Hvordan er det nu lige med solbadning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.497 visninger
21 svar
0 synes godt om
4. juni 2010

Risen

Hvordan er det nu lige med solbadning når man er flodhest på det højeste.. Er nu i uge 37 og vil gerne nyde vejret og smække mig ud på en strandstol og svede lidt .. Men skal jeg tage noget over maven?, Hvad med strækmærker og sol?.. Nogle erfaringer?.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2010

patella

Vi var på Kreta da jeg var ca. 22 uger henne, og scanningsdamen sagde til mig, at jeg skulle helst dække maven til og bare generelt sørge for at jeg ikke blev for overophedet. bare 2 grader ekstra i maven er en del for den lille, men der skal selvfølgelig noget til at den stiger så meget. Men pas bare på mavsen og bliv ikke selv for varm!

Anmeld

4. juni 2010

MM1987

Hmm, nu har jeg jo ikke så meget erfaring, men mener at have hørt at man er ekstra sart når man er gravid, og derfor er der større risiko for pigment skader på huden - men det er der sikker nogen der kan be- eller afkræfte

Hvor er det vildt du er 37 uger henne, jeg synes det går stærkt (det synes du sikker ikke)

Bliver spændende snart at se lille Clara...

Anmeld

4. juni 2010

Risen

patella skriver:

Vi var på Kreta da jeg var ca. 22 uger henne, og scanningsdamen sagde til mig, at jeg skulle helst dække maven til og bare generelt sørge for at jeg ikke blev for overophedet. bare 2 grader ekstra i maven er en del for den lille, men der skal selvfølgelig noget til at den stiger så meget. Men pas bare på mavsen og bliv ikke selv for varm!

Hmm.. Det lyder bare lidt svært.. Hvordan ved man at det er for varmt for den lille?.. Når man selv har det varmt? .. Ej undskyld, men er lidt af en padehat til sådanne ting.. Hørte noget om at hvis baby selv begynder at blive urolig inde i maven skulle man stoppe.. Altså at den giver tegn ?

Anmeld

4. juni 2010

Risen

Mia Maia skriver:

Hmm, nu har jeg jo ikke så meget erfaring, men mener at have hørt at man er ekstra sart når man er gravid, og derfor er der større risiko for pigment skader på huden - men det er der sikker nogen der kan be- eller afkræfte

Hvor er det vildt du er 37 uger henne, jeg synes det går stærkt (det synes du sikker ikke)

Bliver spændende snart at se lille Clara...

Ja det har jeg også hørt.. Men tænker at det måske er meget godt at få noget sol på strækmærkerne? Lidt ligesom en bums - Mums , men den bliver altså mindre af sol.. 

Giver dig helt ret smukke! Det er gået SÅ sindssygt stærkt når jeg ser tilbage.. Så mærkeligt at jeg snart kan ligge og sove på maven igen og ikke have dumme uforklarlige smerter

Anmeld

4. juni 2010

DK

Risen skriver:

Ja det har jeg også hørt.. Men tænker at det måske er meget godt at få noget sol på strækmærkerne? Lidt ligesom en bums - Mums , men den bliver altså mindre af sol.. 

Giver dig helt ret smukke! Det er gået SÅ sindssygt stærkt når jeg ser tilbage.. Så mærkeligt at jeg snart kan ligge og sove på maven igen og ikke have dumme uforklarlige smerter

Nej det tror jeg altså ikke. Ar må ikke få sol i et helt ÅR efter at de er kommet. Min datter får faktor 50 på et lille ar på kinden hver dag. Hvis de i børnehaven glemmer at give hende solcreme på til frokost, så er arret helt RØDT om aftenen. Det har meget sværere ved at hele når det får solens stråler!

Strækmærker er jo bristninger i huden, så jeg er helt sikker på at de ikke har godt af at få sol. Jeg mener det er fordi at for at huden kan trække sig sammen om arret/strækmærket så må det ikke have fået sol så det er blevet sådan "hærdet".

Så på med høj factor eller et klæde over mærkerne!

Anmeld

4. juni 2010

MM1987

Risen skriver:

Ja, endnu en grund til at jeg skal ud i solen - DUMME hormoner...

Ha-ha sove...den var god

Ej det kan jeg godt forstå, den er jo ikke lige frem handy den finde mave...

Anmeld

4. juni 2010

Risen

DK skriver:

Nej det tror jeg altså ikke. Ar må ikke få sol i et helt ÅR efter at de er kommet. Min datter får faktor 50 på et lille ar på kinden hver dag. Hvis de i børnehaven glemmer at give hende solcreme på til frokost, så er arret helt RØDT om aftenen. Det har meget sværere ved at hele når det får solens stråler!

Strækmærker er jo bristninger i huden, så jeg er helt sikker på at de ikke har godt af at få sol. Jeg mener det er fordi at for at huden kan trække sig sammen om arret/strækmærket så må det ikke have fået sol så det er blevet sådan "hærdet".

Så på med høj factor eller et klæde over mærkerne!

Åh good.. Tror bare jeg bliver indenfor så.. .. Øv hvor er det træls det er så lækkert et vejr og man så ikke engang at udnytte det ordenligt.. Nå men tak for svaret  

Anmeld

4. juni 2010

DK

Risen skriver:

Åh good.. Tror bare jeg bliver indenfor så.. .. Øv hvor er det træls det er så lækkert et vejr og man så ikke engang at udnytte det ordenligt.. Nå men tak for svaret  

Ejjj du behøver da ikke blive inde! Bare måske ikke få direkte sollys på strækmærkerne. Dine ben, arme og dit ansigt har vel ikke strækmærker over det hele, thi hi? Måske kan du bare tage en sommertop eller noget på over din bikini?

Anmeld

4. juni 2010

Risen

Mia Maia skriver:

Ja, endnu en grund til at jeg skal ud i solen - DUMME hormoner...

Ha-ha sove...den var god

Ej det kan jeg godt forstå, den er jo ikke lige frem handy den finde mave...

Ih hvor er du ond ! 

JA masser af sove ! For jeg får en lille englebasse som kan skifte sig selv , made sig selv og sover hele natten lang ! Det er som tak for lån af din krop og undskyld jeg saboteret den  .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.