det sker nogle gange at man kommer til at lave et "dårligt" skyd, men der er mange ting der spiller ind.
Selvfølgelig skal man da være sikker på at kunne ramme inden man skyder. At manden har gråstær, er der jo taget højde før, i det har har et bedre sigte på sin riffet.
Selvfølgelig må man ikke lave lort, når man går på jagt. Det er jo mordvåben vi går rundt med.
Sidsel 36+1 og er Jæger
Anmeld