Nogen der har en tøse hund??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

980 visninger
12 svar
0 synes godt om
5. juni 2010

ChatH

hej alle, ved ikke lige om dette er forummet, men har brug for lidt hjælp. vi har altid hos mine forældre haft hund og det har altid været en han hund så det har vi helt tjek på, men nu har vi været på udkig efter en hund og har kigget efter en labrador han, men nu er vi så blevet tilbudt en hun hund gratis! men jeg har slet ikke tjek på løbe tid og sind og sådan noget hos en hun hund. Nogen der kan hjælpe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2010

anna-jonas

Næææææ...............men jeg ville klart vælge en hun-hund fremfor en han. Kan ikke helt forklare hvorfor..............

Anmeld

5. juni 2010

ChatH

Anna-jonas skriver:

Næææææ...............men jeg ville klart vælge en hun-hund fremfor en han. Kan ikke helt forklare hvorfor..............

He He..

Jeg tænker bare løbe tid og sådan noget- synes måske ikke jeg orker blod over det hele og hvor lang tid varer det og sådan? hmm men tror også faktisk at deres sind er mere roligt end end han..

Anmeld

5. juni 2010

msax

Jeg har en tøsehund... Men vi fik hende sterriliseret før hun kom i løbetid (hun skulle passes i forbindelse med at vi skulle på ferie et sted hvor der var en hanhund - og det var lige deromkring hun vist skulle have været "sprunget ud").

Så hvis ikke har planer om at skulle lave hvalpe, vil jeg da anbefale jer at sige ja-tak og så bruge pengene på en "klipning" ved æggestokkene.

SMIL Mette 31+2

Anmeld

5. juni 2010

JustAnotherName

Jeg kender også kun til han-hunde.
Hvor ulempen ved en hun-hund er at de kommer i løbetid og bløder, så er ulempen ved han-hunde, at de (kan) blive små-bimmelim i dén periode, hvor hun-hundene "dufter".... Og så er vores en GRIS med hans sjat-pisseri. Det er så klamt, når han sjattisser, og kommer til at lugte af urin 

Så selvom det er træls med en menstruerende hund, så tror jeg der er andre ulemper ved han-hunde, som kan veje ligeså tungt.

Jeg kan ikke huske hvornår og hvor længe løbetiden varer.
Men jeg mener kun det er nogle uger een gang om året - eller sådan noget.

Kan man ikke søge om viden om hun-hunde på nettet mon?

Krammer herfra 

Anmeld

5. juni 2010

Dictes mor

Jeg har også en rigtig tæve, og jeg fik ligesom Mette også hende steriliseret før hun kom i løbetid første gang, så har aldrig haft problemer med det. Med hensyn til sind, så er tæver ofte lidt mere rolige (især de steriliserede) og holder sig tæt på sin ejer, de har ikke så stor tendens til at løbe væk. Men generelt er der altså ikke den store forskel

Anmeld

5. juni 2010

ChatH

msax skriver:

Jeg har en tøsehund... Men vi fik hende sterriliseret før hun kom i løbetid (hun skulle passes i forbindelse med at vi skulle på ferie et sted hvor der var en hanhund - og det var lige deromkring hun vist skulle have været "sprunget ud").

Så hvis ikke har planer om at skulle lave hvalpe, vil jeg da anbefale jer at sige ja-tak og så bruge pengene på en "klipning" ved æggestokkene.

SMIL Mette 31+2

Tak for svar okay men er det ikke monster dyrt at få dem stereliseret?? eller er jeg helt galt på den?

Anmeld

5. juni 2010

ChatH

JustAnotherName skriver:

Jeg kender også kun til han-hunde.
Hvor ulempen ved en hun-hund er at de kommer i løbetid og bløder, så er ulempen ved han-hunde, at de (kan) blive små-bimmelim i dén periode, hvor hun-hundene "dufter".... Og så er vores en GRIS med hans sjat-pisseri. Det er så klamt, når han sjattisser, og kommer til at lugte af urin 

Så selvom det er træls med en menstruerende hund, så tror jeg der er andre ulemper ved han-hunde, som kan veje ligeså tungt.

Jeg kan ikke huske hvornår og hvor længe løbetiden varer.
Men jeg mener kun det er nogle uger een gang om året - eller sådan noget.

Kan man ikke søge om viden om hun-hunde på nettet mon?

Krammer herfra 

tak for svar søde.. Uha ja kender alt for godt til det der sjat tisseri det har mine forældres også altid gjort!! og ja det er bare ulækkert!!!

Og tænker nemlig også at der er fordele og ulemper ved begge køn, så måske vi bare skulle tage chancen. hun er nemlig bare super skøn, men hun er 13 måneder så hun er lidt stor men derfor er hun stadig dejlig

Anmeld

5. juni 2010

ChatH

Majastina skriver:

Jeg har også en rigtig tæve, og jeg fik ligesom Mette også hende steriliseret før hun kom i løbetid første gang, så har aldrig haft problemer med det. Med hensyn til sind, så er tæver ofte lidt mere rolige (især de steriliserede) og holder sig tæt på sin ejer, de har ikke så stor tendens til at løbe væk. Men generelt er der altså ikke den store forskel

tak for svar, det lyder jo rigtig godt, måske vi bare skulle tage ud og se hende hun er godt nok 13 måneder så hun er jo ikke baby hvalp mere.

Anmeld

5. juni 2010

Dictes mor

Chatarina skriver:

tak for svar, det lyder jo rigtig godt, måske vi bare skulle tage ud og se hende hun er godt nok 13 måneder så hun er jo ikke baby hvalp mere.

Nå det var jo en noget større størrelse, må man spørge, hvorfor de vil af med hende? Jeg bliver altid lidt mistænkelig, når folk vil af med deres hunde i den alder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.