Føler med dig - Det er absolut ikke det sjoveste at få fjernet en visdomstand :(
Jeg har fået fjernet en og jeg var som dig også meget bange inden. Jeg syntes nu at bedøvelsen var det værste, men nogen steder har de nu fået en nyere metode at bedøve på. Ikke blot med en håndholdt sprøjte, men hvor de bruger næsten sådan en maskine der stille og roligt sprøjter bedøvelsen ind. Sådan en maskine prøvede jeg sidst jeg skulle ha lavet et hul hos tandlægen og det var noget mere smertefrit end på den anden måde - Ved ikke hvad de tandlæge har af udstyr?
Selve det at få tanden rykket ud var ikke helt så behageligt, men det gjorde ikke ondt for bedøvelsen virkede ret godt. Dog ruskede han meget i mit hovedet fordi han prøvede at rokke tanden fri. Ret ubehageligt, men uden direkte smerter.
Der er meget forskel på hvordan og hvor ubehageligt det er at få en tand ud. Nogen ska jo ha den opereret ud, mens andre faktisk ikke rigtig mærker noget...
Håber virkelig for dig at det er hurtigt overstået. Husk at tænk på at din tandlæge ved bedst og har styr på situationen. Tag og fortæl din tandlæge at du er bange for det. Jeg synes i hvertfald det hjælper at snakke om det for så blir man måske lige beroliget lidt og får en par gode råd.
Jeg husker ikke lige hvor mange dage efter jeg havde ondt, men måske et par smertestillende piller kan hjælpe dig hvis du er påvirket meget af det søndag også.
Mange tanker herfra.
Anmeld