Sparker dynen af - nogle gode fif?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.470 visninger
17 svar
0 synes godt om
4. juni 2010

patella

Skal bare høre om der er nogen der har et eller andet godt fif til hvad man kan gøre for at bebs ikke sparker den dyne af hele tiden. Findes der noget ufarligt, som man kan fastgøre dynen med? Han sover nemlig i et andet værelse end vores, så der kan nemt gå nogle timer før vi opdager at han har sparket den af. Og nogle gange er benene kolde... 

Kunne være rart ikke at skulle ligge og ha lyst til at tjekke ham, bare for at se om dynen er på - så risikerer man jo også bare at forstyrre hans gode søvn 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2010

Valle81

patella skriver:

Skal bare høre om der er nogen der har et eller andet godt fif til hvad man kan gøre for at bebs ikke sparker den dyne af hele tiden. Findes der noget ufarligt, som man kan fastgøre dynen med? Han sover nemlig i et andet værelse end vores, så der kan nemt gå nogle timer før vi opdager at han har sparket den af. Og nogle gange er benene kolde... 

Kunne være rart ikke at skulle ligge og ha lyst til at tjekke ham, bare for at se om dynen er på - så risikerer man jo også bare at forstyrre hans gode søvn 

Hejsa:0)

Åhh kender det, min søn på 2 mdr gør det hele tiden og tjah har en datter på 6 år, som også stadig gør det.

Betemanden sover i med sådan en langærmet natdragt hvor der også er fødder i, og Asta sover altid i nattøj med lange ærmer o ben, og om vinteren også gerne strømper:0)

Så ved jeg de ikke blive kolde, når dynen ikke længere dækker dem:0)

Anmeld

4. juni 2010

Anja

Et af de bedste køb jeg har gjort, da mine var små, er en sovepose.

http://uniquekids.dk/group.asp?group=23

Kan KLART anbefale den

Anmeld

4. juni 2010

Ni-ko-li-ne

patella skriver:

det har Nikoline gjort altid:0) hun sover med lange ærmer og ben... strømper piller hun af, så som oftest har hun bare fødder...

der sker altså ikk noget ved det:0)

men hvis du meget gerne vil holde bettefisen varm, kan man købe sådan een sovepose... hvis han altså finder sig i det

jeg kan ikk lige finde een på nettet, men i babyforretningerne har de dem

Anmeld

4. juni 2010

patella

Valle81 skriver:

Hejsa:0)

Åhh kender det, min søn på 2 mdr gør det hele tiden og tjah har en datter på 6 år, som også stadig gør det.

Betemanden sover i med sådan en langærmet natdragt hvor der også er fødder i, og Asta sover altid i nattøj med lange ærmer o ben, og om vinteren også gerne strømper:0)

Så ved jeg de ikke blive kolde, når dynen ikke længere dækker dem:0)

Det er en rigtig god idé  Men det er bare lissom om at det er for meget tøj nu. Han sover i en kortærmet body uden ærmer, for ikke at få det for varmt når dynen er på... men når den så blir sparket af, så har vi balladen  

Anmeld

4. juni 2010

patella

Anja skriver:

Et af de bedste køb jeg har gjort, da mine var små, er en sovepose.

http://uniquekids.dk/group.asp?group=23

Kan KLART anbefale den

Hold da op, det var smart!

Anmeld

4. juni 2010

patella

Ni-ko-li-ne skriver:

det har Nikoline gjort altid:0) hun sover med lange ærmer og ben... strømper piller hun af, så som oftest har hun bare fødder...

der sker altså ikk noget ved det:0)

men hvis du meget gerne vil holde bettefisen varm, kan man købe sådan een sovepose... hvis han altså finder sig i det

jeg kan ikk lige finde een på nettet, men i babyforretningerne har de dem

Tak for det gode råd - det skal måske afprøves 

Anmeld

4. juni 2010

Ni-ko-li-ne

patella skriver:

Hold da op, det var smart!

præcis det jeg mener

men tror du ikke han får det for varmt i sådan een? den er da varmere end en langærmet dragt

Anmeld

4. juni 2010

lion

patella skriver:

Nu er det ved at være sommer. Men ellers kunne man ligge ham på dynen og der efter over ham.

Lige nu er jeg heldig at min sover i sin lift, hvilket gør jeg kan lægge dynen over liftens kant så kan han ikk sparke den af. Jeg har en datter på 2 år, som næsten hele sit liv ikk har sovet med dynen. Den ligger altid pænt ved siden af hende. Heldigvis har jeg varme børn der sveder let

Anmeld

4. juni 2010

Valle81

patella skriver:

Det er en rigtig god idé  Men det er bare lissom om at det er for meget tøj nu. Han sover i en kortærmet body uden ærmer, for ikke at få det for varmt når dynen er på... men når den så blir sparket af, så har vi balladen  

Det er det samme her, Anton blev også puttet til at starte med bare i kortærmet body, men det blev jo for koldt når dynen ryger af.

Men nu putter vi ham i dragt og putter dynen om ham, når han så sover så entetn letter jeg selv godt på dynen eller lægger et lille tæppe eller noget over ham, så han ikke bliver for varm.

Ja det er sku træls de kan sparke den dyne af:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.