Nogle der har fået fjernet en visdomstand, Hjælp...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2010

Marco2

Har fået hevet to ud i overmunden og det var ligesom at få smuttet en mandel. Det tog ikke engang 2 minutter så var den ude. Det blødte lidt bagefter, men kun ganske kort. Jeg fik lidt smertestillende til bagefter men det var ikke nødvendigt at tage. Og jeg kunne spise alm. mad lige bagefter, men holdt det i den modsatte side af munden. Så for mig har det ikke været slemt overhovedet at få dem hevet ud.

Så jeg håber det også går godt for dig.

AG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2010

XXSS

Silvermist skriver:

Hej

Jeg sidder her og gør mig de værste tanker, fordi at jeg skal til tandlægen i dag og få fjernet en visdomstand  Ja, jeg er en rigtig bangebuks

Hvor ondt gør det? Og i hvor lang tid plejer det at gøre ondt efter at visdomstanden er blevet fjernet?

Nu har jeg planlagt en dag sammen med vores ældste datter, Isabella, på søndag, hvor det kun bliver hende, mor og far. Altså en dag, som er hendes dag. Bliver jeg ikke okay på dette tidspunkt, plejer smerten ikke at være gået over 2 dage efter?

Wow, jeg er pyldret. Synes at det er synd for mig Haha 

Jeg fik opereret min ud og fik bedøvelse og jeg har haft tandlægeskræk grundet et andet tilfælde hos min gamle tandlæge, men blev bare så positivt overrasket det gjorde slet ikke ondt - så jeg nærmest takkede min nye tandlæge for den gode oplevelse og det havde jeg aldrig troet jeg kom til  Men ingen smerter.

Anmeld

4. juni 2010

Silvermist1

Endnu engang, mange tak for alle svarene. Jeg overlevede og jeg har slet ikke ondt, men tager også smertestillende.

Det gik rigtig godt hos tandlægen. Jeg fortalte ham med det samme, at jeg var en smule bange og han var så dygt, forstående og proffessionel. Han fortalte mig under hele forløbet hvad der ville ske, hvorfor han gjorde sådan og sådan osv. Det var beroligende. Jeg er enig med mange af jer andre, det dér med bedøvelsen var egentlig værst. Meget ubehageligt og gjorde ret ondt. Efter det, mærkede jeg intet, undtagen at han ruskede i min tand. Tanden var forholdsvis nem at få ud, så det var skønt.

Dejligt at det er overstået

Anmeld

6. juni 2010

Majeha

Øv, jeg skal til tandlægen på onsdag og finde ud af hvornår jeg skal ind på specialklinikken og opereres. Skal have opereret alle 4 ud, da de ikke kan bryde frem, så de ligger oven på kindtænderne og trykker på deres rødder, og ender med at ødelægge dem. Jeg er ikke nervøs for bedøvelse og smerte, men til gengæld kan regninge få mig til at græde snot i timer  2.500,- PR TAND!!! Og så bedøvelse oveni. puha..

Anmeld

7. juni 2010

Silvermist1

Øv, jeg skal til tandlægen på onsdag og finde ud af hvornår jeg skal ind på specialklinikken og opereres. Skal have opereret alle 4 ud, da de ikke kan bryde frem, så de ligger oven på kindtænderne og trykker på deres rødder, og ender med at ødelægge dem. Jeg er ikke nervøs for bedøvelse og smerte, men til gengæld kan regninge få mig til at græde snot i timer  2.500,- PR TAND!!! Og så bedøvelse oveni. puha..

Puha, ja det er en regning til at græde over. Føler med dig, det er sgu mange penge

Anmeld

8. juni 2010

Pena

Puha jeg får det helt skidt når jeg tænker tilbage på mine visdomstænder.

Skulle have alle fire ud. To i den ene side og tre uger senere de andre to.

Dem i overmunden gik hurtigt, men tanden smuttede ud af tangen, så han tabte den ned i halsen på mig, så jeg var lige ved at kaste op samtidig med at der fossede blod ud i munden. Puha. Mine undertænder var virkelig slemt. De skulle skæres i småstykker, og så skulle stumperne hives ud. Han hev og sled så hårdt, at mine mundvige sprækkede. Og det tog bare lang tid.

Som om det ikke var nok, gik der betændelse i lortet begge omgange, så jeg skulle sprøjte noget stads ned i hullerne som bare smagte at megabæ.

Det eneste positive er at jeg var på kontanthjælp, og fik det derfor betalt. Men det manglede da også bare efter ca halvanden måned i helvede

Tænkte at jeg godt kunne komme med denne skrækhistorie, nu hvor hun har været afsted. Hi Hi

Anmeld

8. juni 2010

Silvermist1

Søddepødde skriver:

Puha jeg får det helt skidt når jeg tænker tilbage på mine visdomstænder.

Skulle have alle fire ud. To i den ene side og tre uger senere de andre to.

Dem i overmunden gik hurtigt, men tanden smuttede ud af tangen, så han tabte den ned i halsen på mig, så jeg var lige ved at kaste op samtidig med at der fossede blod ud i munden. Puha. Mine undertænder var virkelig slemt. De skulle skæres i småstykker, og så skulle stumperne hives ud. Han hev og sled så hårdt, at mine mundvige sprækkede. Og det tog bare lang tid.

Som om det ikke var nok, gik der betændelse i lortet begge omgange, så jeg skulle sprøjte noget stads ned i hullerne som bare smagte at megabæ.

Det eneste positive er at jeg var på kontanthjælp, og fik det derfor betalt. Men det manglede da også bare efter ca halvanden måned i helvede

Tænkte at jeg godt kunne komme med denne skrækhistorie, nu hvor hun har været afsted. Hi Hi

Puha, ej sikke en frygtelig oplevelse... 1000 1000 tak for at skrive den, efter at jeg har fået min fjernet  Nu føler jeg mig enorm taknemmelig, hos mig gik det heldigvis uforventet nemt

Føler så med dig, sikke dog en oplevelse med de visdomstænder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.