Nogle der har fået fjernet en visdomstand, Hjælp...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.273 visninger
16 svar
0 synes godt om
4. juni 2010

Silvermist1

Hej

Jeg sidder her og gør mig de værste tanker, fordi at jeg skal til tandlægen i dag og få fjernet en visdomstand  Ja, jeg er en rigtig bangebuks

Hvor ondt gør det? Og i hvor lang tid plejer det at gøre ondt efter at visdomstanden er blevet fjernet?

Nu har jeg planlagt en dag sammen med vores ældste datter, Isabella, på søndag, hvor det kun bliver hende, mor og far. Altså en dag, som er hendes dag. Bliver jeg ikke okay på dette tidspunkt, plejer smerten ikke at være gået over 2 dage efter?

Wow, jeg er pyldret. Synes at det er synd for mig Haha 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2010

Becks

Silvermist skriver:

Hej

Jeg sidder her og gør mig de værste tanker, fordi at jeg skal til tandlægen i dag og få fjernet en visdomstand  Ja, jeg er en rigtig bangebuks

Hvor ondt gør det? Og i hvor lang tid plejer det at gøre ondt efter at visdomstanden er blevet fjernet?

Nu har jeg planlagt en dag sammen med vores ældste datter, Isabella, på søndag, hvor det kun bliver hende, mor og far. Altså en dag, som er hendes dag. Bliver jeg ikke okay på dette tidspunkt, plejer smerten ikke at være gået over 2 dage efter?

Wow, jeg er pyldret. Synes at det er synd for mig Haha 

Det kommer an på om du skal have den hevet ud, eller opereret ud..

Jeg har prøvet begge dele, og med min store tandlægeskræk, synes jeg faktisk ikke det var så slemt at få den hevet ud.. Du bliver bedøvet, og så går de igang med at trække den ud, det gør ikke ondt, men føles ubehageligt.. Jeg måtte kun spise flydende resten af dagen og ikke varmt..

Når bedøvelsen ikke virker mere, så kan det godt gøre ondt, men det er forskelligt fra person til person. Jeg fik ihvertfald smertestillende med hjem.. Samtidig er det også forskelligt fra person til person, hvor længe man havde ondt, mener jeg var øm i et par dage.

God "bedring" og god hyggedag med din datter..

Anmeld

4. juni 2010

tb

jeg har fået fjernet begge i undermunden.. de blev opereret ud på sygehuset (da jeg ikke havde plads til dem og de kun lige kunne komme op med et hjørne), så ved desværre ikke hvor 'ondt' det gør ved tandlægen.. men man kan jo heldigvis tage lidt imod smerterne  mit var i hvert fald til at holde ud efter de første par dage..

kh tina

Anmeld

4. juni 2010

Vinker

Føler med dig - Det er absolut ikke det sjoveste at få fjernet en visdomstand :(

Jeg har fået fjernet en og jeg var som dig også meget bange inden. Jeg syntes nu at bedøvelsen var det værste, men nogen steder har de nu fået en nyere metode at bedøve på. Ikke blot med en håndholdt sprøjte, men hvor de bruger næsten sådan en maskine der stille og roligt sprøjter bedøvelsen ind. Sådan en maskine prøvede jeg sidst jeg skulle ha lavet et hul hos tandlægen og det var noget mere smertefrit end på den anden måde - Ved ikke hvad de tandlæge har af udstyr?

Selve det at få tanden rykket ud var ikke helt så behageligt, men det gjorde ikke ondt for bedøvelsen virkede ret godt. Dog ruskede han meget i mit hovedet fordi han prøvede at rokke tanden fri. Ret ubehageligt, men uden direkte smerter.

Der er meget forskel på hvordan og hvor ubehageligt det er at få en tand ud. Nogen ska jo ha den opereret ud, mens andre faktisk ikke rigtig mærker noget...

Håber virkelig for dig at det er hurtigt overstået. Husk at tænk på at din tandlæge ved bedst og har styr på situationen. Tag og fortæl din tandlæge at du er bange for det. Jeg synes i hvertfald det hjælper at snakke om det for så blir man måske lige beroliget lidt og får en par gode råd.

Jeg husker ikke lige hvor mange dage efter jeg havde ondt, men måske et par smertestillende piller kan hjælpe dig hvis du er påvirket meget af det søndag også.

Mange tanker herfra.

Anmeld

4. juni 2010

BinaMor

enig med overstående. har prøvet begge dele. heven ud er IKKE slemt. jeg sys bedøvelsen er værre..

operation kan gøre avs i lang tid....

det mest trælse er at man må ikke æde en dyt.. udover yougurt... og så har man pludselig lyst til maaaaange ting.. og så får man ondt af sig selv. hehehh..

Anmeld

4. juni 2010

saxa

Jeg har fået fjernet 2 visdomstænder (og snart den 3.) Og det er ikke så slemt.. Jeg frygtede det sådan da jeg skulle have fjernet den 2. da den sad i overmunden, og min svigerfar havde sat kuller i hovedet på mig, om hvordan det bare føltes som om de trak øjnene med ud Meeeen det var heldigvis bare gas.. Hehe.. Men det gør ikke ondt at få den fjernet - det gør først ondt når bedøvelsen ikke virker.. Men du skulle helt sikkert være tip top på søndag - og også gerne i morgen.. Her gjorde det kun ondt nogle timer efter, så var det ovre..

Anmeld

4. juni 2010

Hansen97

Har fået fjernet 4 stk.. hevet ud..

Og jeg vil sige at det er mere ubehageligt når de står og rykker med dit hovede for at få den ud i forhold til smerterne bagefter.. for dem havde jeg ikke mange af...'

De første par dage når man synker og spiser da kan det godt gøre lidt ondt.. men ellers har jeg ingen smerter haft...

Anmeld

4. juni 2010

saxa

gabriellasmor skriver:

enig med overstående. har prøvet begge dele. heven ud er IKKE slemt. jeg sys bedøvelsen er værre..

operation kan gøre avs i lang tid....

det mest trælse er at man må ikke æde en dyt.. udover yougurt... og så har man pludselig lyst til maaaaange ting.. og så får man ondt af sig selv. hehehh..

Og hvorfor er det lige man ALTID får lyst til alt muligt når man ikke må få det?? Sq da underligt.. Hehe..

Anmeld

4. juni 2010

Lise

Har fået hevet en ud i undermunden og en i overmunden.. erindrer ikke at det gjorde ondt bagefter, men jeg var også godt bedøvet  Husker det slet ikke som noget slemt...

Anmeld

4. juni 2010

Silvermist1

Mange tak for alle svarane, det betyder rigtig meget for mig

Ja, ærlig talt er jeg enorm bange, sidder her og har ondt af mig selv  Men selvfølgelig overlever jeg...

Min visdomstand bliver hevet ud. Håber at de bruger den metode, som en mindre smertefuld, når de bedøver mig.

Ej, nu glæder jeg mig bare til at det er overstået. Jeg er glad for at min kære mand er hjemme i weekenden. Og så satser jeg på at være frisk til en kæmpe hyggedag sammen med Isabella på søndag, hvor hun kan nyde sin nye cykel som hun bliver overrasket med.

Endnu engang, mange tak for svarene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.